Even voorstellen.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Gebruikersavatar
DrB
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 10, 2009 05:18
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Beste Dr rijders,

Het forum is weer een nieuwe DrB rijder rijker geworden!
Mijn naan is Eric Bakker 37 jaar en in bezit van het laatste model van de DR800S, 1998 op kenteken en net 30.000 op de teller de motor loopt goed en is nog helemaal standaard. (niet lang meer!)
Was van 1992 tot 1998 al in het bezit van een DR800S en toe ingeruild voor een VTR1000F, deze heb ik nog en hou ik er voorlopig nog even naast...............tot de funfactor van de DR echt naar boven komt denk ik.

Gelijk ff een vraag bij hard remmen tordeerd de voorvork iets (trekt naar links) ben dit niet gewend bij de VTR en zal waarschijnlijk gewoon wennen zijn maar wat mij opviel is dat er geen stabilisator onder het spatbord verstopt zit, heeft iemand hier een oplossing voor?

Greetz,
DrB
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Welkom DrB,

Welkom in dit gesticht :lol:

Voor de voorvork ( en achterveer ) zou ik progressieve veren aanraden maar met 1 schijf voor en een VTR als vergelijkingsmateriaal zou ik niet teveel eisen stellen.

De mijne remt voor bijna niet maar of dat een oplossing voor je probleem gaat zijn :?

LEO
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Hya Eric,

Hartelijk welkom hiero 8)
een VTR en een DR vergelijken is als appels met peren :lol:
Bij Hessler verkopen ze een stabilisator :
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 8f95a4601f
Maar er gewoon aan wennen is goedkoper :lol:
Gebruikersavatar
DrB
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 10, 2009 05:18
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Thx voor de reactie's

Vorige eigenaar heeft voor een stale remlijding geplaatsten daardoor waarschijnlijk een veel hogere remkracht, had dit overgens niet met de vorige DR.
Zag dat Hessler bijna alles leverd voor de DR, goede tip.
Wat voor soort/type/merk banden worden er normaal gesproken gemonteerd voor off- /onroad 50/50?

Eric
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ligt er heel erg aan wat je er mee wilt doen, als je echt 50/50 gaat rijden adviseer ik je Kenda trackmasters tekoop bij de enige echte adje.

daar heb ik in iedergeval de beste ervaringen mee.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

een trackmaster als 50/50 band? :shock: ... met een trackmaster durf ik geen 100 op de snelweg een bocht door hoor :roll: :lol:
en al helemaal niet met regen :!:

ik had ook de ijdele hoop dat er een band was die én goed op de weg én goed in de blub was ..... na goed bodemonderzoek nabij apeldoorn ben ik erachter gekomen dat zo'n band dus niet bestaat en het óf het een óf het ander is

dus 't mooist is één set velgen met bijv die Kenda trackmasters ... voor modder, zand en offroadritten
en een set velgen met bijv Metzeler Enduro3 Sahara's voor op de weg/woonwerk/rondje luxemburg

op ebay is best nog wel in NL of DE voor een nette prijs aan een extra set velgen te komen.
Van velgset wisselen is geen grote klus, die elke keer sneller gaat
Gebruikersavatar
rogerramjet1971
Berichten: 65
Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33

Heb laatst de hart van Brabant rit gereden en rij nog steeds op de Kenda Trakmasters voren en achteren. Op de snelweg ongeveer 120 a 130, lijkt eng maar wen je aan. Een gevoel zoals met voetbalschoenen over het parket rennen ha ha. Ben gewoonweg te lui om de andere velgen met voren en achteren Metzlers om te leggen, moet dan ook de remschijf weer verwisselen. En och de trakmasters geven de motor wel een leuk uiterlijk, zoiets als een paard met voetbalschoenen aan! Ja ben echt een gevoelsmens, zoiets als een presentatie geven met buikgriep of uh ... effe naar mijn gevoel luisteren. Uhm ...
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

@camokat,

een stonemaster is nog erger als t regent :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:lol: Die CW :lol:
Kenda trackmaster K760 is een 80% crossband :wink:

Hey DrB,

Have BIG fun :wink:
Als je geen v-spatbord hebt merk je pas wat torderen is.. kocht de mijne zo, nu rij ik of met de stalen spatbordbeugel of compleet met spatbord..
En wees blij met die stale remleiding.. origineel is niks meer na al die jaren.. :wink:

En over banden.. er is maar 1 band die redelijk op de weg en er naast presteerd, en dat is de Heidenau K60.

De rest heeft meer de looks dan grip :roll:

Maar het best is idd een 2e set velgen, 1 met goede weg banden zoals de conti trail attack en 1 set met de trackmasters K760.. wisselen in 20 minuten na wat oefenen :wink:

Greetz

Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

of je moet toch maar eens naar die TKC80's kijken..
daar rijd de kikkert mee de sloot in
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

rogerramjet1971 schreef:Heb laatst de hart van Brabant rit gereden en rij nog steeds op de Kenda Trakmasters voren en achteren. Op de snelweg ongeveer 120 a 130, lijkt eng maar wen je aan. Een gevoel zoals met voetbalschoenen over het parket rennen ha ha. Ben gewoonweg te lui om de andere velgen met voren en achteren Metzlers om te leggen, moet dan ook de remschijf weer verwisselen. En och de trakmasters geven de motor wel een leuk uiterlijk, zoiets als een paard met voetbalschoenen aan! Ja ben echt een gevoelsmens, zoiets als een presentatie geven met buikgriep of uh ... effe naar mijn gevoel luisteren. Uhm ...
Heb je niet gezien met de Hart van Brabant rit.
Was je zeker vroeg weg..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

zappa.suzuki schreef:De rest heeft meer de looks dan grip :roll:
Oi ... die enduro3's hielden het wel 3 van de 4 modderpoelen uit hé :idea:


... ja ja .... nummer 4 :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hee...heb een dik jaar op een Stonemaster gereden, en had er nog op gereden als een "fan" ze niet gepikt zou hebben :? Voordeel, ze gaan heeel lang mee, en dat kan je niet zeggen van de meeste noppenbanden. Het beste? een extra set velgen !
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

CamoKat schreef:
zappa.suzuki schreef:De rest heeft meer de looks dan grip :roll:
Oi ... die enduro3's hielden het wel 3 van de 4 modderpoelen uit hé :idea:


... ja ja .... nummer 4 :roll: :lol:
Dat waren modderige stukjes :wink:

Hier is een modderpoel en een mooi voorbeeld van grip met de K760..
[ja ben nr 2 en werd een beetje nat :lol: ]

http://www.youtube.com/watch?v=xe0x8W7M ... r_embedded

@ Edwin, vergeet ik iid de stonemaster, ook niet slecht maar vond hem niks op een natte weg, K760 heeft meer grip, ook op droog en offroad.. nu ja.. vond hem ook minder maar jij deed er mooie dingen mee 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik heb een extra set velgen.. hele mooie zelfs :lol: maar het geld voor een extra set bandjes is op.. wat nu? :?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
rogerramjet1971
Berichten: 65
Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33

Hey zappa,
Ik zag bij de start, de db meting, wel 3 Bigs naast elkaar staan, waarvan dacht ik 2 zwarte machienes. Ik ree met mijn Belgische maat Carlo op zijn dr650 mee. We hebben maar ongeveer 170km van de rit gedaan omdat hij problemen kreeg met de machine die achteraf veroorzaakt bleken te zijn door een rolletje plakband op de luchtfilter die door het zadel vervolgens geen lucht meer kreeg in de carb ha ha :oops: . Hij durft het zelf niet te vertellen. maar goed moet niet lachen want ik kan noch niet navigeren. Schaf binnenkort een Tripy 2 aan, kan ik me beter concentreren op het rijden, ben nog een rookie ha ha. :P
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

We waren daar idd met 2 zwarte 800's en een oranje witte 750, ben je gestart terwijl we het roadbook aan't plakken waren..

En het rijden met navigeren heeft me al een paar x ff een moment bezorgt, ondanks dat ik eerst wat ervaring met rijden op gedaan heb :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Schaf binnenkort een Tripy 2 aan, kan ik me beter concentreren op het rijden, ben nog een rookie ha ha.

Op 3 December geven wij vanuit Grensland ec vzw een "Tripy info avond" omstreeks 20.00h
Die zal doorgaan in Gierle (Belgie)

Vedere info volgt nog!
Gebruikersavatar
Harry66
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 14, 2010 23:56

Hallo allemaal.
Ik ben Harry zelfstandig ondernemer.
Ben sinds kort ook in het bezit van een DR BIG uit 91 met 58000 kilometers op de teller (ding is dus net ingelopen)
Heb ook nog een Aprilia Falco maar die ga ik verkopen ,ding heeft me mijn rijbewijs al eens gekost. Zestig km weg ietsje beetje veel te hard.
:oops:
En nog een oude XT600 voor in het terrein daar heb ik crossbanden op zitten die echt niet geschikt zijn voor openbare weg.
Wil de BIG gaan gebruiken voor af en toe rondje Luxemburg en wat club ritjes op verharde weg en misschien af en toe een bermpje of zandpaadje.

Ik ben altijd al liefhebber geweest van dikke één cilinders en twins.
En het sleutelen daar aan.
Heb ook al van alles gehad : Guzzi, Harlies, Honda VTR ,BMW GS diverse XT en XS, Matchless enzovoort veertig in totaal en de meeste heb ik wel wat verbouwd/ aangepast naar eigen smaak.

De BIG is de dikste en apartste en dit clubje is de mooiste wat wil je nog meer.

Groeten uit Punthorst.

Oh ja ben nog maar 43 jaar ook net ingelopen.
grote klappen snel thuis
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) De bankwereld stort in elkaar, de consument houdt de hand op de knip, doet geen grote uitgaven :D en hup 2 nieuwe leden in het gesticht alhier. Allen van harte welkom, maar vraag nooit meer iets over banden, want je ziet wat er van komt, :shock: er is meteen weer onrust in de plantage :D :D :D

Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Clown683
Berichten: 24
Lid geworden op: vr dec 04, 2009 00:19
Locatie: Haaften

Nou... zal ik me dan ook maar eens officieus voorstellen?
Ik heb al wel 2 posts gedaan op dit forum, maar toch... weten jullie ook welke gek er achter de nick zit... ;)

Ik ben René, wel 41½ jaren jong en heb ik November de DR800BIG van Ridge overgenomen. In het dagelijkse leven doe ik net alsof ik ondernemer ben en als ik banden nodig heb, dan luister ik alleen naar mezelf... ;)

Naast de DR heb ik een Kawasaki Versys ABS van 2008 en nog een Yamaha XJ750 Seca uit 1983 (pekelfiets)...

De DR zag ik als jochie van 20 staan en toen had ik zoiets van... die moet ik ook hebben als ik later groot ben. Inmiddels ben ik nog steeds niet groot, maar heb ik de DR toch in de garage staan (al staat ze nu bij een ander in de garage)... :)

Het enige wat ik nu nog moet hebben is een 3-cilinder... om het kwartet vol te maken en de 1, 2, 3 en 4 te hebben... Dat zal echter wel nooit gebeuren denk ik, dus ik hou het bij een Kwaak voor de vlieglessen, een Seca voor het zouthappen en een DR voor als ik me wat rustiger moet gedragen... ;)
Niet elke Big gaat door de modder...
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey Rene en Harry,
Welkom tussen de andere BIG dwazen 8)

Hoop julle eens te zien bij een ritje, beetje slap kletsen en een beetje stofhappen :wink:

En René, laat die sleutelde vriend wel ff hier op het forum lezen hoe ie de balansasketting moet spannen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Clown683
Berichten: 24
Lid geworden op: vr dec 04, 2009 00:19
Locatie: Haaften

zappa.suzuki schreef:Hey Rene en Harry,
Welkom tussen de andere BIG dwazen 8)

Hoop julle eens te zien bij een ritje, beetje slap kletsen en een beetje stofhappen :wink:

En René, laat die sleutelde vriend wel ff hier op het forum lezen hoe ie de balansasketting moet spannen :wink:
Iets zegt me dat ie dat al weet... :roll:
Niet elke Big gaat door de modder...
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

iets zegt me dat zelfs de motorboer het hier verkeerd doet :/
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

Eric, Harry en Rene
welkom bij de drbigclub.
leuk om te lezen dat jullie na enige omzwervingen weer teruggekomen zijn op de funfactor van de BIG......

tot na de vorst ergens in de blub waarschijnlijk,
greetz sander
Plaats reactie