Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Da's Cor :D
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

zie;

http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=10906

greetz Futurist
PS meer foto's volgen nog
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Ik heb dus mijn gasnaalden omhoog gezet en heb nu het idee dat de BIG onderin veel sterker is geworden.
Vandaag voor het eerst sinds de vorst weer woon werk gedaan en de koude start is top.
Hij is verder wel wat nerveus geworden heb ik het idee maar wat me vooral opvalt is dat het voorwiel veel makkelijker van de grond komt.
Nu vraag ik me af of dat tussen mijn oren zit of dat er iemand is die deze ervaring deelt?
Ik moet nog wel met de fijnafstelling bezig want stationair lopen was er vanmorgen niet bij en vanmiddag gek genoeg weer wel.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

@manus, ik moest ook wel ivm produro uitlaat, maar de mijne werd er ook wakker van ja
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Das mijn tip om de BIG wat pittiger te maken, gasnaalden 1 stand omhoog :wink:
en vanmorgen was het -3 en vanmiddag in de zon een stuk warmer.. dat scheelt stationaire wat
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

:lol: Dank je lieverd.

De toekomst zal leren of je gelijk krijgt.

LEO
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

1 van de godfathers van de club op een scootah???

the shame!!!!!!!!!!!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

nee, zn vrouwke :roll:

zie jij hem al op n wc rijden :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Heren Biggers,

zoals de meeste wel weten(of niet) ben ik APK zeurmeester.
Nou liep ik vanmiddag langs mijn geparkeerde BIG en had een bandenklokje in mijn zak dus dacht ff meten.

Nog 1,5 mm profieldiepte in het midden,da's dus net niks.
Net het factuurtje erbij gezocht en heb er nu iets meer als 5000 km mee gereden.

Gaan de achterbanden zo hard of ga ik te hard?
De band in kwestie is een bridgestone batllax bt 45 in de maat 130/80-17.

Kan ik ook breder kwijt en zijn er nog tips vwb merk en type?
Alvast bedankt voor het meedenken ik ga even bankdrukken.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

De BIG vreet achterbanden als je een beetje sportief rijd :wink:
Je kan rustig een 140 kwijt maar de 130 stuurt wat sportiever..
En ben wel weg van de Conti trail attack..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ehm, ik ken iemand die echt heeeeel ver rijd met 1 achterband :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Wie dan :?:
Assumption is the mother of all fuck ups
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

kikker..

en nu dat jij reageert, jij bent toen toch met die stonemaster bijna de wereld omgeweest?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Héhé...onverslijtbaar...de band was op het laatst lekker vierkant geworden, maar nog steeds lekker er mee rijden. Heb er heel wat km's mee gereden totdat die naar de volgende eigenaar verhuisde.
Assumption is the mother of all fuck ups
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Heb net is ff gekeken op online bandenmarkten enz maar echt goedkoop is dat ook niet.

Een conti trial attack is al duurder dan de 235 45 17 waar m'n blik op staat.
Nou ben ik wel zo als het moet dan moet het maar misschien weet er nog iemand een goedkopere weg die ik kan bewandelen richting een nieuw achterbandje?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Dank U!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

Weer terug van mijn tripje Turkije.


Vorige week zaterdag ben ik afgereisd naar Alanya om daar een week met Yoshimoto de wintertour te volbrengen. Het "all-inclusive" hotel was van goede kwaliteit met dito buffetten.

Maandag aan de groep voorgesteld en die bestond uit 3 duitse competitie enduro rijders en 2 "mindere" goden zoals ik mezelf dan ook maar inschaal. De gids was Rene-Dietrich een duitser die in 2009 14e en in 2008 16e werd bij de Erzberg-Rodeo. Die kon wel redelijk sturen dus.
Na een korte briefing de 450Ktm (2008) uit de schuur getrokken en voorzichtig de eerste meters gemaakt op deze voor mij onbekende machine. Pfff wat een apparaat zeg, power en vette handling!!
Er werd besloten dat we eerst even wat rond zouden rijden voordat we iets uitdagends gingen doen.......
Ik weet niet of jullie ooit eens op Bilstain is geweest, maar dat was ongeveer de strekking van rustig aan!! Stenen, gravel, riviertjes in alle maten, en niet te vergeten ski-helling achtige climbs.....
Bij de lunch had ik al het gevoel dat het een lange/ zware week zou worden en ik me behoorlijk op het niveau had vekeken.
`s Middags hebben we nog enkele single trails gedaan en zijn via de “gewone” weg terug gegaan richting Hotel.

Dinsdag gingen we vanaf 09:30 op route en kwamen langs mooie bergkammen en snelle pistes. Na een bocht ging het stijl omhoog en daar kwam ik met iets te veel wielspin op een rotsplaat, waardoor de motor in no-time onder me vandaag was en ik op die plaat viel.
Gelukkig alleen gescheurde kleding en gedeukt ego. Verder meer single trails omhoog met wederom veel losse stenen, variërend van vuist grootte tot auto grootte. Al met al hele mooie paden en afgewisseld door spannende rivier doorwadingen.
`s Middags heb ik mijn waterloo gevonden in zo`n riviertje, want doordat er een landverschuiving was geweest en er een zand duin met omgevallen boom de weg blokkeerde en ik daar tot 2X toe achterover was geklapt, besloot ik het door de rivier te proberen.
En dat terwijl die duitse gasten er met de toerenbegrenzer opvlogen en de motor eroverheen wierpen.
Uhmmm, foutje bleek achteraf, want dat kostte me een veelfout van hun energie en die heb je erg nodig om geconcentreerd te blijven rijden. Gelukkig was er een lekke band waardoor we wat rust moesten nemen en ik bij kon tanken om de dag uit te rijden.

Woensdag was ik van plan om gewoon mee te gaan de bergen in, maar na twee bochten was ik er al achter dat het of een dag ging worden waarbij ik mezelf gruwelijk in de soep zou rijden of ik na 20 km er de brui aan zou gaan geven.
Uiteindelijk heb ik maar besloten om er een rustdag van te maken omdat het toch ook nog als vakantie moet aanvoelen.

Donderdag ging ik er weer full-trottle tegen aan. De rustdag had me schijnbaar erg goed gedaan en ik was de hele dag scherp op het pad en dacht èèn keer de goede lijn uit te zetten in een brede rivier….. Dat geintje moest ik dus bekopen met een afgezonken motor (tot aan de zitting) en een nat pak. Schijnbaar hebben die 2008 modellen snorkels oid want hij startte nagenoeg zonder problemen. `s Middags no op het strand een BBQ gehad en rondjes door het oh zo bekende zand gedaan.

Vrijdag was weer zo`n dag dat ik weer op mijn tellen moest gaan letten omdat de scherpte wegebt naarmate je er langer opzit. We begonnen met hele mooie paden door het achterland in de Taurus en kwamen geitenherders, bosbouwers en veel imkers tegen. Wel maf als je ineens door een kolonie bijen rijdt met zo`n 200 van die kastjes……. Gelukkig geen nare dingen, wat betreft deze dieren. Wel waren de herders honden (geen duitse) regelmatig aan het happen naar ons en bleven soms wel 20 minuten volgen. Mede omdat de wegen kronkelen en je ze daardoor niet kon afschudden.
En daar was hij dan; mijn persoonlijke HAMBURGER HILL. 600 meter stijgen à la rode piste bij skiën.
Wat absurd dat ik die helling moest nemen voor de lunch. Het credo was: schakelen naar 2 of 3 en dan de toerenbegrenzer het werk laten doen……… Uhmm bist du verruckt???
Ik rij wel om oid. was geen optie. Helemaal naar de knoppen gegaan dus op die helling, zelfs zo erg dat ik begon te hyperventileren (serieus niet tof).
Èèn van die duitsers heeft mijn motor omhoog gereden en ik ben bij iemand achterop gedoken.
Tot de lunch nog enkele single trials moeten doen, welke ik lopend (lees zwalkend) heb gedaan. Tot overmaat van ramp ook nog een prikkeldraad in mijn wiel gekregen. Na een goede maaltijd en de wereld ziet er meteen weer rooskleuriger uit.
Door mijn getreuzel was het hele program verschoven en hadden we niet veel tijd meer om dieper de bergen in te gaan. Via via weer naar het hotel terug gegaan.


Zaterdag zijn we over de grote weg richting een stuwmeer gereden om het daar hogerop te zoeken. Relatief rustig dagje omdat geen van allen zin had om zich op deze laatste dag te blesseren. Schitterende bospaden die kronkelend door de bergen gaan. Rotsen, stenen, gravel, bomen en bergen…. Weer het hele scala gezien wat Turkije te bieden heeft.
`s Middags rond 16:00 de motoren weer ingeleverd en een welverdiend Efes pils opengetrokken.
Helaas was mijn vlucht een uur vertraagd op de terugreis, maar moest ik evengoed de oude tijd vertrekken met de shuttle bus naar het vliegveld. Hurry hurry
Hierdoor ben ik nog niet in het bezit van foto`s of video`s


Gemangeld en gebroken, maar erg voldaan zondagmorgen weer voet op Nederlandse bodem gezet.
8)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Klinkt mooi en erg zwaar.. vooral met een paar wedstrijd gasten erbij..
ga je vast niet gauw vergeten :wink: ben benieuwd naar de pics!

en rijd mooi zo'n KTM of niet :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Mooi hoor, ik kan me helemaal in je verhaal inleven!

Bedankt om het met ons te delen :wink:
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

@zappa: vandaag even op BIG gereden, maar 1/2 de power en 2X het gewicht, althans zo voelt het na een week KTM 450exc 2008....

misschien weer eens 14/48 of 50 tandwielen monteren als ik aan een kettingwissel toe ben...

greetz sander
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

15-50 is de bom :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Vandaag Shiny van de ergste pekel zooi ontdaan.. was een hoop werk :roll:
En hij is er niet zonder sporen van af gekomen.. erger dan de 4 voor gaande winters :(

En toen maar ff droog gereden op de Lek dijk.. lang niet geweest en was wel weer ff lekker vol gas door de bochtjes :D

Zie ik een een vreemd schaap onder aan de dijk van bij Wijk bij Duurstede..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier hadden we hem maar weer op de dijk geduwd :wink:

Afbeelding

Oja, Shiny glimt weer een beetje..

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie