koppelings probleem

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

breek me de bek niet open....................................
FEIT alle motorolieën met een SAE waardering zijn onderling mengbaar (is door de DOT zo vastgelegd en daar verplichtten alle fabrikanten zich toe)
FEIT de mengeling wordt ook technisch een mengeling.
FEIT (inderdaad goed Zappa) alle huidige olieën overtreffen de olie van begin '90 ruimschoots MAAR ook afgesproken is dat de moderne olieën minimaal ook de eigenschappen van de oude olie moeten behouden.
FEIT moderne olie heeft betere reinigende eigenschappen en ookal gaat vervuiling "door heel de motor" de dopes van die moderne olie houd het vuil zwevend en laat die achter (indien groot genoeg) in het olie filter geeft dus nooit schade.
FEIT indien een oude olie lang is gebruikt kan de motor na wisselen naar moderne olie, olie gaan verbruiken en meer geluid gaan produceren
FEIT het zwart worden van motorolie komt door verbrandings restanten van koolstof houdende brandstoffen. (de olie in de motor van een auto op LPG (die ook altijd met warme motor draait) is na 10.000km nog mooi bruin)). Ook deze restanten bezinken in het motor blok zodat na een verversing de olie gelijk weer zwart is.
Ook het verbranden van de koppeling maakt de olie niet zwart maar laat de olie wel echt "verbrand" ruiken. Met schuurpapier 150 de metalen platen licht op schuren en weer klaar voor gebruik. Je zal zien dat er direct weer metaal kleur tevoorschijn komt zonder hard te schuren. Als de platen echt te heet zijn geworden dan zijn ze krom.
Dus nieuwe kabel erin en gassen maar.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie