Iemand reele cijfers daarover? Liever niet "ik denk" argumenten maar slechts harde feiten...
Misschien kunnen we dan een "onderhoudskosten per uur" berekenen

Moderator: ghulst
Tjah, bij de enduro's zie je steeds vaker weer 2T.Bakkertjedeeg schreef:Mijn mening over 2 takt:
Laatste stuiptrekking van de 2T in de crosserij?
Stank in de kleren vind ik heerlijk dus geen nadeelBakkertjedeeg schreef:Mijn mening over 2 takt:
Nadeel
- De stank op kleren.
- Olie smurrie in de uitlaat
- Bijmengen op de gok bij ritten
- Motor karakter
Voordeel
- Onderdelen goedkoper
- makkelijker aan te sleutelen
- Wendbaarder
Mijn mening over 4 takt:
Nadeel
- Moeilijker aan te sleutelen
- Meer geluid
- Duurdere onderdelen
- Zwaarder
Voordeel
- Motor karakter (erg belangrijke factor voor mij om 4t te kiezen)
- Geen olie bijmengen
Voorlopig rij ik 4t, maar ik sluit niks uit. Voor trial heb ik een 2t en daar stapt iedereen over op een 4t. Bij de wegracerij is de trend ook ingezet naar 4T. Laatste stuiptrekking van de 2T in de crosserij?
Bakkie toch, een Uiterst-Strakke-Piemel in huis? Daar zou menigeen wel blij mee zijn!Bakkertjedeeg schreef:Is wel een slimme zet van KTM imo. Als zij volle gas blijven door ontwikkelen op 2 takt gebied als 1 van de weinigen dan hebben ze een USP in huis.
Nee Pruus, natuurlijk kan dat niet.pruus schreef:
@ Huskie, kan endurocross ook met een CRF? Zal het moeten proberen volgende week!
pruus schreef:Bakkie toch, een Uiterst-Strakke-Piemel in huis? Daar zou menigeen wel blij mee zijn!Bakkertjedeeg schreef:Is wel een slimme zet van KTM imo. Als zij volle gas blijven door ontwikkelen op 2 takt gebied als 1 van de weinigen dan hebben ze een USP in huis.
![]()
Nee man, 2-takt is gewoon passé. Natuurlijk zijn er nog mannen die er goed mee overweg kunnen maar die sterven ook wel uit, net zo als de mensen die een pils drinken met een jonge klare erbij of een pakje kondooms meenemen als ze een afspraakje hebben voor de bioscoop of gewoon op hun werk verschijnen als de kapper overleden is!
@ Huskie, kan endurocross ook met een CRF? Zal het moeten proberen volgende week!
Een paar seconde achter een smokey rijden vind ik ook lekker, maar niet langer dan een minuut. Dan wordt ik er ook misselijk van.Bosje schreef: Nadeel is dat ik altijd krap achter schuimpie rijdt (kom er maar niet voorbij![]()
) en toen hij nog tweetakt reed (en ik ook) kwam ik altijd met barstende koppijn thuis. Toen hij is overgestapt naar viertakt was dit over.