hoi
ik heb pas een crosser dus nog niet zoveel verstandt er van,
maar ik kan het achter wiel een 2a4mm ongeveer bewegen als ik met me hand boven en onder het wiel vast pak kan ik hem dus bewegen kan je dan gewoon er nog mee doorrijden of waneer zou zoiets vervangen moeten worden.
achter wiel lager's
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nu.. of morgen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
zeker niet te lang mee doorrijden nee..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
GISTEREN
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
O, oke
ik dacht als het tog ale een beetje versleeten is kan je er nog wel effe meerijden maar dus tog niet, dan moet ik ze maar vervangen.
dat zijn denk ik tog allen links en recht 2 lagertjes, en moet ook de bus dan vervangen worden ? zal wel een duuren grap worden , het is voor een cr250
ik dacht als het tog ale een beetje versleeten is kan je er nog wel effe meerijden maar dus tog niet, dan moet ik ze maar vervangen.
dat zijn denk ik tog allen links en recht 2 lagertjes, en moet ook de bus dan vervangen worden ? zal wel een duuren grap worden , het is voor een cr250
Beetje afhankelijk van het bouwjaar 2 links ( tandwielzijde) en 1 rechts, of bij bepaalde oudere modellen beide zijde slechts 1, maar 1 daarvan is wel weer erg duur.
Als je de oude verwijderd en er mee naar een lagerboer gaat, ben je gemiddeld met 3 tot 4 tientjes klaar en 20 minuten werk.
Als je de oude verwijderd en er mee naar een lagerboer gaat, ben je gemiddeld met 3 tot 4 tientjes klaar en 20 minuten werk.
@ joey 2 ,
mag ik je vragen om Nederlands te gebruiken in het forum a.u.b.
a) ikzelf ben al een oud ventje, en turbotaal/SMS-taal/ ...is noch aan mij noch aan vele anderen besteed op dit forum
b) algemeen Nederlands houdt het forum voor iedereen leesbaar
c) het getuigt van respect voor degene die de moeite doet om op jouw vraag te antwoorden
Mocht je een Nederlands-onkundige zijn dan zou ik het je vergeven, maar ik vermoed eerder dat je een jonge kerel bent
Een modererende Jo VdB
mag ik je vragen om Nederlands te gebruiken in het forum a.u.b.
a) ikzelf ben al een oud ventje, en turbotaal/SMS-taal/ ...is noch aan mij noch aan vele anderen besteed op dit forum
b) algemeen Nederlands houdt het forum voor iedereen leesbaar
c) het getuigt van respect voor degene die de moeite doet om op jouw vraag te antwoorden
Mocht je een Nederlands-onkundige zijn dan zou ik het je vergeven, maar ik vermoed eerder dat je een jonge kerel bent
Een modererende Jo VdB
hoi
ja het klopt dat ik soms de worden niet goed schrijf maar dat is niet omdat ik snel wil doen of msn taal maar ik heb dislectie en dan schrijf ik vaak de worden verkeerdt of te lang of te kordt. maar ik heb tog graag reacties daarom schrijf je op een form heelaas met soms spelfouten.
gr joey
ja het klopt dat ik soms de worden niet goed schrijf maar dat is niet omdat ik snel wil doen of msn taal maar ik heb dislectie en dan schrijf ik vaak de worden verkeerdt of te lang of te kordt. maar ik heb tog graag reacties daarom schrijf je op een form heelaas met soms spelfouten.
gr joey
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Aan modererende Jo VdB
niet te gauw oordelen,nu vergeven en excuses maken en we kunnen weer verder.......
niet te gauw oordelen,nu vergeven en excuses maken en we kunnen weer verder.......
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Daarom staat er ook in mijn posting "ik vermoed eerder ..."de crossgoeroe schreef:Aan modererende Jo VdB
niet te gauw oordelen,nu vergeven en excuses maken en we kunnen weer verder.......
In elk geval moet er m.i. toch "gewaakt" worden over de kwaliteit van ons forum. Heeft niets te maken met censuur, betweterij of wat dan ook, maar eerder respect voor eenieder die het forum bezoekt en gebruikt.
En laat dit nu net de taak zijn van een moderator, die af en toe zijn nek dient uit te steken
Kortom, algemeen Nederlands is de bedoeling. Als dit niet kan omwille van redenen buiten de wil van de persoon om, is dit OK.
Jo VdB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ben ook dyslectisch.. en word een beetje moe van mensen die veel belang hechten aan het juist spellen..
Vooral in een discussie die ze niet op argumenten kunnen winnen trekken ze maar "ik kan wel foutloos schrijven" zwakte bod kaart om zich toch nog een beetje superieur te voelen
Dus Joey niks van aantrekken bij mij is het een stuk minder geworden om dat ik graag lees.. zie dus dat iets sneller dat iets niet klopt tegen woordig..
@ Jo.. bovenstaande had geen direkte betrekking op jou, maar het taal gebruik is hier heel redelijk op het forum
en de tijden veranderen.. wen er maar vast aan
En je vervangt een lager met speling snel omdat het anders gaat wrikken in het huis waar ie in ligt.. dan word het huis te ruim en heeft een nieuw lager dus speling in het huis.. zonde van je wiel
Vooral in een discussie die ze niet op argumenten kunnen winnen trekken ze maar "ik kan wel foutloos schrijven" zwakte bod kaart om zich toch nog een beetje superieur te voelen
Dus Joey niks van aantrekken bij mij is het een stuk minder geworden om dat ik graag lees.. zie dus dat iets sneller dat iets niet klopt tegen woordig..
@ Jo.. bovenstaande had geen direkte betrekking op jou, maar het taal gebruik is hier heel redelijk op het forum
en de tijden veranderen.. wen er maar vast aan
En je vervangt een lager met speling snel omdat het anders gaat wrikken in het huis waar ie in ligt.. dan word het huis te ruim en heeft een nieuw lager dus speling in het huis.. zonde van je wiel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
om weer even ONtopic te gaan :
vergeet bij het los tikken van je lager aan de tandwielkant niet om eerst het borg ringetje (circlip) los te maken
blijf je toch doorrammen dan wordt het repareren (lees oplassen en na draaien) van de naaf een dure grap.
vergeet bij het los tikken van je lager aan de tandwielkant niet om eerst het borg ringetje (circlip) los te maken
blijf je toch doorrammen dan wordt het repareren (lees oplassen en na draaien) van de naaf een dure grap.
BIERTAKT crossen en zuupn
hoi
ik begon mijn achetr wiel lagers te vervang van mijn cr 250 daar zitten 2 lagers aan de tandwiel kant en 1 aan de schijfrem kant ,
bij de tandwiel kant zat het eerste lager losjes er in dus hij beweegden een beetje ingesleeten en het 2e lager zat wel vast maar was gewoon versleeten.
toen ik de nieuwen er in heb gezet heb ik om het buitenste lager plakband gedaan en er in geklopt nu maar hopen dat het lang houd, hij heeft wel geen speling meer.
ik begon mijn achetr wiel lagers te vervang van mijn cr 250 daar zitten 2 lagers aan de tandwiel kant en 1 aan de schijfrem kant ,
bij de tandwiel kant zat het eerste lager losjes er in dus hij beweegden een beetje ingesleeten en het 2e lager zat wel vast maar was gewoon versleeten.
toen ik de nieuwen er in heb gezet heb ik om het buitenste lager plakband gedaan en er in geklopt nu maar hopen dat het lang houd, hij heeft wel geen speling meer.
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
plakband is geen langdurige oplossing voor iets wat toch wel zwaar wordt belast.
Je moet toch proberen het lager goed vast te krijgen,er is wel een soort lijm voor in de handel (ligt ook nog aan de hoeveelheid speling) maar weet zo even niet hoe dat heet,en anders toch naar een specialist
suc6
Je moet toch proberen het lager goed vast te krijgen,er is wel een soort lijm voor in de handel (ligt ook nog aan de hoeveelheid speling) maar weet zo even niet hoe dat heet,en anders toch naar een specialist
suc6
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
lager loctite [ bearing loctite ]
Ontvet ook het lagerhuis en buitenrand van het lager voor het monteren van het lager ook al is er geen speling
Ontvet ook het lagerhuis en buitenrand van het lager voor het monteren van het lager ook al is er geen speling
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
En als er dan alsnog speling is... Dan koop je een spotgoedkoop setje voelermaatjes ( 4,95).
Je meet de speling tussen lagerzitting en lager op met je voelermaat en deelt de uitkomst die je meet door twee. . De uitkomst is dan de maat van de voelermaatjes die je verknipt op bijna de omtrek en breedte van het lager, die je dan in de lagerzitting stopt, alvorens je lager er in te kloppen.
Beetje hetzelfde als met koperlatoen, maar dit blijft beter en langer zitten.
Je meet de speling tussen lagerzitting en lager op met je voelermaat en deelt de uitkomst die je meet door twee. . De uitkomst is dan de maat van de voelermaatjes die je verknipt op bijna de omtrek en breedte van het lager, die je dan in de lagerzitting stopt, alvorens je lager er in te kloppen.
Beetje hetzelfde als met koperlatoen, maar dit blijft beter en langer zitten.