Tjechische DRBIGmeeting 18.6-20.6 2010
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
nu ik twee opdegrondgooibare big's heb, gaat mijn broertje misschien mee.
zou nu graag een absolut beginners off road cursus voor hem in brabo zand doen met iemand die de simpele paden weet te vinden.
dus heeft iemand hier een "neus" voor en tijd en zin over een maandje of twee ?
en misschien kunnen we wat nieuw dr big club bloed zonder ervaring dat het eens wil proberen een kans geven.
tsjemig wat ben ik tegenwoordig actief op het forum
zou nu graag een absolut beginners off road cursus voor hem in brabo zand doen met iemand die de simpele paden weet te vinden.
dus heeft iemand hier een "neus" voor en tijd en zin over een maandje of twee ?
en misschien kunnen we wat nieuw dr big club bloed zonder ervaring dat het eens wil proberen een kans geven.
tsjemig wat ben ik tegenwoordig actief op het forum
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik heb dan wel geen "neus" voor legale paden maar wel een GPS...
En daarop een LEGALE makkelijke route vlakbij Amersfoort, lekker centraal dus.
Als jullie dat een goed idee vinden start ik een nieuw topic voor een beginners rit en vechten jullie maar een datum uit.
En daarop een LEGALE makkelijke route vlakbij Amersfoort, lekker centraal dus.
Als jullie dat een goed idee vinden start ik een nieuw topic voor een beginners rit en vechten jullie maar een datum uit.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik krijg in de zomer periode maar 2 lange weekenden vrij.. de rest moet ik werken
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Jij moet echt met je baas praten ik neem gewoon vrijCrazyWezel schreef:ik krijg in de zomer periode maar 2 lange weekenden vrij.. de rest moet ik werken
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Hee guys,
Denk even mee aub:
Ik heb bij nader inzien toch geen zin om kostbare biertijd te verdoen met het wisselen van asfalt naar noppenbanden en terug dus ik zoek een setje allroadbanden waar ik relaxed mee over de snelweg kan tuffen en daarna wat in het zand kan spelen in tjechie en daarna weer naar huis kan tuffen.
Ik heb de volgende gevonden:
- Tkc 80 setje in de aanbiedig 125,40
- K60 setje in de aanbieding 102,40
- T63 setje 133,79
- MT21 setje 115,77
Welke heeft jullie voorkeur voor the job ?
LEO
Denk even mee aub:
Ik heb bij nader inzien toch geen zin om kostbare biertijd te verdoen met het wisselen van asfalt naar noppenbanden en terug dus ik zoek een setje allroadbanden waar ik relaxed mee over de snelweg kan tuffen en daarna wat in het zand kan spelen in tjechie en daarna weer naar huis kan tuffen.
Ik heb de volgende gevonden:
- Tkc 80 setje in de aanbiedig 125,40
- K60 setje in de aanbieding 102,40
- T63 setje 133,79
- MT21 setje 115,77
Welke heeft jullie voorkeur voor the job ?
LEO
ondanks de hoogste prijs is het T63 setje de beste keus, doet het op alle ondergrond goed en heeft levensduur, maar er zullen er zeker zijn die er anders over denken.
greetz Futurist
goede prijs overigens ik kan ze via mijn werk voor €132.50 bestellen en dat is echt scherp, goed gevonden
greetz Futurist
goede prijs overigens ik kan ze via mijn werk voor €132.50 bestellen en dat is echt scherp, goed gevonden
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Voor het off road gedeelte zou ik een nop steken voor, de kenda K760 is dan slijtvast genoeg en geeft een hoop rust in het stuur off road.
De T63 en MT21 v-banden zijn off road erg slecht..
De T63 maakt een hoop herrie en ik scheurde de noppen er zo af, de MT21 is slijtvaster..
Maar bijde zijn off road een stuk beter dan de andere
De T63 en MT21 v-banden zijn off road erg slecht..
De T63 maakt een hoop herrie en ik scheurde de noppen er zo af, de MT21 is slijtvaster..
Maar bijde zijn off road een stuk beter dan de andere
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
De Heidenau K 60! met de vorige band 12000 km gereden
op straat.....ong 6 X Tjechie en terug voor 100 euries? Ik zeg Doen!
op straat.....ong 6 X Tjechie en terug voor 100 euries? Ik zeg Doen!
Big Bigger Tiger en weer Big
in de oer had ik idd een MT21 voor dus eigenlijk de combinatie was goed, ok zappa goed opgemerkt
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
het beste wat ik uit een K60 heb gehaald op de weg was in de zomer 1500km?????
Als er echt bagger ligt of zo doe je er ook niet echt veel mee
futurist
Als er echt bagger ligt of zo doe je er ook niet echt veel mee
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ehh met je voorband dan denk ik.. anders rij je echt als een oude .............de antrapper schreef: De Heidenau K 60! met de vorige band 12000 km gereden
op straat.....ong 6 X Tjechie en terug voor 100 euries? Ik zeg Doen!
ehhhh nu ja ehhhhh soepel....ehhhhh beheerst......
Of had je de extra harde versie? nooit van gehoord maar vast.. anders vreet de BIG zo'n band op... maar prima 50/50 band
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik kies vóór meestal een wat grovere, meer offroad geschikte, voorband. en een wat meer allroad band achter.
Ik heb een tijdje gereden met de combinatie Kenda k270(ja zappa we weten wat je ervan vind) achter en pirelli mt21 vóór. Als je op het gebied van offroad nog een beetje wilt meekomen zou ik niet voor minder dan deze banden gaan. Juist je voorband is zo belangrijk offroad, je achterkant mag wel eens uitbreken, je voorband niet.
De voorband slijt een stuk minder dan de achterband, dus als je de heenreis naar tjechie achter de rug hebt is op deze manier zowel je achter als je voorband nog in prima staat. Het nadeel is dat je op moet letten op de weg met zo'n voorband.
Ik vrees dat wanneer je een kenda k760 achter erop zet je band zijn grootste waarde heeft verloren als je aankomt in tjechie, waardoor je uiteindelijk net zoveel grip hebt op een meer allroad band, omdat daar de nop gewoon nog langer is na 1000+km...
Tis ook allemaal afhankelijk van wat voor terrein je daar aantreft. Als het veel blubber is ben je geboeid bij een grovere nop dan gewoon gravel.
Ik heb een tijdje gereden met de combinatie Kenda k270(ja zappa we weten wat je ervan vind) achter en pirelli mt21 vóór. Als je op het gebied van offroad nog een beetje wilt meekomen zou ik niet voor minder dan deze banden gaan. Juist je voorband is zo belangrijk offroad, je achterkant mag wel eens uitbreken, je voorband niet.
De voorband slijt een stuk minder dan de achterband, dus als je de heenreis naar tjechie achter de rug hebt is op deze manier zowel je achter als je voorband nog in prima staat. Het nadeel is dat je op moet letten op de weg met zo'n voorband.
Ik vrees dat wanneer je een kenda k760 achter erop zet je band zijn grootste waarde heeft verloren als je aankomt in tjechie, waardoor je uiteindelijk net zoveel grip hebt op een meer allroad band, omdat daar de nop gewoon nog langer is na 1000+km...
Tis ook allemaal afhankelijk van wat voor terrein je daar aantreft. Als het veel blubber is ben je geboeid bij een grovere nop dan gewoon gravel.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Optie,
Een offroadband opsturen naar ginder??
En bij aankomst ginder voorbanden wissellen??
Voor de terugreis terug allroad voorband monteren??
Met noppenvoorband ginder iemand blij maken???
Een offroadband opsturen naar ginder??
En bij aankomst ginder voorbanden wissellen??
Voor de terugreis terug allroad voorband monteren??
Met noppenvoorband ginder iemand blij maken???
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Idd ....Jostie tempo natuurlijk
Big Bigger Tiger en weer Big
oke de Mefo is ook een goed idee, heb ik ook eens gehad en idd goede levensduur. Maar hoe zit het dan met de voorkant????
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik zou als ik mee kon een stonemaster achterleggen en een extra kenda voorband mee slepen of daar bij de lokale bandenboer kijken voor een 21'' crossband, die ze waarschijnlijk overal wel verkopen..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Hoi allen,
Ik hoef daar geen offroadwedstrijden te winnen.
Ik ben voorzitter van de Jostiband ( veel lol en weinig tempo tijdens de rit ) en ik wil geen banden wisselen.
Welke allroadband hebben jullie goede ervaring mee als je bovenstaande eisen leest ?
LEO
Ik hoef daar geen offroadwedstrijden te winnen.
Ik ben voorzitter van de Jostiband ( veel lol en weinig tempo tijdens de rit ) en ik wil geen banden wisselen.
Welke allroadband hebben jullie goede ervaring mee als je bovenstaande eisen leest ?
LEO
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mefo stonemaster achter en een K760 voor..
beide slijtvast en redelijke grip op de weg, ook nat.
De K760 voor gaat rustig 4000km mee maar geeft veel rust in het stuur off road.
ik kan er best hard mee rijden en remmen op de weg, heeft me maar 1 x in de steek gelaten, was op een oprit van de snelweg op een dik diesel spoor, beide banden gleden rustig onder me weg
Maar gebruik de Kenda's nu als winter banden als er sneeuw ligt of als het glad is en ze doen het erg goed
De mefo is een hele redelijke weg band die het goed doet off road, laat je een beetje in de steek in modder, mul zand of nat gras ten opzichten van de K760..
Altijd leuk een banden topic ook nog olie vragen?
beide slijtvast en redelijke grip op de weg, ook nat.
De K760 voor gaat rustig 4000km mee maar geeft veel rust in het stuur off road.
ik kan er best hard mee rijden en remmen op de weg, heeft me maar 1 x in de steek gelaten, was op een oprit van de snelweg op een dik diesel spoor, beide banden gleden rustig onder me weg
Maar gebruik de Kenda's nu als winter banden als er sneeuw ligt of als het glad is en ze doen het erg goed
De mefo is een hele redelijke weg band die het goed doet off road, laat je een beetje in de steek in modder, mul zand of nat gras ten opzichten van de K760..
Altijd leuk een banden topic ook nog olie vragen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de stonemaster is (behalve in mul zand en modder) denk ik wel een idee, gaat best lang mee en in cz is de ondergrond meestal hard
de K760 daarintegen ziet er na drie keer hard remmen op de snelweg opeens heel anders uit
de T63 heeft inderdaad een foute serie gehad waar de noppen snel aflagen
ik heb er toen ook één in 500km totaal aan flarden gereden, maar toen wel van meneer michelin een verse gekregen voor garantie die wel heel bleef
voor de rest is het wel een band waar je overal mee komt
de K760 daarintegen ziet er na drie keer hard remmen op de snelweg opeens heel anders uit
de T63 heeft inderdaad een foute serie gehad waar de noppen snel aflagen
ik heb er toen ook één in 500km totaal aan flarden gereden, maar toen wel van meneer michelin een verse gekregen voor garantie die wel heel bleef
voor de rest is het wel een band waar je overal mee komt
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Sorry Hans, maar dat was een K777 voorband die je af gekloven hadBIG88 schreef:de stonemaster is (behalve in mul zand en modder) denk ik wel een idee, gaat best lang mee en in cz is de ondergrond meestal hard
de K760 daarintegen ziet er na drie keer hard remmen op de snelweg opeens heel anders uit
Die is idd zachter en heeft lagere noppen maar is enduro [FIM] gekeurd en heeft meer grip, vooral in de bochten in mul/modder..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997