politiecontrole 21-3-10

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

baggeraar
Berichten: 47
Lid geworden op: wo mar 04, 2009 11:21
Locatie: z.o. brabant

Na de lange winter was dit te verwachten, iemand de pineut van dit forum?

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/6 ... gepakt.ece
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

ik begrijp gewoon niet hoe je je kan laten pakken ?



als je plaat onleesbaar is van de modder , waarom dan stoppen ?



ze schrijven trouwens bekeuringen uit voor rijden op verboden terrein , maar ook voor motorfietsen die niet aan de veiligheids eisen voldoen ...

met andere woorden : wat er ook gebeurt , je krijgt altijd een bon ! !
welke enduro fiets voldoet nou aan de eisen? je uitlaat klinkt ALTIJD te hard , je mist een spiegel en richtingaanwijzers , verkeerde banden
onleesbare of te schuin geplaatste kentekenplaat , verlichting niet in orde of een niet gehomologeerde helm etc etc ..
4 strokes only !!
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

JoeBaR schreef:
als je plaat onleesbaar is van de modder , waarom dan stoppen ?
Als je klem gereden bent of een fuik ingereden bent.

Mijn plaat is ook vaak onleesbaar en ondanks de aanwezige spiegels, claxon, retrorefletctor, kentekenpapieren, verzekeringspapieren, dot-banden, CE-gekeurde uitlaat krijg ik dan alsnog de bekeuring voor de bemodderde onleesbare kentekenplaat...
:toost:
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Zondagmiddag bij de Waterkering in Hoek van Holland een KTM 530 door 2 politie CRF450X ingesloten. Tsja je bent natuurlijk niet alte slim bezig als je daar op zondagmiddag gaat rijden, doe dat door de week smorgens een kwartiertje en je hebt geen last en zo zijn er nog wel meer plekken waar je hier in de regio 'illegaal' maar zonder andere mensen te storen kunt rijden......
You're free to do as we tell you!
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Noppy schreef:
JoeBaR schreef:
als je plaat onleesbaar is van de modder , waarom dan stoppen ?
Als je klem gereden bent of een fuik ingereden bent.

Mijn plaat is ook vaak onleesbaar en ondanks de aanwezige spiegels, claxon, retrorefletctor, kentekenpapieren, verzekeringspapieren, dot-banden, CE-gekeurde uitlaat krijg ik dan alsnog de bekeuring voor de bemodderde onleesbare kentekenplaat...

ik blijf van mening dat je je niet hoeft te laten pakken als je een beetje kan rijden.
4 strokes only !!
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik vlucht nooit, ga liever de discussie aan.

Vluchtenden wekken de indruk dat ze iets te verbergen hebben of schuldig zijn aan iets.

Ik ben een brave burger die zijn afwijkende hobby heeft, maar tegelijkertijd bij is met al zijn verplichtingen.

Ik zet mijn helm af, stel me netjes voor, en kom vaak weg zonder enige bekeuring, vaak zelfs zonder berisping.

Eén keer hebben een vriendje van me en ik het heel bont gemaakt; nadat we ons voorgesteld hadden zij de marechausseu dat ze op zoek waren naar wildcrossers en of we onze ogen en oren open wilden houden.

Dus dan kom je bij een definitie van een wildcrosser: een wildvluchter.

No hard feelings hoor; ik probeer je hiermee niet in een hoekje te drukken, over je te oordelen of een stempel te geven. Maar in de praktijk kom ik hiermee weg en maak er niet minder kilometers om!
:toost:
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Noppy schreef:Ik vlucht nooit, ga liever de discussie aan.

Vluchtenden wekken de indruk dat ze iets te verbergen hebben of schuldig zijn aan iets.

Ik ben een brave burger die zijn afwijkende hobby heeft, maar tegelijkertijd bij is met al zijn verplichtingen.

Ik zet mijn helm af, stel me netjes voor, en kom vaak weg zonder enige bekeuring, vaak zelfs zonder berisping.
mijn ervaring is dat discussie voeren met agenten toch op een bekeuring uitdraait ....zal wel aan mijn manier van discussieren te maken hebben dan ?

verder de indruk wekken dat je iets verbergt of schuldig ben aan iets ?
ik verberg of maak me schuldig aan het hebben van een (volgens hun) te luide uitlaat , niet gekeurde banden , ontbreken van spiegel en knipperlichten onleesbare plaat etc etc ...


ik denk dat degene die minder mooi kunnen praten maar gewoon goed moeten kunnen (weg) rijden
4 strokes only !!
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Je moet om de discussie aan te kunnen gaan natuurlijk wel rijden op plekken waar het niet expliciet verboden is.

Maar het is vaak ook niet meer dan een gesprek hoor, niet eens een discussie.

Ik begin ook wel eens met te zeggen dat ik helemaal fout zit. Helpt ook. Daarna blijft er alleen de verwondering over of dát apparaat goedgekeurd is voor de Nederlandse weg (roadbook en andere navigatie apparatuur).
:toost:
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

hehe dan ga ik het toch ook eens proberen , vroeger in mn schooltijd wel eens aangehouden omdat ik aan het crossen was in het weiland naast de scholen , kreeg wel een waarschuwing van oom agent dat ik er niet mee over de weg naar huis mocht , maar hoofd reden van zijn bezoek was omdat hij de prachtige 4 takt plof van mijn XT/hl 500 crosser had gehoort en hij wou m wel even wou bewonderen .


ja ja spijt dat ik um niet meer heb. :cry:
4 strokes only !!
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 22:17
Locatie: Drenthe

Ik ben ook van mening dat vluchten alleen maar meer oproer veroorzaakt.. Als iedereen dat doet is het wel logisch dat er van die razzia-achtige aanhoudingen moeten worden gedaan niet?
Hier worden mensen ook wel eens aangehouden, we stoppen netjes en geven een fatsoenlijke verklaring en noemen code groen nog even als ons rij-voorbeeld. Er zijn ambtenaren die, zo dwars als ze zijn, alsnog een lullige bekeuring schrijven, maar de meeste denken prima met ons mee.. Sowieso, als je onze hobby in stand wilt houden, rij vroeg in de ochtend, stop bij andere recreanten en rij elk pad maar 1 keer, zo voorkom je klachten en zo ook controles.. Ze zullen echt niet met jouw 'leven en laten leven' uitspraak meegaan als jij er constant vandoor gaat en andere recreanten het bloed onder de nagels vandaan haalt (ik ken acties in combinatie met paarden bijv, gewoonweg aso)..

Desalnietemin ben ik van mening dat het belachelijk is dat de laatste tijd elke vierkante meter bos gesloten natuurgebied wordt, en dat zelfs veel militaire oefenterreinen onder beschermde gebieden vallen (vanwege de unieke 'flora en fauna' pfffffffff)
baggeraar
Berichten: 47
Lid geworden op: wo mar 04, 2009 11:21
Locatie: z.o. brabant

Als je op zondagmorgen in een met touwen gemaakte fuik rijd, en er springen meteen 2 of 3 boa's of boswachters in je nek, dan valt er niks meer te vluchten.
En dan kun je praten zoveel je maar wilt, maar die boswachters willen gewoon zien dat je bekeurd wordt.
Volgens mij geven die politie mannen er niet zoveel om, maar die boomknuffelaars willen bekeuringen zien.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik denk dat als je aangehouden wordt, en de politie met een beetje respect behandelt en je zelf fatsoenlijk gedraagt, je fout erkend, en niet gaat staan schreeuwen, je een heel eind komt,
zo ben ik al 2x onder rijden waar het niet mag uitgekomen, en heb ik een keer mijn rijbewijs mogen houden bij ong. 60km/h te hard (zonder bonnen)

nou moet ik zeggen dat dat wel met een motor was waar vrijwel niets op aan te merken was qua regelgeving,
als ik nu aangehouden zou worden met mijn enduro vraag ik me af waar ze me allemaal voor pakken, waarschijnlijk als boven genoemd;
spiegels, vieze kentekenplaat, ongekeurde banden, geen snelheidsmeter (verplicht?)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Yup, verlichte snelheidsmeter is verplicht. Banden met Dot-keurmerk zijn geloof ik niet verplicht, totdat je bij een ongeluk betrokken raakt.
:toost:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb een sigma fiets teller op de KTM maar die is zonder verlichting en de GPS..die is wel verlicht. weet not of die ook geld..

maar ja, '97 KTM zonder knippers/plaat verlichting/ als ik er aan denk 1 spiegel/ gen reflektor achter..

maar als je je aanhouden bij een gerichte controlle schrijfen ze toch wel hun max van 3 boetes :roll:

De BIG heeft alles behalve plaat verlichting.. word iets meer zoeken voor ze :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Retroreflector Zappa, die heb je vast niet;-)
:toost:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nop.. wel m'n grijze haren en donkere ogen.. en de grote grijns :wink:
Werkt vooral bij vrouwen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

baggeraar schreef:Na de lange winter was dit te verwachten, iemand de pineut van dit forum?

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/6 ... gepakt.ece
Het begint zo langzamerhand weer voorjaar te worden, en dan beginnen de rituelen van de schrik er in jagen weer. Of de berichten betrouwbaar zijn, kweetnie ...............
Volgens de berichten 21 man aangehouden, twee motoren in beslag genomen, de rest bekeurd, en dat alles in de "Kempen".
Beetje ruim begrip, de "Kempen", nergens iets gevonden over waar exact het gaat, en ook hier kent zo te horen niemand iemand die de swans
was :?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Gebruikersavatar
driekske
Berichten: 57
Lid geworden op: di sep 14, 2004 21:16

heb ook mijn twijfels, woon en werk in deze regio maar heb nog geen slachtoffers gesproken.

desalniettemin, met de 11 geboden van codegroen kan ik me wel in vinden en denk dat je daarmee een heel eind komt. Dan kan het nog gebeuren dat je een keer opgeschreven gaat worden omdat je offroad geen retroreflector heeft (wat is dat?)
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

driekske schreef: retroreflector (wat is dat?)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Retroreflector
:toost:
Gebruikersavatar
driekske
Berichten: 57
Lid geworden op: di sep 14, 2004 21:16

Noppy schreef:
driekske schreef: retroreflector (wat is dat?)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Retroreflector

retroreflector is dus reflector die niet meer nieuw is :)
er ontstaan soms nieuwe woorden voor dingen die al een naam hadden....de reflector. Maar ik snap nu dat er meer reflectors zijn....waar zouden we zijn zonder wiki
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Retroreflectie is een gerichte reflectie waar alle invallende golven worden teruggekaatst parallel en tegengesteld aan de invalsrichting. Het is een combinatie van twee reflecties aan twee oppervlakken die loodrecht op elkaar staan. Een eenvoudige retroreflector kan worden gemaakt door drie gewone spiegels loodrecht ten opzichte van elkaar te plaatsen.

Een oppervlak kan sterk retroreflecterende eigenschappen krijgen door er een laagje reflecterende bolletjes of piramiden op aan te brengen. Door inwendige weerkaatsing wordt de golf min of meer teruggekaatst naar waar deze vandaan kwam. Dit wordt onder andere gebruikt voor reflecterende verkeersborden, bermreflectoren, wegmarkeringen e.d., en voor reflecterende strips op kleding en politieauto's (BZK-striping). Gewone reflectie is hier niet gewenst, omdat daarbij het licht van de koplampen alleen dan in de richting van het voertuig gereflecteerd zou worden als het verkeersbord etc. loodrecht op deze richting staat. Exacte retroreflectie is evenmin gewenst, omdat het licht dan zou worden teruggekaatst naar de koplampen in plaats van naar de ogen van de bestuurder.

Ik had op mijn DRZje altijd op de accubak zo'n ronde plakreflector geplakt, uiteraard in de kleur rood. Scheelt weer één bekeuring voor muggeziftende dienders.
:toost:
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

15 man aangehouden met een team van 30 man.
Als dat zo is, dan hebben ze 'vaste' clubjes staan opwachten.
Dat zijn juist degenen die zich over het algemeen goed weten te gedragen.
Enfin, ik was er ook niet bij.
Ik rij trouwens nooit meer...:roll:
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

folie schreef:Ik rij trouwens nooit meer...:roll:
:?: :?: :?:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

@zappa, voor de apk hoef je geen werkende de snelheidmeter meer te hebben als er een tomtom of iets dergelijks in de auto hangt.
het gaat er dus maar om dat je wel kunt aflezen hoe snel je rijd, en dat moet dan zowel in het licht als in het donker kunnen.
maar voor op de motor vind ik een onverlichte goed genoeg..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Joop schreef:
folie schreef:Ik rij trouwens nooit meer...:roll:
:?: :?: :?:
1 keer sinds oktober om te kijken of ie het weer deed met de nieuwe klepjes enzo. Verder te druk geweest met verhuizen/verbouwen.
Wel naar durpke met crossbaan en jaarlijkse offroad rit, dus dat rijden
maken we straks wel weer goed.:D
Plaats reactie