Hoe merk je of het balhoofd te strak of te los zit? stuurt ie dan raar ?
Of is het gewoon iedere x uur ff losmaken en volgens wphb vastzetten( in mijn geval losdraaien 25 NM aandraaien, stuur 3 maal links rechts bewegen, 60 graden terug draaien, stuur naar links 10NM vast zetten)
lager testen is stuur van links naar rechts zonder knikjes/takjes en de vorken vast pakken en open neer bewegen voelen voor speling.
Of mis ik iets ?
balhoofd (lager)
Moderator: ghulst
Denk niet dat ie automatisch te vast komt te zitten.
Voorwiel van de grond
=>
-vooruit-achteruit mag hij nix speling geven
-als bij links-rechts draaien er een knikje inzit => balhoofdlager wss versleten en dus vervangen (of 90° draaien en dan kan ie ook weer even mee)
Voorwiel van de grond
=>
-vooruit-achteruit mag hij nix speling geven
-als bij links-rechts draaien er een knikje inzit => balhoofdlager wss versleten en dus vervangen (of 90° draaien en dan kan ie ook weer even mee)
Als het te strak zit gaat de motor grote slingerbewegingen maken, maw niet koersvast. Heeft een eigen "willetje".
Zit het te los merk je het vaak met remmen, je voelt vaak een "klik" in het stuur . Tijdens een rit in de naatuur is dit moeilijk te beoordelen.
Zit het te los merk je het vaak met remmen, je voelt vaak een "klik" in het stuur . Tijdens een rit in de naatuur is dit moeilijk te beoordelen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250