12/10 Riemst (door Erik Vanoppen himself !! )

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Die is dus van mij. Ik dacht al toen ik thuis kwam , waar is die niergordel nou.
Ik hou die nog wel tegoed van je als je eventueel hier komt rijden of anders volgend jaar met de rondrit. ( ik heb er toch nog 1 reserve )

Pruus , hoe is het met je knie ? ( niet vergeten om de spons uit je luchtfilterbak te halen he' )

Dirtgirl , hoe is het met je blauwe plekken na die spectaktulaire handstand op je motor ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Zoo meisje en jongens, lekker bezig geweest daar.
Zijn dus weer slachtoffers gevallen?
Een verslagje aub,
hoeft niet zo groot als de mijne :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
RafVerh
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 26, 2003 13:02
Locatie: Kortenberg

Jo VdB schreef:@ Werner,

aangezien je in Kortenberg en omstreken toch wel wat Frans hoort waarschijnlijk

a) les excuses sont faites pour s'en servir

b) qui s'excuse, s'accuse

Jo VdB (jaja, de waarheid is soms hard :D )
Misschien toch even ter verduidelijking, wij wonen even ver van (of kort bij) Leuven als Brussel, je weet wel daar waar ze in 68 gevochten hebben om het VLAAMS te krijgen.
We horen hier misschien wel veel frans, maar willen we dat ?

Raf
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

ad f. schreef:Dirtgirl , hoe is het met je blauwe plekken na die spectaktulaire handstand op je motor ?
Redelijk pijnlijk. Het wordt een gewoonte om op maandag op het werk te lopen manken en kreunen. Maar: geen gewrichten of botjes geraakt, dus over een week of twee zie je er niks meer van.
Nu nog wat KDX-onderdeeltjes gaan bestellen: embrayagehendel (die moet ik echt altijd in reserve bij me hebben ;-), opzetflapjes voor de handbeschermers (ook eentje gesneuveld) en de koplampomkadering (hoe heet dat officieel?) die nu finaal naar de bom is.
Maar 't was leuk! Wel wat mixed feelings dat ik mijn club "ontrouw" geweest ben :| (en op heterdaad betrapt ook nog). 't Wordt op den duur toch een beetje familie he.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

huskie schreef:Een verslagje aub,
Zondagmorgen 12/10/2003
08.50 u
De Noppenforum-ridders zijn aanwezig in Riemst.
Even een korte kennismaking met Erik, 2 clubleden en een andere gastrijder.

09.10 u
We zijn vertrokken !!

Na 700 m onmiddellijk het onverhard op. Eerste vaststelling : het is erg vettig en daarom erg glad op de lemen ondergrond !!
Al snel een paar korte technische stukken, om even later een afgraving in te rijden. Een kort klimmetje was voor sommigen moeilijk te bedwingen (de nog laagstaande zon scheen wel recht in je ogen :wink: ) Even later een erg moeilijk technisch stukje single trail in een bosje. De KTM (een LC4 ) van bovenstaande gastrijder begon al te koken ... Lag voor een stuk ook wel aan zijn rijkunsten ...

Enfin, Erik wist nu welk vlees hij in zijn kuip had, en kon dus een parcours kiezen op maat van zijn gasten.

Om kort te zijn : we hebben vanalles gehad. Snelle veldwegen, holle wegen, we hebben een paar keer een beek doorkruist, kruip en sluip werk, bospaden, geoogste maisvelden, en natuurlijk enkele groeves die Riemst en omstreken rijk zijn.

Echt gevallen is niemand (natuurlijk viel hier en daar wel eens iemand om omdat zijn/haar voeten niet snel genoeg contact vonden met vaste grond ), op onze DirtGirl na.

DirtGirl wou de jongens wel eens laten zien wat spectaculair rijden wil zeggen. Vandaar haar sortie over het kawa-stuur, na eerst een bult overmeesterd te hebben met de KDX. Gelukkig is ze niet tegen het betonnen opstakel gereden dat een metertje of twee van haar vandaan was ! Enfin, ook hier waren weer snel vele helpende handen om het koppelingshandle te vervangen. Zelfs de omwonenden (die haar hadden zien vliegen over haar stuur) waren aangelopen gekomen, omdat ze dachten dat er zeker iemand gekwetst zou zijn. Groot hun verbazing toen ze zo'n straffe madam zagen, die dan ook nog eens niet klaagde over pijn of dergelijk ongemak !! Het enige wat deze mensen uit hun mond kregen was iets van " een glas water, madame ? " .....
't Is een straffe, die DirtGirl !!!!!!!!!

Enne, op een bepaald moment heeft Pruus zich bezeerd aan zijn knie. Pruus, volgende keer toch maar beter die motor loslaten !!!

Als afsluiter nog gaan "hillclimben".
De meesten reden er vrij makkelijk op.
Ik moest wel 7 keer proberen eer het mij voor de eerste keer lukte :oops: Verdoemme toch !!
(En zeggen dat het eind augustus voor de 1ste keer lukte ....)

Daarna nog even kijken of de "extreme " klim (van eind augustus) nog te bereiden was (maar dit was niet het geval, er lagen te veel stenen onderaan deze beklimming)

Om daarna moe maar voldaan een lekkere pint te gaan drinken in café Jacquemin.

Jo VdB
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ik ben het helemaal met Jo eens , het was een mooie en gevarieerde gidsrit.
Vooral op het einde die hillclimbs dat is toch machtig mooi he' , dat hebben we bij ons in het vlakke brabant "bijna" niet.
Ze lagen er nu wel een heel stuk moeilijker bij dan laatst met de rondrit toen toch zeker wel iedereen er zo tegenop reed , maar dat zou gisteren toch niet hebben meegevallen.

Dus iedereen die nog nooit in riemst geweest is kan ik zeker aanraden om volgend jaar aan de rondrit deel te nemen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Het was echt een ervaring! Na 100 meter lag ik zoals gebruikelijk weer op m'n reet. Nat gras in de aanloop naar de warming-up. Deze bestond uit een modderhelling, naar mijn gevoel 10 km lang, zal dus iets minder dan 100 meter zijn geweest. In ieder geval een smerig stuk maanlandschap met regengleuven van een halve meter diep, ploeteren dus. Geen herstelperiode, meteen een bospassage met fix hoogteverschillen en meer geploeter! Zag wat stoomwolken afkomen van een LC4 en dacht alleen van: en we zijn pas begonnen. Gelukkig besloten Erik en zijn vrienden toen maar wat rustiger vaarwater optezoeken, en als het echt moeilijk werdt kregen de minderen; waarbij ondergetekende; een alternatieve route. Maar wat is het landschap er mooi! Er is om elke hoek een groeve waar je flink kunt gassen en waar Ad ons allemaal, inclusief de gastheren, liet genieten van zijn perfecte stijl. Op de bospaden en veldwegen kon ik me even uitleven want de snelheid ..... Maar op de technische stukken, en dat zijn er wat daar, had ik toch vaak problemen. In tegenstelling tot ons Dirt-girl, zij was juist heel goed op deze passages en liet me herhaaldelijk zien hoe je over gladde hellingen rijd of over glibberige keien in een beekje! Haar val was jammer genoeg te vermijden geweest, ze besloot wat laat om een klein sprongetje te maken maar dat was verleidelijk want ze had het makkelijk gehaald als ze er niet voor van lijn had hoeven veranderen. Sterkte met de blauwe plekken, Helen.
In de pauze zwaaide er iemand af voor wie het nog wat te veeleisend was, Jo en ik zwaaiden met een gegrild stokbroodje gehaktbal! Na de pauze ging de gang er wat meer in, met een schitterend afwisselend parcours waar zo nu en dan gewacht moest worden door Erik en z'n maten maar waarvan ik tenminste intens heb genoten en ook veel van heb geleerd! Tot die eene rothelling die mij kompleet verrastte en waarvan ik dus weinig elegant en volslagen onnodig achteruit afgleed. Nekspier en kruisbanden opgerekt. Daarna verlangde ik eerlijk gezegt alleen nog maar naar m'n busje. Er kwamen echter nog een paar groeves , enkele kilometers kruip door sluip door en een helling waarvan ik dacht: was maar gaan vissen of zo! Heb ondanks mijn eigen ongemak genoten van de anderen. Die Jo is een echte die-hard en Ad reed er omhoog of hij er even een pakje sigarretten moest halen! Zelf heb ik het niet eens overwogen en het feit dat geen van onze gastgevers het me heeft gevraagd bevestigd me in deze. Als ik er ooit ongehavend aankom is het wel tijd, he!
Al met al een geweldige dag met goeie gasten en echt heel veel geleerd!
De knie is wel vervelend maar misschien niet zo rot als de vorige keer want hij wordt wel blauw maar minder dik en met werken was ik hem bijna vergeten. Groetsels en tdvk!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
lange
Berichten: 1
Lid geworden op: ma okt 13, 2003 21:32
Locatie: maastricht

Beste Eric Jo dirt girl en anderen,
ik hoop dat ik jullie afgelopen zondag niet te lang heb opgehouden of erger nog jullie dag heb verpest.
Ik vond het zelf niet slecht gaan voor mijn allereerste off road rit en mijn tweede tour op mijn ktmetje.
Ik heb er in ieder geval enorm van genoten, waarvoor mijn hartelijk dank.
Jullie zijn nog niet van mij af, maar ik zal flink oefenen.
groet,
Guy (lange).
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

pruus schreef:Haar val was jammer genoeg te vermijden geweest, ze besloot wat laat om een klein sprongetje te maken maar dat was verleidelijk want ze had het makkelijk gehaald als ze er niet voor van lijn had hoeven veranderen. Sterkte met de blauwe plekken, Helen.
Lijn was ok hoor. Ik denk dat ik gevallen ben door gebrek aan lef, namelijk de gas niet lang genoeg durven openhouden, toch een beetje schrik. En als je toedraait bij het springen, ga je op je neus ... :oops:
het gaat wel met de blauwe plekken hoor. 't Is toch geen weer meer voor korte rokjes! :P
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

lange schreef:Beste Eric Jo dirt girl en anderen,
ik hoop dat ik jullie afgelopen zondag niet te lang heb opgehouden of erger nog jullie dag heb verpest.
Ik vond het zelf niet slecht gaan voor mijn allereerste off road rit en mijn tweede tour op mijn ktmetje.
Ik heb er in ieder geval enorm van genoten, waarvoor mijn hartelijk dank.
Jullie zijn nog niet van mij af, maar ik zal flink oefenen.
groet,
Guy (lange).
Nee hoor! De eerste uurtjes mag het voor mij altijd wat rustiger gaan, want ik heb wat tijd nodig om op te warmen. En zoals ik al zei, voor een beginner bracht je het er lang niet slecht vanaf, amaai! :toost:
(Ben wel jaloers op die lange benen van je. :evil: :evil: :evil: )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

:D :D Ik merk dat ik wat gemist heb :cry:
Maar ik woon ook zo ver weg :cry:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Hoi Lange, zoals ik kan lezen ben je bang dat je onze zondag verpest hebt. Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval was. 's Morgens stond je daar wel een beetje onverwacht, maar je had met iemand van onze club (no problem) afgesproken en die persoon heeft mij niets van je komst laten weten. Als je mijzelf gekontakteerd had en me gemeld had dat het je eerste offroadrit was, had ik je in alle eerlijkheid gezegd dat je beter nog wat kon oefenen. Maar nu stond je daar en we hebben er het beste van gemaakt. Je hebt het er trouwens heel goed van afgebracht voor je debuut. Als jij nu blijft oefenen, kunnen we misschien volgend jaar nog eens proberen en zijn we inderdaad nog "lang" niet van je af. :wink:
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

hey lange, ( waarom noem je jezelf zo ? )

Alle begin is moeilijk maar je hebt je er toch goed doorheen getrokken !
Ik vond het niet slecht voor de eerste keer dat je een off-road rit reed.
Het is daar heel wat andere koek om te rijden dan bij ons in het "bijna" vlakke land , dus om te beginnen met off-road heb je meteen een goede leerschool met de mannen van no-problem gehad.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 19:57
Contacteer:

de volgende keer wil ik ook wel mee, heb nu meegedaan met
enduro te vorden
TTclub Utrecht lid#2
Berichten: 3
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 21:37

Spijt dat we er niet bij waren!

Klinkt toch wel erg mooi. Volgende keer wel met een paar TT-en dan maar. Kan ik hier ergens wat kiekjes publiceren van onze eigen rit van zondag (in NL) ?

De Reislijder uit Utrecht
Een beetje blubber is best leuk....
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Zoals ik hierboven kan lezen bestaat er genoeg interesse voor nog eens zo een gidsrit. Wie van de geïnteresseerden (4t huskie, Guyke, Bart M, actualludo, werner, tt-ers utrecht, jan.....) stelt het volgende lijstje samen en plak er ook zelf maar een datum op, dan zie ik wel om iets te regelen. Zoals met de eerste groep (met ad f) is het de bedoeling om eens een keertje terug te komen rijden met 1 van jullie.
4t huskie
Berichten: 119
Lid geworden op: di jun 11, 2002 18:20
Locatie: herentals

het zouw mooi zijn moest het nu zondag kunne mooi weer nie te nat
maar dit zal moelijk zijn zeker
husqvarna te570
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Zondag zit Erik in Honville ! (zie het hieronder staande item :wink: )

Zal dus niet lukken ...

Jo VdB
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 19:57
Contacteer:

Ik zou graag een keer mee gaan naar riemst, maar nu is er tot december
elke week een enduro bijna.....
Plaats reactie