motorkeuze + vraag

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
KickStartje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 18:56
Locatie: Waspik

hallo,

ik ben een beetje aan het zoeken naar een crossmotor om wedstrijden te gaan rijden, geen enduro.

maar ik vond er een paar die opgevoerd of getuned waren. mijn vraag is:

mag je daarmee rijden of moet je crossmotor als je wilt gaan racen helemaal standaard zijn?

alvast bedankt

kickstartje :)
Laatst gewijzigd door KickStartje op di mar 16, 2010 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

85cc.. kun je dan niet beter voor een standaard 125 kijken?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
KickStartje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 18:56
Locatie: Waspik

CrazyWezel schreef:85cc.. kun je dan niet beter voor een standaard 125 kijken?
maar ik denk dat 125 een beetje teveel is, dit word mijn eerste crossmotor en mijn eerste wedstrijden.(al moet ik nog vragen dat het mag, maar dan kan ik tenminste met een goede voorbereiding komen :) )

ik ben 16 jaar(bijna 17) en ik ben 1,84 cm lang en ik weeg 60 kilo. dus ik dacht da 85 cc wel het beste bij me paste, of niet?
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

hm, ik denk dat dat een beetje aan jezelf ligt, een 85cc is opzich al vrij snel, maar ik denk dat je daar eerder op uit gekeken bent dan een 125,

wat het beste bij je past.. daar kunnen andere je hier meer over vertellen dan ik..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
RvD
Berichten: 213
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 19:58

Met 1.84 m ben je veel te groot voor een 85. Ga maar gerust voor een 125 (ook qua leeftijd lijkt mij dat verstandiger).
Een 125 is echt geen wild beest of zo, kun je prima op rijden met weinig ervaring. Natuurlijk zal ie in het begin snel aanvoelen maar dat went snel. Zo lang je niet echt hoog in de toeren gaat rijden is ie al helemaal zo mak als een lammetje.
YZF250
Berichten: 368
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 17:16

Om op het andere deel van je vraag terug te komen:
Je motor moet niet standaard zijn, maar de cilinderinhoud mag niet veranderd zijn. Dit wil zeggen dat je carburator, uitlaat, cilinderkop en die dingen "getuned" mogen zijn, maar het moet wel een 125cc blijven in jou geval. Nu weet ik niet of er in de bond waar je wil gaan rijden de regel telt van 144cc. Dit is dus door de opkomst van de KTM 144cc machines, waarvoor de limiet is verlegd naar 144cc ipv 125.
KickStartje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 18:56
Locatie: Waspik

YZF250 schreef: Nu weet ik niet of er in de bond waar je wil gaan rijden de regel telt van 144cc. Dit is dus door de opkomst van de KTM 144cc machines, waarvoor de limiet is verlegd naar 144cc ipv 125.
wat is een bond, en kun je die regel even beter uitleggen :wink:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ben je al eens op een mx-baan geweest? Heb je daar bekende rondlopen?
Rijden er al vrienden van je motor?
Als alles nee is, waarom zou je dan willen motocrossen? Mag het van je ouders? Betalen die mee?
Ivm geld en technische ondersteuning is steun van je ouders heel belangrijk. Ook omdat je naar en van het circuit gebracht moet worden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
YZF250
Berichten: 368
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 17:16

Wanneer je wedstrijden wil gaan rijden, moet je je aansluiten bij een bond. Dit is zogezegd de vereniging waar je lidgeld betaalt. (Jaja, en dit is nogal wat.)
De kosten van het crossen worden altijd onderschat. Wanneer je 16 bent, en je ouders zijn niet helemaal mee in het crossgebeuren, en je hebt niemand die je de knepen van het vak kan/wil leren, dan zit je wel met een probleem :)
Benzine, olie, banden, ketting, tandwielen, luchtfilterolie, handvaten, smeermiddel, kuisproduct, inkom op trainingscircuits, inkom op wedstrijden, licentie (dat lidgeld), zuigertjes, eventuele extra kosten,... het telt zéér snel op !
KickStartje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 18:56
Locatie: Waspik

om welke reden rijden jullie dan?

ik heb op al die vragen een nee, maar waarom rijden jullie eigenlijk dan crossmotor als het toch super veel geld vraagt??? :?:

ik wil juist gaan rijden omdat ik het een leuke sport vind en omdat mijn interesse bij crossmotoren liggen.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

KickStartje schreef: waarom rijden jullie eigenlijk dan crossmotor als het toch super veel geld vraagt??? :?:

ik wil juist gaan rijden omdat ik het een leuke sport vind en omdat mijn interesse bij crossmotoren liggen.
Natuurlijk ook omdat we het een gave sport vinden. Uitdagend, gevaarlijk, snel, etc.

Maar voetbal is toch ook leuk, en uitdagend?

Nee joh, gewoon gaan doen, maar ga toch maar eens neuzen bij een mx-circuit en vraag je ouders meteen om mee te gaan, want die zullen er de komende jaren wel wat geld in moeten gaan steken. :) Praat daar eens met een bestuurslid etc. Succes
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
markzee
Berichten: 32
Lid geworden op: zo nov 22, 2009 19:33

neem een 125 cc kun je te minste mee voor uit dit went heel gauw suc6..

mvg m
ktm 620
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

[quote="YZF250"]Wanneer je wedstrijden wil gaan rijden, moet je je aansluiten bij een bond. Dit is zogezegd de vereniging waar je lidgeld betaalt. (Jaja, en dit is nogal wat.)

moet ik geld voor m'n lid betalen? wat voor bond is dat? :lol:
Plaats reactie