Arrow paris-dakar replica
Moderator: ghulst
Wie weet hoe je zo'n Arrow wat stiller kan krijgen. Hij is aan de achterkant wel open te maken, misschien kan er geluiddempend materiaal in ?en zoja wat? Wie heeft er een goed idee
steekt er nog niets in die demper?
indien er niks insteekt kun je die openmaken en geluiddempend materiaal kopen,kun je kopen bij een motorzaak en het zijn kleine korreltjes in een zak,die moet je dan in je demper steken,ook is er demperwol maar daar weet ik niks verder van.
hopelijk ben je er iets mee
indien er niks insteekt kun je die openmaken en geluiddempend materiaal kopen,kun je kopen bij een motorzaak en het zijn kleine korreltjes in een zak,die moet je dan in je demper steken,ook is er demperwol maar daar weet ik niks verder van.
hopelijk ben je er iets mee
Ik heb bij mijn oude cr 125 het zelfde probleem gehad.
schroefde de demper open en wat denk je.. helemaal leeg!
!!! geen demperwol op de plank. en geen zin om naar de dealer te rijden
ik heb hem toen gewoon volgestopt met glaswol (je weet wel, die gele)
wel goed aandrukken zodat het er stevig in zit.
ik deed zelf gewoon; een plukje erin/aandrukken/plukje erin/aandrukken/plukje erin/aandrukken,
totdat ie vol zat. dicht schroeven en rijden maar.
low budged, en werkt gewoon goed
je zal hem alleen wel vaker moeten "stoppen" dan wanneer je echte
demperwol gebruikt want dat is wat beter bestand tegen de hitte die
het te verduren krijgt.
maar het is een goed(koop) alternatief.
schroefde de demper open en wat denk je.. helemaal leeg!
!!! geen demperwol op de plank. en geen zin om naar de dealer te rijden
ik heb hem toen gewoon volgestopt met glaswol (je weet wel, die gele)
wel goed aandrukken zodat het er stevig in zit.
ik deed zelf gewoon; een plukje erin/aandrukken/plukje erin/aandrukken/plukje erin/aandrukken,
totdat ie vol zat. dicht schroeven en rijden maar.
low budged, en werkt gewoon goed
je zal hem alleen wel vaker moeten "stoppen" dan wanneer je echte
demperwol gebruikt want dat is wat beter bestand tegen de hitte die
het te verduren krijgt.
maar het is een goed(koop) alternatief.
glas wol werkt prima dempend ... helaas maar voor eventjes... al heel snel zal het glaswol in minescuul kleine deeltjes door de geperforeerde binnen pijp de uitlaat uitgeblazen worden .. ( zeker bij 4 takten) .. het beste is een originele demper mat die opgebouwt is uit vezels
je haalt de geperforeerde pijp uit de demper ... (kan bij bijna alle dempers) ... je rolt de mat er strak omheen .. en zet deze vast met een stukje schilders tape , dit om het in elkaar zetten makkelijker te maken .. gebruik GEEN bind draad oid !!!! dit wordt heet en smelt door je demper mat heen en zal later gaan rammelen in de uitlaat ... een stukje tape zal gewoon verbranden als de uitlaat heet word ..
succes alvast ..
je haalt de geperforeerde pijp uit de demper ... (kan bij bijna alle dempers) ... je rolt de mat er strak omheen .. en zet deze vast met een stukje schilders tape , dit om het in elkaar zetten makkelijker te maken .. gebruik GEEN bind draad oid !!!! dit wordt heet en smelt door je demper mat heen en zal later gaan rammelen in de uitlaat ... een stukje tape zal gewoon verbranden als de uitlaat heet word ..
succes alvast ..
BIERTAKT crossen en zuupn
JoeBaR schreef: .. het beste is een originele demper mat die opgebouwt is uit vezels
absoluut mee eens!!!
dat werkt nl na ca. 60 draaiuren nog steeds perfect.
daarintegen is glaswol er dan al voor een heel eind uit.
-
Hebben we het hier dan over van die slierten glaswol? Dat is er bij mij inderdaad ook altijd vrij snel uit. Kun je van die matten ook universeel kopen? Kheb een FP demper en daar kon ik destijds alleen maar van die slierten voor kopen.jofa schreef:dat werkt nl na ca. 60 draaiuren nog steeds perfect.
daarintegen is glaswol er dan al voor een heel eind uit.
speedphreax schreef: Hebben we het hier dan over van die slierten glaswol?
Nee,ik heb het echt over de gele glaswol waarmee je je huis kan isoleren.
heb je de demper wel vol genoeg gestopt?
want het is nl wel belangrijk dat ie helemaal vol zit.
het grote verschil van glaswol en demperwol ofwel nonbrando deken
is dat nonbrando is ontwikkeld om grote hitte te weerstaan,
warmte`s ver boven de 100 graden celcius, en glaswol is alleen maar
gemaakt om warmte van huizen vast te houden.
plus nog eens het feit dat nonbrando "geweven" is tot vezels, waarvan dan weer een mat van gemaakt word, dus het valt veel minder snel uit elkaar. en glaswol is juist weer heel erg los (om goed te kunnen isoleren)