Iemand ervaring met de KLX450r van kawa??
grtzz,
kawa Klx 450 r
Moderator: ghulst
Ja,Loco schreef:Iemand ervaring met de KLX450r van kawa??
grtzz,
ik heb er eens een dagje mee gereden bij de pers-introductie, ergens in augustus 2007... tenzij ik me van jaar vergis...
Ik vond het toen
* OK qua stabiliteit, al scoort bvb de nieuwe Beta veel beter
* redelijk qua vermogen, al scoren de meeste (alle ?) 450 enduro's beter op een vermogensbank waarschijnlijk. Wel was de Kawa zeer zacht op het gas, en was het een makkelijke moto om te rijden - absoluut geen agressiviteit van een KTM 450 bvb
* ziet er wat lomp uit, maar voelt zo absoluut niet "tussen de benen" aan
* ik herinner me wel dat hij ENORM slecht aan te kicken was -- het was een ramp om die moto te starten (de batterij van de testmoto was leeg )
--> op 2/3 jaar kan er natuurlijk wel wat veranderd zijn... Ik vraag al maanden aan Kawa voor een testmoto, maar ze hebben er geen ter beschikking voor de schrijvende pers Tja, zo zullen ze geen moto's extra gaan verkopen natuurlijk ... En er rijden er al zoveel van rond
Al bij al een aanrader voor iemand die eerder een moto zoekt om hobbymatig of als "randonneur" te gebruiken. Piloten niveau "inter" zullen de nodige aanpassingen dienen te doen om competitief te zijn.
Jo VdB
Jo VdB schreef:Ja,Loco schreef:Iemand ervaring met de KLX450r van kawa??
grtzz,
ik heb er eens een dagje mee gereden bij de pers-introductie, ergens in augustus 2007... tenzij ik me van jaar vergis...
Ik vond het toen
* OK qua stabiliteit, al scoort bvb de nieuwe Beta veel beter
* redelijk qua vermogen, al scoren de meeste (alle ?) 450 enduro's beter op een vermogensbank waarschijnlijk. Wel was de Kawa zeer zacht op het gas, en was het een makkelijke moto om te rijden - absoluut geen agressiviteit van een KTM 450 bvb
* ziet er wat lomp uit, maar voelt zo absoluut niet "tussen de benen" aan
* ik herinner me wel dat hij ENORM slecht aan te kicken was -- het was een ramp om die moto te starten (de batterij van de testmoto was leeg )
--> op 2/3 jaar kan er natuurlijk wel wat veranderd zijn... Ik vraag al maanden aan Kawa voor een testmoto, maar ze hebben er geen ter beschikking voor de schrijvende pers Tja, zo zullen ze geen moto's extra gaan verkopen natuurlijk ... En er rijden er al zoveel van rond
Al bij al een aanrader voor iemand die eerder een moto zoekt om hobbymatig of als "randonneur" te gebruiken. Piloten niveau "inter" zullen de nodige aanpassingen dienen te doen om competitief te zijn.
Jo VdB
Hoi Jo,
bedankt voor de info!!
grtzz,
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Heb er afgelopen zomer op gereden, en het rijdt prima. Niet gemeen maar vermogen zat. Remt en schakelt prima.
Sturen doet ie ook goed, je zet hem waar je hem/ haar wil hebben.
Sturen doet ie ook goed, je zet hem waar je hem/ haar wil hebben.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Ik heb er ook op gereden bij Ronald Overveld van www.overveldparts.nl
Mooie lichte motor, die goed trekt. De remmen en het chassis zijn werkelijk goed. Ronald heeft diverse klanten die er enduro's mee rijden. Volgens hem is het de opvolger van de DRZ400E. Dat wil ik wel geloven.
Maar ik kon een overjarige RMZ450 Enduro met injectie kopen en dat scheelde toch zo'n 1.500 Euro.
Mooie lichte motor, die goed trekt. De remmen en het chassis zijn werkelijk goed. Ronald heeft diverse klanten die er enduro's mee rijden. Volgens hem is het de opvolger van de DRZ400E. Dat wil ik wel geloven.
Maar ik kon een overjarige RMZ450 Enduro met injectie kopen en dat scheelde toch zo'n 1.500 Euro.
bedankt voor de reactie mannen!
heb een testrit kunnen regelen moet wel wat beter weer afwachten, maar aan jullie reactie te horen gaat dat het wachten wel waard zijn
enige neg. dat ik momenteel hoorde is dat de vering wat zacht zou staan voor iemand met wat gewicht in de schaal .......dus zal ik met mijn 100kgr aan de haak wel de vering moeten aanpassen
Maar als dat het enige is, kan ik daar best mee leven
grtzz,
heb een testrit kunnen regelen moet wel wat beter weer afwachten, maar aan jullie reactie te horen gaat dat het wachten wel waard zijn
enige neg. dat ik momenteel hoorde is dat de vering wat zacht zou staan voor iemand met wat gewicht in de schaal .......dus zal ik met mijn 100kgr aan de haak wel de vering moeten aanpassen
Maar als dat het enige is, kan ik daar best mee leven
grtzz,
Er was een test in een motomagazine dat ze via de clickers geprobeerd hebben om de achterpomp in te stellen maar dat dit niet gelukt is. Ding moet dus naar de verentuner, maar welke veer en pomp moet dat niet?
Ja, dat is waar.Loco schreef:dat de vering wat zacht zou staan voor iemand met wat gewicht in de schaal )
grtzz,
Jo VdB
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
De kawa ,waar ik op heb gereden, is ook op het gewicht van de eigenaar laten zetten door de verings boer. Achja dat doet iedreen toch. Tenzij je 70kg weegt, dan zit je meestal met het standaard spul wel goed.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Dus geen Husa gewordenNoppy schreef:Maar ik kon een overjarige RMZ450 Enduro met injectie kopen en dat scheelde toch zo'n 1.500 Euro.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Nope,
Maar als het goed is rijdt ze even soepel
Ik had nu eenmaal goede ervaringen met Suzuki en er is een overdosis aan materiaal te bestellen via eBay.
Er staan nu alleen al 3 reservemotoren te koop en zelfs eentje op marktplaats. Van een Husaberg kan je dat nu nog niet verwachten.
Maar als het goed is rijdt ze even soepel
Ik had nu eenmaal goede ervaringen met Suzuki en er is een overdosis aan materiaal te bestellen via eBay.
Er staan nu alleen al 3 reservemotoren te koop en zelfs eentje op marktplaats. Van een Husaberg kan je dat nu nog niet verwachten.
Noppy schreef:Er was een test in een motomagazine dat ze via de clickers geprobeerd hebben om de achterpomp in te stellen maar dat dit niet gelukt is. Ding moet dus naar de verentuner, maar welke veer en pomp moet dat niet?
Idd, elke moto die ik ooit heb gehad is dan ook altijd bij de veringboer langs geweest ........iets heel belangrijk , maar spijtig genoeg door veel mensen over het hoofd gezien.
grtzz,