Ben Big uit 1989 aan het opknappen (schiet niet echt op trouwens) Ik heb drie vragen;
1. Opnieuw in het jasje, wat verdiend aanbeveling spuiten of coaten??? iemand ervaring
2. Weet iemand van een oranje/witte big de verfnummers????
3. Aangezien ik toch bezig ben, nieuwe kabelboom is dat over het algemeen de moeite waard (Na 13 jaar)??? of lekker laten zitten? Adresje??
spuiten, coaten en electriciteit
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hoi Peter,
ik denk, coaten is echt het best, maar ook heel veel werk.
Ik weet dat er ergens op een van de duitse DR-Internetpaginas een berichtje erover is,
iemand heeft een dabboekje geschreven over het demonteren van al die spullen, coaten van de frame en
het weer monteren van motor,, nieuwe schroeven (RVS),
nieuwe uitlaat, etc.
Mischien vind ik de link nog en keer.
Ik denk niet, dat je echt een nieuwe kabelboom nodig hebt, tenzij je heel vreemde problemen met de electric hebt. Ik heb een DR 800 van 91, geen problemen met kabel etc. Wel met roest, maar dat ken je van Suzuki...,
en eentje van 89, zonder echte kabelboom, maar ook zonder e-starter, dus allen de kabels van de CDI, licht, richtinganwijzer. Dat kun je nog (gemakkelijk??) zelfs doen. Maar met al die electric in een "gewoone" DR, ik zou het nooit veranderen of zelfs doen, en een origineel kabelboom is niet echt goedkoop.
Groetjes
Ralf
Groetjes
Ralf
ik denk, coaten is echt het best, maar ook heel veel werk.
Ik weet dat er ergens op een van de duitse DR-Internetpaginas een berichtje erover is,
iemand heeft een dabboekje geschreven over het demonteren van al die spullen, coaten van de frame en
het weer monteren van motor,, nieuwe schroeven (RVS),
nieuwe uitlaat, etc.
Mischien vind ik de link nog en keer.
Ik denk niet, dat je echt een nieuwe kabelboom nodig hebt, tenzij je heel vreemde problemen met de electric hebt. Ik heb een DR 800 van 91, geen problemen met kabel etc. Wel met roest, maar dat ken je van Suzuki...,
en eentje van 89, zonder echte kabelboom, maar ook zonder e-starter, dus allen de kabels van de CDI, licht, richtinganwijzer. Dat kun je nog (gemakkelijk??) zelfs doen. Maar met al die electric in een "gewoone" DR, ik zou het nooit veranderen of zelfs doen, en een origineel kabelboom is niet echt goedkoop.
Groetjes
Ralf
Groetjes
Ralf
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do nov 28, 2002 23:07
- Locatie: Amsterdam
Hi,Peter schreef:Ben Big uit 1989 aan het opknappen (schiet niet echt op trouwens) Ik heb drie vragen;
1. Opnieuw in het jasje, wat verdiend aanbeveling spuiten of coaten??? iemand ervaring
2. Weet iemand van een oranje/witte big de verfnummers????
3. Aangezien ik toch bezig ben, nieuwe kabelboom is dat over het algemeen de moeite waard (Na 13 jaar)??? of lekker laten zitten? Adresje??
Zoals Ralf al zei: coaten is het mooiste, maar ook duurder.
Met spuiten kun je ook een mooi resultaat behalen. Wel goed schuren en ontvetten natuurlijk en meerdere lagen spuiten. Kale ondergrond in de primer en minimaal 2 lagen lak en misschien een topcoating/laag.
Wat betreft verfnr's: een beetje goede autospuiterij of verfgroothandel heeft een database met daarin heel veel auto en motormerken en de daarbij horende verfnr's. Je zou het kunnen proberen bij RM Verfgroothandel. Die zitten als ik het me goed herinner in Ridderkerk.
Over de kabelboom: als je nergens klachten hebt over bv sluiting en/of roest (zie ook antw. Ralf) dan zou ik het zaakje lekker laten zitten. Misschien wel een goed idee om de kabelboom met zijn hele hebben en houden grondig te reinigen en in te spuiten met WD40, CRC Elektrospray 2-26, of een andere elektro beschermspray. En weer goed in te pakken.
Dit alles natuuuuurlijk uit de buurt van nog te (verf)spuiten onderdelen, want anders....slechte hechting en siliconenkraters en sinaasappelhuidjes! Tja, zelf motorfietsjes kunnen daar last van hebben. Haha
Succes met de opknapbeurt.
Ciao for now,
Chantal
hay biggers
een big zonder E starter bestaat niet dus die is ook meegenomen in de kabelboom
als je hier problemen mee hebt zit dat meestal in de stekker verbindingen en de contacten in de schakelaars
voor de stekkers kun je passende jappanse kabelschoentjes kopen bij b.v. motozoom etc. die passen in de originele stekkers dan blijft de boel netjes en overzichtelijk
niet de kabelschoen tang bij de postorders kopen want die is zwaar ***te
dus even bij een gereedschaps boer of automaterialen zaak langs
de stuur schakelaars zijn uit elkaar te halen en schoon te maken
sterkte hans h
een big zonder E starter bestaat niet dus die is ook meegenomen in de kabelboom
als je hier problemen mee hebt zit dat meestal in de stekker verbindingen en de contacten in de schakelaars
voor de stekkers kun je passende jappanse kabelschoentjes kopen bij b.v. motozoom etc. die passen in de originele stekkers dan blijft de boel netjes en overzichtelijk
niet de kabelschoen tang bij de postorders kopen want die is zwaar ***te
dus even bij een gereedschaps boer of automaterialen zaak langs
de stuur schakelaars zijn uit elkaar te halen en schoon te maken
sterkte hans h
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Als je zelf kan spuiten is spuiten goedkoper maar niet veel.
Goede primer ,lak, verharder,schuurmiddelen is ook niet goedkoop.
Frame Laten stralen en coaten (lagervlakken schroefdraden afplakken)
is relatief niet duur en veel duurzamer.
Heb het al meerdere malen gedaan en ik ga niet meer spuiten.
Groetjes Harry
Tip: prijs op vragen Weet je precies waar je aan toe bent.
Goede primer ,lak, verharder,schuurmiddelen is ook niet goedkoop.
Frame Laten stralen en coaten (lagervlakken schroefdraden afplakken)
is relatief niet duur en veel duurzamer.
Heb het al meerdere malen gedaan en ik ga niet meer spuiten.
Groetjes Harry
Tip: prijs op vragen Weet je precies waar je aan toe bent.
grote klappen snel thuis
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ach, je bent maar dik 7 jaar later
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Dus het frame zal nu wel klaar zijn denk je?
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nah, moet weer naar de spuiter na die 7 jaar...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
jij wel Leo????................vertel vertel......
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
En op de GS terug te komen.. KTM wint de laatste tijd dik!
KTM;
Martijn
Frans
Zappa
BMW:
BigBek
KTM;
Martijn
Frans
Zappa
BMW:
BigBek
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997