Oude thread, maar actueel onderwerp: eergisteren kreeg ik een bekeuring voor...
...en te vuil en onleesbaar nummerbord.
De juut ging persoonlijk met zijn vinger door de 1 cm dikke modder op mijn nummer roeren om te zien hoe vers dattie was. Gelukkig voor hem dat ik niet door de koeienvlaai ben gereden
Mijn tweede prent was voor rijden op een afgesloten weg. Ik kwam via een kruip-door-sluip-door-spoor uit op deze weg en reed relaxed richting huis. Na 200 m zag ik een km verderop een politiebusje tegemoet rijden (ik wist natuurlijk dat ik op deze weg niet rijden mocht en was geen bestemmingsverkeer). Snel ff omgedraaid en door de berm weer teruggevlugd, onder viaduct door en de secundaire weg op. Dat was fout. Ze reden gewoon over het fietspad en probeerden me in te halen.
Ik haalde nog twee auto's in waar het mocht maar een rood verkeerslicht maakte een einde aan mijn 'escape'. Met gillende banden kwamen ze op mijn voorsoorteervak tot stilstand en botsten tegen mijn achterspartbord aan. Drie mannen om mij heen alsof ik een vluchtgevaarlijke crimineel was.
Uw papieren s.v.p. Meneer waarom vluchtte u? Antwoord: ik vluchtte niet; ik bedacht me dat ik wat vergeten was! Er stond thuis nog een pan op het vuur. Ja ja, u bent zeker de lolligste thuis? Weet u dat u daar niet rijden mocht? Antwoord: Geen idee, ik kwam uit het bos (dom, dom, dom, maar gelukkig geen éxtra bekeuring).
Totaalschade? 110 Euri, viel dus mee, en gratis mijn nummerbord schoongemaakt