als je de leegloopschroef op de carbs losdraait voordat je `m start, komt daar dan benzine uit..?
anders zou t nog wel eens:
-je ontluchting van de tank kunnen zijn(vacuum)
-lekke pakking/rubbers
-plakkende vlotter
startprobleem
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA
ik was mezelf gek aan het maken van ergenis dus BACK TO BASICS.
en ik had beter moeten weten natuurlijk, je mag er nooit van uit gaan dat iets in orde is als je het nog geen 2000 km eerder hebt gedaan.
Alle belangrijke basis puntjes en afstellingen nagelopen en na de bougies, door meten van de kabels, schoon maken van de carbs en alle goede raad van jullie opgevolgd kwam ik bij de kleppen en ja logisch de bougie's worden niet nat als de inlaat kleppen niet sluiten want dan wordt een deel van de brandstof terug "geblazen"
Netjes afgesteld en weer startten als vanouds. Omdat het vrij plotseling als probleem opkwam en direct na dat ik stil was komen te staan trek je dus de verkeerde conclusies. Eindelijk weer bollen zonder zorgen TANX GUY'S VOOR ALLE RAAD EN DAAD
greetz Futurist
ehhhh slotje.............
ik was mezelf gek aan het maken van ergenis dus BACK TO BASICS.
en ik had beter moeten weten natuurlijk, je mag er nooit van uit gaan dat iets in orde is als je het nog geen 2000 km eerder hebt gedaan.
Alle belangrijke basis puntjes en afstellingen nagelopen en na de bougies, door meten van de kabels, schoon maken van de carbs en alle goede raad van jullie opgevolgd kwam ik bij de kleppen en ja logisch de bougie's worden niet nat als de inlaat kleppen niet sluiten want dan wordt een deel van de brandstof terug "geblazen"
Netjes afgesteld en weer startten als vanouds. Omdat het vrij plotseling als probleem opkwam en direct na dat ik stil was komen te staan trek je dus de verkeerde conclusies. Eindelijk weer bollen zonder zorgen TANX GUY'S VOOR ALLE RAAD EN DAAD
greetz Futurist
ehhhh slotje.............
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nice, gefeliciteerd! Dan komt de vraag op, hoe komt dit?
Ik heb eens gehoord dat als je kleppen heel snel achter elkaar gesteld moeten worden (<5000km), je nokkenas versleten is?
Dat zou je als het goed is ook kunnen horen door extra geluid uit de kop...
maaruh, slotjes doen we hier niet aan...zeker niet op een andermans topic
Ik heb eens gehoord dat als je kleppen heel snel achter elkaar gesteld moeten worden (<5000km), je nokkenas versleten is?
Dat zou je als het goed is ook kunnen horen door extra geluid uit de kop...
maaruh, slotjes doen we hier niet aan...zeker niet op een andermans topic
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op ma feb 08, 2010 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Dat geld alleen als de speling te groot is, niet als de kleppen vast staan. Heel vaak komt dit doordat alles pas los is geweest (klopt, maar toen zijn de kleppen er niet uit geweest). Of als er vaak met koude motor te stevig wordt gereden (komt eigenlijk alleen voor bij motoren met bovenliggende nokkenassen die de kleppen direct bedienen). Echt helemaal duidelijk is het dus niet. Het zou kunnen dat de goede olie en de middelen die ik in de brandstof gebruik de aanslag van de kleppen heeft gehaald waardoor ze omhoog zijn gekomen.
Ehhhhhhhhhhhhhh...........................slotje was een geintje na eerdere opmerkingen hierover in een ander draadje, zeer geachte moderator
greetz Friturist
Ehhhhhhhhhhhhhh...........................slotje was een geintje na eerdere opmerkingen hierover in een ander draadje, zeer geachte moderator
greetz Friturist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooi dat je het gevonden hebt Cor, wel raar dat ze zo veel omhoog zijn gekomen..
Maar ja, als het maar weer starten en lopen is
Maar ja, als het maar weer starten en lopen is
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ja vind ik ook want het stelschroefje moest echt bija een kwart omwenteling terug bij draa van 6x of 5x 1.0 is dat toch 0.25 mm en dat is best strak, gelukkig heb ik niet de indruk dat er kleppen verbrand zijn. Hij reed verder ook prima
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Reedfuturist schreef: Hij reed verder ook prima
greetz Futurist
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
ja toen de kleppen dicht zaten reed hij prima alleen was het een ramp aan het worden om te startten Ehh aanslaan. Als hij dan gestart was merkte je weinig. de klacht is ook binnen een dag of 4 a 5 onstaan, dus niet eerst een beetje minder starten.
Ik heb nu wel de indruk dat ie weer wat vinniger is.
greetz Futurist
Ik heb nu wel de indruk dat ie weer wat vinniger is.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06