Vorden... enduro

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ja jongens en meisjes ik heb m'n eerste er weer op zitten. En uitrijden hè!
Zoals dat van een sportman verwacht mag worden. Ik heb door niet opletten 1 strafminuut opgelopen, maar dat was minder erg, dan dat ik twee keer van m'n motor stuiterde in een en dezelfde crossproef. Slecht voor de ego.
Je kent het wel:vermoeidheid en niet volledig met zelf vertrouwen de bocht in. Spoortje kiezen, twijfelen, gas erop. verkeerde spoor, voorwiel wil ander spoor. Oke jij je zin, ander spoor. Gas erop, evenwicht weg, motor neerleggen. Balen!!!! :evil:
.... Maar dan nu het verslag.
Ik rij het dorp Vorden door, en verwacht elk moment een restaurant te zien met heel veel motoren ervoor geparkeerd. Na een kilometer begin ik te twijfelen. Het was toch bij Vorden? Ik vraag de weg aan een winkelier die toevallig vroeg open was(het is natuurlijk Zaterdag) en wijst me de verkeerde kant op. Terug maar weer, en opeens zie ik enduro motoren rijden. Ik hou ze aan en vraag de weg. Ze wijzen me de goede kant op en aangekomen moet ik als eerste mijn bezine bij de TC 1 neer gaan zetten. Als solist heb je het maar zwaar zo vroeg op de dag. Bezine staat op de goede plek, met mileu matje en eten en drinken, en dus kan ik naar de keuring en inschrijving. Mijn motor komt er vlekkeloos doorheen, behalve dat de keurmeester m'n kilometerteller niet kon vinden. Die had ik netjes onder het horloge verstopt. Dat vond hij eigenaardig, maar vooruit maar.... motor oke.
M'n klokje op tijd zetten van de startklok en naar binnen voor de plaknummers. Binnen kom ik PeeWee tegen(noppenforum) en groet ik nog een paar bekende. Bekende van vorige enduro's dus.
Het is vreemd maar ik vind dat je bij enduro altijd leuke mensen tegenkomt. Het lijkt wel of de kapsones er niet heerst, terwijl er veel beroemdheden rondlopen. Althans dat denk ik. Ik bedoel maar, ik als oud voetballer, ken echt helemaal niemand uit het cross en enduro wereldje, maar toch denk ik dat er veel beroemdheden rondlopen. Misschien komt dit omdat ik het zo'n aparte sport vind. Een kleine sport ook, maar dat maakt niet uit. Het lijkt een beetje op het mountainbike wereldje. Sportmannen die normaal doen en rondlopen. We kennen natuurlijk allemaal Pedro Tragter, omdat die nou eenmaal op TV is geweest, ooit. Maar als je ooit een enduro wedstrijd hebt gezien, LIVE, zul je met me eens zijn dat het allemaal, onwijze, snelle mannen zijn. Pedro is slechts een van die snelle mannen.
Allemina wat gaan deze jongens hard over de maisvelden, en langs de slootkantjes met de vele sporen. Toen ik klaar was, heb ik stilletjes, nog even op de Inters gewacht. De laatste maisvelden kon ik ze goed aan zien komen. Holy moses, ze gaan langs de slootkantjes alsof ze over asfalt rijden.
Genoeg nu over deze acrobaten, terug naar mijn eigen wedstrijd.
10.02 mocht ik van start gaan. piep piep piep piep piep jaaaaaaaaaa.
Er stonden toevallig twee huskies naast me. Die hadden meteen het nakijken. Een trap lopen en weg. En die arme 4takten trappen trappen ha ha ha.
Oke later haalden ze me wel weer in. Na 500 meter gingen we voor het eerst het veld in. We moesten langs een maisveld, bochtje, langs een slootje en maisveld en daarna langs prikkeldraad en een smal paadje. Volgens mij rijden ze hier door de weeks ook. Leuk technisch paadje, waar je amper gas kunt geven(behalve als je inter bent :cry: )helemaal op mij toegesneden. Lekker langzaam, niet gevaarlijk( ahum, was een keer bijna mijn voet kwijt achter een boomstronkje) en toch het gevoel hebben dat je met een wedstrijd(enduro) bezig bent.
We kwamen bij de eerste blauwe vlag, controle punt, en hier kreeg ik een reprimande. Ik mocht pas doorrijden als de controleur dat gezegd had, hij moest immers mijn nr goed noteren. De rest van de wedstrijd hield ik mij daar keurig aan(ik leer snel). Na een kilometer kwamen we voor het eerst bij een crossproef, die we zonder tijd noteren mochten doorrijden. Dit ter lering voor als het er echt om gaat. De tweede doorkomst dus.
Na weer diverse paden en singletracks afgewisseld met asfalt(heerlijk om even uit de camelbak te lurken) kwamen we bij de tweede crossproef aan. Ook hier de eerste keer geen!! tijdmeting en dat kwam mij goed uit. De crossproef liep weer half over het maisveld en half over een crossbaantje. Dat crossbaantje was overdekt met bomen, en lag tevens wat dieper dat de omringende weilanden en akkers. Omdat de baan ook nog van harde ondergrond was, was hij door de afgelopen regen spiegelglad geworden. Wat ik dus merkte bij de tweede bocht. Zwiep zwiep en het achterwiel haalde het voorwiel in. Heeee wat doe je, riep ik nog, maar het was al te laat. Bodem onderzoek. Dit was dus een wijze les. In de tweede ronde moest ik de bermen gebruiken om door de bochten te komen. Dan zou het wel goed komen. Ik vervolgde mijn weg en ging richting eerste tijdcontrole. Daar aangekomen 7 minuten over. Keurig gereden. Tijd om even met Peewee en cs te praten, te drinken en te eten. Op de juiste tijd de TC passeren en meteen weer verder de paden op de lanen in. Ook in het, zeg maar, tweede gedeelte van de ronde(een ronde was ongeveer 65km, dus te rijden op een tank) was er nog een crossproef opgenomen. Twee maisvelden waren hiervoor gebruikt met een bospassage. Lekker scheuren tegen de bermen aan en het gas erop. Goed dat ik al wat crosstraining had genoten op lelystad en utrecht. Dat scheelde weer. Net voordat ik mocht gaan tanken, moesten we nog een smerig bos door. Smerig in de zin van: boomwortels en stronkies die kort waren afgezaagd. Je moest echt oppassen om hier niet je motor tegen een boom te parkeren. Een paar keer zag ik een stronkie over het hoofd, maar gelukkig sprong de motor de goede kant op.
Heeeeeel intensief, zo'n bos.
Ha we zijn bij het tankstation. Alles staat er nog zoals ik het vanmorgen had neergezet, alleen staan er 4 ktm's om mijn plekkie heen. Die hadden dus na mij vanmorgen ook dit plekkie uitgekozen. Gezellig zo met z'n vijfen. En fijn ook dat zij wel een horloge bij hun hadden die het deed. Die van mij was er dus al na 1 kilometer mee gestopt. Ik moet toch eens was knaps aanschaffen, want zulke strafminuten zijn onnodig.
Getankt en nu voor het echie. De tweede rond. Alle crossproeven worden geklokt en de beste wint goud. ha ha Dus op weg ..... no time to waiste.
Om een lang verhaal kort te knippen(ahum) tweede ronde kreeg ik kramp in m'n koppelingshand(klote vering nog steeds) kramp in m'n onderarmen.(teveel gesurft ?) en ging ik dus in de derde rond twee keer onderuit in de eerste crossproef(die met een volle tank dus). Stuur rechtzetten twee keer, tijd naar de vaantjes...
Mannen ik ben weer heelhuids thuis en wacht m'n tijden af. Henk schiet op, of ben je nog bier aan het drinken met de mannen???
Wilde ik ook graag doen, maar ik had m'n chauffeur niet bij me.
Tot de volgende keer.
Enduro rules
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
peewee
Berichten: 120
Lid geworden op: do jun 13, 2002 12:44
Locatie: Den Bosch

Ja, Huskie,

hier gaat de term sportman nog eventjes niet door, teveel drank , te weinig trainen, over sex zullen we helemaal niet hebben. Maar lekker gereden maar niet uitgereden. :oops: Dat vervelend stuk bos op het laatst was voldoende om me stuk te krijgen alsook die opspelende duim. Maar waar het om draait, je hebt hem uitgereden.

Tijden waren ook heel goed te rijden, haasten was op de weg dus ook niet nodig.

Mooi verhaal trouwens.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Mooi verhaaltje!

Wat is er alleen mis met die veerring? kramp in koppelingshandle hand hebben alle 2-takt rijders wel last van volgens mij :lol: . Wat ik persoonlijk wel fijn vind is de handles heel ver naar binnen zetten zodat als je met vingers koppel (wat ik altijd doe) je op het uiteinde vd handle krachtzet en je dus een langere hefboom heb :).
En het is mij ook al vaker opgevallen dat je het heel goed kan merken of je tank vol/leeg is. Met mijn huidige cretje merk je het wat minder (tank zit heel erg laag in het frame dus dicht bij het zwaartepunt).


Krijgen we nog foto's ofzo te zien? 8)
Hein van Buuren
Berichten: 460
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
Locatie: Tussen de olde wieven !

Knap gedaan jongens, zag dat Huskie nog een knappe plaats behaald had en Peewee helaas uitgevallen.
Ikzelf had deze wedstrijd in Vorden ook graag bij de daglicenties meegereden ware het niet dat ik al 2 weken aan het herstellen ben van zwaar gekneusde ribben en een gescheurde buikspier (Lelystad hard gevallen), hoop op 3 november Markelo te kunnen rijden.......
Zag dat het met de benzine toch nog goed gekomen was ondanks dat er op enduro.nl geen antwoord op je vraag kwam, lijkt me ook lastig waar je het moet laten als je het zelf moet verzorgen zo s'ochtends vroeg.
Nogmaals heel knap boys, ik denk dat je van deze wedstrijdjes veel leert en lijkt me beter / leuker om te rijden te zijn dan de off road ritjes.
Mooi verhaal van Huskie Giphart, het script kan zo verfilmd worden.

Wie gaat er volgende week rijden in Geesteren?
Ik ga daar kijken en foto's maken, dus wie weet zie ik jullie daar?!

Huskie, ik had begrepen dat jouw vering een tijdje geleden helemaal naar je zin was afgesteld nadat je alles op zijn kop gezet had?

Greetz.
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

ja mannen, de informatievoorziening van mijn kant was op vrijdag niet optimaal omdat ik de hele vrijdag in Vorden meehielp met paaltjes slaan en lintjes trekken (ben lid van Vorden en probeer dus soms iets voor de club te betekenen). Daar kwam dus bij dat we na de 1e ronde niet meer terug in het dorp mochten komen vanwege een begrafenis; dus een beetje rommelig van waar is de 1e benzine post. Nou ja, blij dat het is goed gekomen. Dat laatste bostraject heeft ook mij twee halve hartstilstanden bezorgd; uiteraard op dezelfde plek. Pas in de 3e ronde zag ik het kleine groene stompje op tijd. Op de 2e proef met het kleine crossbaantje moet je gewoon aan skien denken, dan gaat het best. Verder een super dag en Geesteren is vergelijkbaar, dus op naar 't oosten.
Yam-M@rtin
Berichten: 15
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 09:12

Hi Noppenfans,

ja das war wieder ein Endurolauf vom feinsten! Die esten beiden Runden bin ich super durchgekommen aber in der dritten Runde hatte ich ganz schön zu kämpfen gehabt vor allem im Wald mit den vielen Wurzeln. Alles in allen war das wieder einmal eine super Veranstaltung und ich freue mich schon auf Geesteren.

@Wopke :shock:
was war los mit dir oder war die konkurenz :wink: zu stark in Vorden?

cu Martin
Wopke
Berichten: 155
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:46
Locatie: Rottevalle, Friesland

:wink: :!:

Hallo Martin,

Ich war nicht gans fit.. oder besser gesacht gans nicht fit...
Ich hatte noch gearbeitet und war erst 01:30 wieder zu hause... Und 5 uhr musste ich aufstehen... :cry:
Und die nacht dafor hatte ich zu lang und zu viel bier getrunken bei unsere enduro-klub...

Ich hatte ein schone tag aber wieder keine "WK-punkte"... :cry: :wink:

Du hast nicht in Geesteren gefaren...?
Ich glaube ich habe dich gesehen im Auto, denn ich glaube ich passierte ein auto mit ein motor mit nr 453 im begin von die enduro-strecke..
was war passiert...?


Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Internationaal veld bij die enduro's.
Zullen we engels de voertaal maken :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

huskie schreef:Internationaal veld bij die enduro's.
Zullen we engels de voertaal maken :wink:
Yeh right , it's much easier for us then the german language. :P
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Plaats reactie