M'n Honda XL600 krijg ik niet goed stationair lopende.
Als ik met warme motor het toerental goed zet, wil hij koud niet meer starten, ook niet met choke. Dan moet ik eerst de stationair-stelling (flink) wat omhoog draaien, maar als hij dan warm is, loopt hij veels te snel. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn
Over de toeren
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
-
Ik heb het zelfde probleem met mijn XR250R. Wat ie ook doet is wanneer ik bij stationair draaien ineens de gashandle vol open draai de motor even inhoud en dreigt af te slaan. Helaas heb ik hier ook geen oplossing voor!
Wat is de instelling van je benzine-instel-schroef (aan de voorzijde-kant van de carburator), d.w.z. hoeveel toeren uitgedraaid ?
Jo VdB
Jo VdB
-
- Contacteer:
Die is afgesteld volgens "Peters" d.w.z. bij stationair toerental zo zetten dat de motor mooi regelmatig loopt. Hoeveel dat uitgedraaid is weet ik niet.Jo VdB schreef:Wat is de instelling van je benzine-instel-schroef (aan de voorzijde-kant van de carburator), d.w.z. hoeveel toeren uitgedraaid ?
Jo VdB
-
- Contacteer:
Zou inderdaad kunnen (m.u.v laatste, want dat kan ik eenvoudig controleren.Anonymous schreef:Stationair sproeier te klein,vuil in de carburator Valse lucht trekken
De carburator(s) weer een keer goed schoonmaken en controleren dus.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Bij rare carb.-problemen wil het ook wel eens helpen om de naald en naaldgeleider eens te vervangen.
Sinds de invoering van loodvrije benzine slijt dit precisie-onderdeel (te)snel.
Kost weinig en kan veel resultaat geven.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Contacteer:
Freek schreef:Bij rare carb.-problemen wil het ook wel eens helpen om de naald en naaldgeleider eens te vervangen.
Staat genoteerd