Welke banden voor een rondje Luxemburg.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Het duurt nog even maar dit voorjaar gaan we met de motor club weer naar Luxemburg.
De andere clubleden hebben allemaal racy motoren, GSXR,CBR, SV en dat soort spul.
Met welke banden sla ik geen modderfiguur met mijn BIG?
Een BIG is natuurlijk niet echt een partij voor deze motoren maar aan de andere kant heb ik ze ook al bijgehouden met een Harley Davidson FXR (deze had wel iets meer vermogen als standaard en was ook rijp voor revisie toen ik terug was). En een R100GS ook getuned.
Het mooiste zou zijn als ze ook nog een beetje geschikt waren voor licht off road werk.
Op mijn Yamaha XT heb ik momenteel Conti TKC80 gemonteerd breekt achter wel wat uit, maar is goed op te vangen .
Zijn ze ook geschikt voor de dikke Big?
Groeten uit Punthorst de parel van Overijssel
De andere clubleden hebben allemaal racy motoren, GSXR,CBR, SV en dat soort spul.
Met welke banden sla ik geen modderfiguur met mijn BIG?
Een BIG is natuurlijk niet echt een partij voor deze motoren maar aan de andere kant heb ik ze ook al bijgehouden met een Harley Davidson FXR (deze had wel iets meer vermogen als standaard en was ook rijp voor revisie toen ik terug was). En een R100GS ook getuned.
Het mooiste zou zijn als ze ook nog een beetje geschikt waren voor licht off road werk.
Op mijn Yamaha XT heb ik momenteel Conti TKC80 gemonteerd breekt achter wel wat uit, maar is goed op te vangen .
Zijn ze ook geschikt voor de dikke Big?
Groeten uit Punthorst de parel van Overijssel
grote klappen snel thuis
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Rij zelf op de weg met een brigstone trail wing voor en een conti trail attack..
Erg goede combi, lekker rond dus goed plat en de conti met z'n zachte wangen doet het ook goed nat..
Maar niet echt een offroad set.. eigenlijk helemaal niet
Goede wegbanden en offroad ook goed zijn de heidenau's k60..
Zijn nat wel wat minder
En in het korte bochten werk op een dijk ofzo rijd een BIG zo'n supersport zoek..
Vind het erg leuk als ze daar schuin hangend in de binnenbocht kruipen ze op de rand van het asfalt in de binnenbocht voorbij te komen
Erg goede combi, lekker rond dus goed plat en de conti met z'n zachte wangen doet het ook goed nat..
Maar niet echt een offroad set.. eigenlijk helemaal niet
Goede wegbanden en offroad ook goed zijn de heidenau's k60..
Zijn nat wel wat minder
En in het korte bochten werk op een dijk ofzo rijd een BIG zo'n supersport zoek..
Vind het erg leuk als ze daar schuin hangend in de binnenbocht kruipen ze op de rand van het asfalt in de binnenbocht voorbij te komen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bij deze wil ik even laten weten dat ik kwa bandenkeuze in dit geval het helemaal met Leo eens ben.
Zéker als je met die polyesterbuikschuivers mee naar luxemburg gaat
Zéker als je met die polyesterbuikschuivers mee naar luxemburg gaat
Niet elke Big gaat door de modder...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat kunnen die conti zeker!
Heb dan een trail wing voor, A om dat een betere combi zou zijn B omdat ik die nog had liggen..
Vond de tourance niet echt lekker nat, en droog was ie ook minder, schreeuwde het uit bij hard terug schakelen.. weinig grip..
Levensduur was ook het minst van alle banden die ik geprobeerd heb..
5000km achter en iets van 6000 voor.. nooit mee gemaakt dat een voorband zo snel ging
maar zijn geen slechte banden..
Maar goed, ik vreet kennelijk banden
maar die conti houd zich goed qua grip en levensduur.. zou wel eens een record kunnen worden
Heb dan een trail wing voor, A om dat een betere combi zou zijn B omdat ik die nog had liggen..
Vond de tourance niet echt lekker nat, en droog was ie ook minder, schreeuwde het uit bij hard terug schakelen.. weinig grip..
Levensduur was ook het minst van alle banden die ik geprobeerd heb..
5000km achter en iets van 6000 voor.. nooit mee gemaakt dat een voorband zo snel ging
maar zijn geen slechte banden..
Maar goed, ik vreet kennelijk banden
maar die conti houd zich goed qua grip en levensduur.. zou wel eens een record kunnen worden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Conti trail attack komt inderdaad goed uit de testen. Vooral achter de voor band zijn de meningen iets over verdeeld.
Michelin Anakee schijnt ook goed te zijn.
Toch is het allemaal betrekkelijk Trailwing noemen ze op ADV forum Deathwings toch bevallen veel mensen ze goed.
Conti had enige jaren geleden wel problemen met rubber samenstellingen. Heb ze ooit gehad onder een Triumph sprint de sportiefste versie die ze maar zouden hebben. En die waren levensgevaarlijk als de weg ook maar iets vochtig was.
Heb anderen gesproken met de zelfde banden en die waren zeer goed te spreken. Bleek dat er toch verschil zat tussen de verschillende partijen banden.
Levens duur van banden vind ik niet het belangrijkste.
Rijd geen woon werk verkeer en heb nog een paar motoren meer.
Op mijn Falco ( te koop) heb ik nog nooit langer gedaan dan 3500 km met een setje banden en 1500 km op een FZR 1000 kwam ook wel voor .Maar een lol dat je er mee had.
Belangrijkste ze moeten plakken. En ook in de regen nog veilig zijn.
Groeten uit Punthorst
Michelin Anakee schijnt ook goed te zijn.
Toch is het allemaal betrekkelijk Trailwing noemen ze op ADV forum Deathwings toch bevallen veel mensen ze goed.
Conti had enige jaren geleden wel problemen met rubber samenstellingen. Heb ze ooit gehad onder een Triumph sprint de sportiefste versie die ze maar zouden hebben. En die waren levensgevaarlijk als de weg ook maar iets vochtig was.
Heb anderen gesproken met de zelfde banden en die waren zeer goed te spreken. Bleek dat er toch verschil zat tussen de verschillende partijen banden.
Levens duur van banden vind ik niet het belangrijkste.
Rijd geen woon werk verkeer en heb nog een paar motoren meer.
Op mijn Falco ( te koop) heb ik nog nooit langer gedaan dan 3500 km met een setje banden en 1500 km op een FZR 1000 kwam ook wel voor .Maar een lol dat je er mee had.
Belangrijkste ze moeten plakken. En ook in de regen nog veilig zijn.
Groeten uit Punthorst
grote klappen snel thuis
Die test die ik eerder postte heb ik zelf gedaan/geschreven...
Op de V-Strom heb ik Trailwings gehad en Battlewings... en toen kwamen de Conti's. Wat een verademing...
Ik weet dat er diverse mensen zijn die geklaagd hebben over trillingen in het stuur bij de Conti voorband, zelf heb ik dat niet ervaren. In totaal heb ik 3000 km gereden met de Conti's en ik was meer dan tevreden...
Inmiddels heb ik een Kawasaki Versys en de DL650 is gone...
Ik heb nu Michelin Pilot Road 2CT's onder de kwaak liggen en dat is helemaal top! De orginele Dunlop banden heb ik voor aflevering van de motor al laten omwisselen voor de PR's.. en ik heb geen seconde spijt gehad van die keuze. Nat onverslaanbaar en droog uitstekend...
De Conti's gaven mij destijds eenzelfde gevoel als de Michelin PR's nu...
Toch is rubberkeuze iets persoonlijks... waar de een bij zweert, vloekt de ander wat af...
Op de V-Strom heb ik Trailwings gehad en Battlewings... en toen kwamen de Conti's. Wat een verademing...
Ik weet dat er diverse mensen zijn die geklaagd hebben over trillingen in het stuur bij de Conti voorband, zelf heb ik dat niet ervaren. In totaal heb ik 3000 km gereden met de Conti's en ik was meer dan tevreden...
Inmiddels heb ik een Kawasaki Versys en de DL650 is gone...
Ik heb nu Michelin Pilot Road 2CT's onder de kwaak liggen en dat is helemaal top! De orginele Dunlop banden heb ik voor aflevering van de motor al laten omwisselen voor de PR's.. en ik heb geen seconde spijt gehad van die keuze. Nat onverslaanbaar en droog uitstekend...
De Conti's gaven mij destijds eenzelfde gevoel als de Michelin PR's nu...
Toch is rubberkeuze iets persoonlijks... waar de een bij zweert, vloekt de ander wat af...
Niet elke Big gaat door de modder...
Yep, heb ook een setje wielen met deze combinatie, gedraagd zich prima hoor!Leo schreef:Hoe laat moeten we waar zijn ?Harry66 schreef:Het duurt nog even maar dit voorjaar gaan we met de motor club weer naar Luxemburg.
Mijn advies:
Conti Trail Attack
LEO
Gelukkig kan ik me achter een laag schmink verbergen als het je niet bevalt...Harry66 schreef:Het zijn de Conti Trail Attack geworden.
Volgende week krijg ik ze binnen.
Bedoel wie ben ik dat ik het advies van een clown in de wind sla.
Clowns staan toch bekend om hun serieuze aanpak van zaken.
Niet elke Big gaat door de modder...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nop, maakt je alleen makkelijker te vinden voor het DBCHTTDT
[Dr Big Club Holland Track&Trace&Destroy Team]
[Dr Big Club Holland Track&Trace&Destroy Team]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Moet je me toch eerst zien bij te houden, voor je me kan vernietigen...zappa.suzuki schreef:Nop, maakt je alleen makkelijker te vinden voor het DBCHTTDT
[Dr Big Club Holland Track&Trace&Destroy Team]
Niet elke Big gaat door de modder...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik?
Ik hoor niet bij het DBCHTTDT
Maar als je uitdaagt voor een wedstrijdje
Ben dan aardig, mag je kiezen; in een bos of op een dijk.. op onze BIG's
Ik hoor niet bij het DBCHTTDT
Maar als je uitdaagt voor een wedstrijdje
Ben dan aardig, mag je kiezen; in een bos of op een dijk.. op onze BIG's
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Da's nu een makkie... de BIG staat lichtelijk gedemonteerd in een garage...zappa.suzuki schreef:Ik?
Ik hoor niet bij het DBCHTTDT
Maar als je uitdaagt voor een wedstrijdje
Ben dan aardig, mag je kiezen; in een bos of op een dijk.. op onze BIG's
Verder doe ik gooi en smijtwerk doorgaans met de Versys... bennie gek...
Heb pas 3x op de Big gereden, die moet ik eerst nog ontdekken qua rijden...
Niet elke Big gaat door de modder...
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
met een versys kun je niet gooien en smijten in t bos, dan rij je er alles onder uit
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Maar op de dijk kan je er des te harder mee gooien en smijten en daar is ie voor bedoeld...
is altijd leuk als ik de bergen in ga met anderen... met m'n 650je rij ik ze er bijna allemaal af...
is altijd leuk als ik de bergen in ga met anderen... met m'n 650je rij ik ze er bijna allemaal af...
Niet elke Big gaat door de modder...
Conti Trail Attack zitten onder de motor en ik heb ze vandaag eens goed geprobeerd.
Zelfs met het koude asfalt van vandaag grip zat, ze voelen erg goed aan
Dat was een goede tip van jullie.
Nu de koppeling nog die heeft het vandaag begeven .
Zie ander topic
Zelfs met het koude asfalt van vandaag grip zat, ze voelen erg goed aan
Dat was een goede tip van jullie.
Nu de koppeling nog die heeft het vandaag begeven .
Zie ander topic
grote klappen snel thuis
Die heb ik al gehad.. ongeveer 15 jaar terug een R100 GS met enkelzijdige wiel ophanging.
Heb ik samen met een handige maat twee bougies per cilinder op gemaakt , nokkenas met meer klep overlap, upside down vork van een Kawasaki crosser, eigenbouw achterframe en buddy.
Ding trok..
Maar je bedoelt denk ik een vierklepper?
Ben jij trouwens die Leo die met een GS zo hard op Assen reed/rijd?
Stond in de Kickstart hele tijd terug.
Heb ik samen met een handige maat twee bougies per cilinder op gemaakt , nokkenas met meer klep overlap, upside down vork van een Kawasaki crosser, eigenbouw achterframe en buddy.
Ding trok..
Maar je bedoelt denk ik een vierklepper?
Ben jij trouwens die Leo die met een GS zo hard op Assen reed/rijd?
Stond in de Kickstart hele tijd terug.
grote klappen snel thuis
Yep.Harry66 schreef:...Maar je bedoelt denk ik een vierklepper?.
2V kan ik aanraden voor de blub. Heb er veel plezier mee gehad.
Nope. Ik ben die Leo die hem knalhard neer kan leggen in de ardennenHarry66 schreef:...
Ben jij trouwens die Leo die met een GS zo hard op Assen reed/rijd?
Stond in de Kickstart hele tijd terug.
( voordat er CTA`s onder zaten )
LEO
Heb ooit eens op een R1100GS gereden.
Koppel en trekkracht in overvloed, sturen als een scheermes zo scherp.
Vond maar één nadeel, de vering en demping van die dingen zijn zo goed dat ik geen enkel gevoel had wat de banden deden op het asfalt.Conventionele motoren geven direct door als de grip minder wordt en de banden ietsje gaan schuiven.
Je kunt heel ver gaan met die motoren maar ietsje te ver is ook gelijk pats boem. (Wat mij dus is gebeurd, er zaten gelukkig goede valbeugels op).
Of ik kan niet rijden natuurlijk dat kan ook
Koppel en trekkracht in overvloed, sturen als een scheermes zo scherp.
Vond maar één nadeel, de vering en demping van die dingen zijn zo goed dat ik geen enkel gevoel had wat de banden deden op het asfalt.Conventionele motoren geven direct door als de grip minder wordt en de banden ietsje gaan schuiven.
Je kunt heel ver gaan met die motoren maar ietsje te ver is ook gelijk pats boem. (Wat mij dus is gebeurd, er zaten gelukkig goede valbeugels op).
Of ik kan niet rijden natuurlijk dat kan ook
grote klappen snel thuis
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Heb nou 2 dagen op straatbanden rondgereden, het stuurt allemaal zwaar en erg direct, heb de heidenaus er al weer onder zitten.
Ik ben er zeker teveel aan gewend, dat dweil gedrag
Past ook meer bij mijn kameel
Hans D
Ik ben er zeker teveel aan gewend, dat dweil gedrag
Past ook meer bij mijn kameel
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big