Ktm clutch saver
Moderator: ghulst
Zijn er hier ook mensen die gebruik maken van een beschermkap voor over het Magura koppelingscilindertje aan het blok? (Volgens mij zowel 2t als 4t hetzelfde) ..Deze zou bij een kettingbreuk je peperdure cilindertje moeten beschermen, maar hoevaak komt zo' n kettingbreuk nou voor bij het off-roaden? Heb er een gezien bij WPM voor bijna 50 euro, wat ik toch wat prijzig vind voor een klein stukje alu en daar zit dan nog geen tandwielcover bij! Zijn er nog alternatieven?
Niet alleen bij kettingbreuk. Er wil ook nog wel eens een steentje tussen de ketting en het koppelingscylindertje door worden getrokken.Boerr schreef:Zijn er hier ook mensen die gebruik maken van een beschermkap voor over het Magura koppelingscilindertje aan het blok? (Volgens mij zowel 2t als 4t hetzelfde) ..Deze zou bij een kettingbreuk je peperdure cilindertje moeten beschermen, maar hoevaak komt zo' n kettingbreuk nou voor bij het off-roaden? Heb er een gezien bij WPM voor bijna 50 euro, wat ik toch wat prijzig vind voor een klein stukje alu en daar zit dan nog geen tandwielcover bij! Zijn er nog alternatieven?
Ook kan er zoveel modder onder de ketting komen dat ie hoger over het tandwiel gaat lopen.
Ik heb een keer meegemaakt dat mijn achterwiel compleet geblokkeerd zat door zand na een val in diep zand. Paar keer heen en weer, zand ertussenuit en het was weer opgelost.
Ja er zitten kettingsporen op mijn beschermer. En ik heb nog nooit een gebroken ketting gehad.
kapje zelf maken is ook een optie , stukje alu plaat bij de oud ijzerboer weghalen , kartonnen malletje knippen , overteken , uitzagen met een decoupeerzaag en de gaatjes er in boren. . (neem aan dat er bij elke hobbyist wel een boormachien en decoupeerzaag in de schuur zwerft )
ik heb mijn koppelingspompje van rvs gemaakt , zo heb je ook geen beschermkapje meer nodig. (dit was iets meer werk en er komen iets ingewikkeldere machines bij kijken dan decoupeerzaagjes)
ik heb mijn koppelingspompje van rvs gemaakt , zo heb je ook geen beschermkapje meer nodig. (dit was iets meer werk en er komen iets ingewikkeldere machines bij kijken dan decoupeerzaagjes)
BIERTAKT crossen en zuupn
Je hebt ze tegenwoordig van carbon:
http://carbon-performance.de/index_eng.php?kat_id=62
en
http://www.rgmxproducts.nl/CARBON_ALUMINIUM.html
misschien?
http://carbon-performance.de/index_eng.php?kat_id=62
en
http://www.rgmxproducts.nl/CARBON_ALUMINIUM.html
misschien?
Precies de soort sites die ik zoek! Alleen lijkt carbon met niet erg geschikt voor zoiets.. Als er zoiets van aluminium te vinden was perfect! Eerst thuis maar wat zien te produceren, oud ijzer en goed gereedschap genoeg
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Carbon vind ik echt waardeloos voor offroad gebruik. Veel te fragiel.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ook bij mij komt er geen carbon meer op, ooit eens carbon framebeschermers gehad en die waren in een mum van tijd doorgesleten door het schuren van m'n laarzen (met als glijmiddel blub).
Heel mooi carbon, maar PE is veel slijtvaster en heeft een veel hogere slagvastheid.
Maar staat er bij KTM niet gewoon zo'n clutchsaver in de catalogus (bij Husaberg wel en die hebben nogal wat onderdelen gemeen vanwege de broer-zus-relatie) ?
Heel mooi carbon, maar PE is veel slijtvaster en heeft een veel hogere slagvastheid.
Maar staat er bij KTM niet gewoon zo'n clutchsaver in de catalogus (bij Husaberg wel en die hebben nogal wat onderdelen gemeen vanwege de broer-zus-relatie) ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Kijk anders ff naar de producten van B & B offroad. Komt uit Australie.
http://www.demonmx.co.uk/contents/en-uk/d132.html
Ik kocht mijn stuff voor de DRZ altijd hier.
http://www.demonmx.co.uk/contents/en-uk/d132.html
Ik kocht mijn stuff voor de DRZ altijd hier.