Wie heeft er tips voor het goed afstellen van een carburateur?
Mijn WR450F knalt in de uitlaat als je het gas dichtdraait na hoge toeren,verder loopt de motor goed....
Motor is net gereviseerd en de originele uitlaat zit erop,heb alles afgesteld volgens wp handboek maar krijg de knal niet weg.(knalde ook al voor de revisie)
Ik ben benieuwd.......
motor knalt in uitlaat,afstellen carburateur
Moderator: ghulst
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
o-ring van luchtstel schroef niet kapot? had het zelfde met m'n yz400f
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Of gewoon de mengsel stelschroef een slagje rijker zetten
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Ik ga met Mech mee. Had hetzelfde bij mijn gasgas. daar waren uitlaatbochten en demper niet goed aangesloten.(mijn montage fout) na goede montage was het over.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Heeft ie zo'n geavanceerd secundair air system (SAS) / air induction system (AIS)? Om een katalysator heel te houden, die kunnen slecht tegen onverbrande benzine.
Dan heb je bewust luchttoevoer in de uitlaat bij gasafsluiten.
(even googlen op WR450 en air induction gaf wel een verwijzing naar Thumper talk van iemand die dat er nog op heeft zitten. Maar dat kan op een Amerikaanse uitvoering anders zijn natuurlijk)
Dan heb je bewust luchttoevoer in de uitlaat bij gasafsluiten.
(even googlen op WR450 en air induction gaf wel een verwijzing naar Thumper talk van iemand die dat er nog op heeft zitten. Maar dat kan op een Amerikaanse uitvoering anders zijn natuurlijk)
#777 - Mijn fotoboekenplank
Hoi heb voor 4 maand terug ook een keihin fcr carbs er opgezet is effe zoeken naar de goede verhouding dus veel uit proberen. denk zelf de stationair sproeier deze is meestal 45 en de hoofd sproeier is die aan de kleine kant is dan knalt die ook. wanneer knalt die in de lage toeren zonder dat je door trekt dan is het de stationair sproeier. rijd je in de hoogste versnelling met vol gas en je laat dan het gas los dan is het de hoofd sproeier. ik weet niet welke je er nu in hebt zitten..
begin eens met de stationair sproeier 45
hoofd sproeier 190 of 195
beter te rijk dan de arm af stellen ..
zelf heb ik stationair 47 deze zou terug kunnen denk ik naar 45 maar moet eerst beter weer worden
hoofd sproeier 205
voor mijn ktm 620 keihin fcr carbs 40 mm
suc6 en laat eens horen hoe het afloopt mvg m
begin eens met de stationair sproeier 45
hoofd sproeier 190 of 195
beter te rijk dan de arm af stellen ..
zelf heb ik stationair 47 deze zou terug kunnen denk ik naar 45 maar moet eerst beter weer worden
hoofd sproeier 205
voor mijn ktm 620 keihin fcr carbs 40 mm
suc6 en laat eens horen hoe het afloopt mvg m
ktm 620
Zijn vraag gaat over zijn WR450F , niet over een KTM620. Elke motor is weer anders, het zijn net mensen.markzee schreef:Hoi heb voor 4 maand terug ook een keihin fcr carbs er opgezet is effe zoeken naar de goede verhouding dus veel uit proberen. denk zelf de stationair sproeier deze is meestal 45 en de hoofd sproeier is die aan de kleine kant is dan knalt die ook. wanneer knalt die in de lage toeren zonder dat je door trekt dan is het de stationair sproeier. rijd je in de hoogste versnelling met vol gas en je laat dan het gas los dan is het de hoofd sproeier. ik weet niet welke je er nu in hebt zitten..
begin eens met de stationair sproeier 45
hoofd sproeier 190 of 195
beter te rijk dan de arm af stellen ..
zelf heb ik stationair 47 deze zou terug kunnen denk ik naar 45 maar moet eerst beter weer worden
hoofd sproeier 205
voor mijn ktm 620 keihin fcr carbs 40 mm
suc6 en laat eens horen hoe het afloopt mvg m
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Een beetje 'geknal' is 'normaal' en niet erg. Als het teveel wordt, kan je pilot-circuit te arm staan. Je kunt het proberen op te lossen door de fuel-crew wat uit te draaien. Beter is het echter het pilot-circuit goed af te stellen: How-to
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Allereerst bedankt voor het meedenken door iedereen!!!!!!!
ik neem alle tips door:
-uitlaat nagekeken,lekt niet
(ik noem de sproeiers zoals ze in het wp handboek staan)
-o ring pilot screw ga ik voor zekerheid vervangen
#leak jet(acc.pomp)=std 50 nu ook 50 en heveltje van pomp is goed afgesteld
#pilot jet=stat.sproeier=std45 daarna 48 en 50 geprobeerd ,48 leek beter
#mainjet std 165 er zat 162 in ,nu 165 trekt nu beter
#starterjet std 65 nu ook 65
#pilot air jet std=80 nu ook 80
de pilot screw moet je vanaf dicht 1,25 tot 2,25 uitdraaien,fabrieksinst voor europa is 1,75 en heb beide geprobeerd
#de gasnaald staat op 4=std.
-de knal is iets minder,(vanuit veel gas naar dicht knalt ie)
-bij halfgas trekt ie niet constant door,het lijkt of ie iets inhoud,maar als je aan het gas draait pakt ie wel goed op
-als je het gas loslaat gaat ie niet mooi van toeren naar stationair,""pruttelt"" iets na
Het is een 2004 WR450F met nieuwe zuiger enz.
Wie heeft er advies waarmee ik weer iets verder kan???
Alvast bedankt
ik neem alle tips door:
-uitlaat nagekeken,lekt niet
(ik noem de sproeiers zoals ze in het wp handboek staan)
-o ring pilot screw ga ik voor zekerheid vervangen
#leak jet(acc.pomp)=std 50 nu ook 50 en heveltje van pomp is goed afgesteld
#pilot jet=stat.sproeier=std45 daarna 48 en 50 geprobeerd ,48 leek beter
#mainjet std 165 er zat 162 in ,nu 165 trekt nu beter
#starterjet std 65 nu ook 65
#pilot air jet std=80 nu ook 80
de pilot screw moet je vanaf dicht 1,25 tot 2,25 uitdraaien,fabrieksinst voor europa is 1,75 en heb beide geprobeerd
#de gasnaald staat op 4=std.
-de knal is iets minder,(vanuit veel gas naar dicht knalt ie)
-bij halfgas trekt ie niet constant door,het lijkt of ie iets inhoud,maar als je aan het gas draait pakt ie wel goed op
-als je het gas loslaat gaat ie niet mooi van toeren naar stationair,""pruttelt"" iets na
Het is een 2004 WR450F met nieuwe zuiger enz.
Wie heeft er advies waarmee ik weer iets verder kan???
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door de crossgoeroe op di feb 23, 2010 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Zoals gezegd niet echt erg als hij 1 of 2 harde klappen geeft.de crossgoeroe schreef: -de knal is iets minder,(vanuit veel gas naar dicht knalt ie)
Naald standje hoger. Zit er nog wel een standaard naald in?-bij halfgas trekt ie niet constant door,het lijkt of ie iets inhoud,maar als je aan het gas draait pakt ie wel goed op
Pilot circuit iets rijker zetten-als je het gas loslaat gaat ie niet mooi van toeren naar
stationair,""pruttelt"" iets na
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
bij mijn weten is het de standaard naald
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Mijn bevindingen indertijd met de WR450F waren als volgend:
Heb men carbu aangepast volgens volgende settings:
Model (400 - 426 - 450): WR450F ‘06
Timing (WR-YZ): WR (grey-wire cut)
Main jet: 170
Pilot Jet: 48
Starter Jet: 72
Pilot air Jet: stock
Leak Jet: 35
Fuel screw (turns out): stock (1,75 out)
Needle model/Clip position: OBDUS 4th clip
Airbox lid (on or off): off
Pipe: stock, baffle removed
Altitude where you ride: 0-2000ft
Temperature where you ride: 30-85 F (0-30 °C)
Heb men carbu aangepast volgens volgende settings:
Model (400 - 426 - 450): WR450F ‘06
Timing (WR-YZ): WR (grey-wire cut)
Main jet: 170
Pilot Jet: 48
Starter Jet: 72
Pilot air Jet: stock
Leak Jet: 35
Fuel screw (turns out): stock (1,75 out)
Needle model/Clip position: OBDUS 4th clip
Airbox lid (on or off): off
Pipe: stock, baffle removed
Altitude where you ride: 0-2000ft
Temperature where you ride: 30-85 F (0-30 °C)
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Ben er van de week veel mee aan het afstellen geweest.
Heb nu pilotjet 48 en mainjet 168 erin en de naald op stand 5 gezet,dus de naald zit 1 stand hoger,maar ben nog niet tevreden......
Heb nu pilotjet 48 en mainjet 168 erin en de naald op stand 5 gezet,dus de naald zit 1 stand hoger,maar ben nog niet tevreden......
Laatst gewijzigd door de crossgoeroe op di mar 02, 2010 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Bij mijn weten bestaat een 47 stationairsproeier helemaal nietmarkzee schreef:
zelf heb ik stationair 47 deze zou terug kunnen denk ik naar 45 maar moet eerst beter weer worden
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
heb nu de afstelling zo:
-hoofdsproeier 168
-stationairsproeier 50
-mengselschroef op 2 omw.
-standaard naald op stand 4
motor ""pruttelt"" niet meer na,start vlot en trekt goed door.
Het knallen is nog niet weg,maar doet dit bij hoge snelheid met weinig trekkracht 1 tot 2 keer,vanuit volgas dichtdraaien op een zandweg oid nog af en toe.......
-hoofdsproeier 168
-stationairsproeier 50
-mengselschroef op 2 omw.
-standaard naald op stand 4
motor ""pruttelt"" niet meer na,start vlot en trekt goed door.
Het knallen is nog niet weg,maar doet dit bij hoge snelheid met weinig trekkracht 1 tot 2 keer,vanuit volgas dichtdraaien op een zandweg oid nog af en toe.......
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Hoi 47 stationair sproeier bestaat inderdaad niet het is 45 en dan 48. hoi de crossgoeroe mooi dat het beter is geworden zou toch nog even mij uitlaat punten na kijken of er geen lek zit dan is het misschien helemaal af. hoorde van een kennis dat die er kachel kit voor gebruikte om het daar mee af te dichten.moet zelf ook nog een stuk dicht maken daar trekt die bij mij valse lucht en komt de knal lol..
mvg m
mvg m
ktm 620