dyno
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
95-97 Suzuki DR800S DR800 DR 800 S Carb Jet Kit
Dit vond ik op ebay.Heeft iemand er ervaring mee?
IK zelf heb een dr 650se en een dr 800 en vind mijne 650 toch wat vinniger dan de 800.
De 800 hou ik voor op de weg,heeft ook maar 7000 km dus is toch de moeite om er wat meer ezeltje's uit te krijgenAlvast bedankt!!!
Dit vond ik op ebay.Heeft iemand er ervaring mee?
IK zelf heb een dr 650se en een dr 800 en vind mijne 650 toch wat vinniger dan de 800.
De 800 hou ik voor op de weg,heeft ook maar 7000 km dus is toch de moeite om er wat meer ezeltje's uit te krijgenAlvast bedankt!!!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-D ... ccessories
Die bedoel je, hmm eerste x dat ik een setje zie voor de 800..
Maar komt uit de USA waar de DR BIG nooit verkocht is.. heb dus m'n twijfels..
maar voor iets meer heb je een K&N luchtfilter, die werkt wel, zeker als er al een andere uitlaat op zit
Dan naalden 1 stand hoger en hoofdsproeiers naar #135 op boren
Maar alleen al je gasnaalden 1 stand hoger hangen maakt hem al levendiger.. kan gewoon zonder de carbs er af te halen
http://cgi.ebay.nl/K-N-SPORTLUFTFILTER- ... 5ad5d91e05
Die bedoel je, hmm eerste x dat ik een setje zie voor de 800..
Maar komt uit de USA waar de DR BIG nooit verkocht is.. heb dus m'n twijfels..
maar voor iets meer heb je een K&N luchtfilter, die werkt wel, zeker als er al een andere uitlaat op zit
Dan naalden 1 stand hoger en hoofdsproeiers naar #135 op boren
Maar alleen al je gasnaalden 1 stand hoger hangen maakt hem al levendiger.. kan gewoon zonder de carbs er af te halen
http://cgi.ebay.nl/K-N-SPORTLUFTFILTER- ... 5ad5d91e05
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zonet geprobeerd en hij lijkt inderdaad levendiger.
Maar toch een probleem.Bij het proberen losdraaien van het deksel op de rechtse carbu heb ik de schroef moeten losprutsen met gevolg dat er een stuk van het zwarte deksel en het stuk waar de schroef zit in de carburator is afgebroken.Nu staat het deksel vast met 1 schroef.
Hij draait wel goed maar ik zal dus misschien op zoek moeten naar een andere carburator.
Maar toch een probleem.Bij het proberen losdraaien van het deksel op de rechtse carbu heb ik de schroef moeten losprutsen met gevolg dat er een stuk van het zwarte deksel en het stuk waar de schroef zit in de carburator is afgebroken.Nu staat het deksel vast met 1 schroef.
Hij draait wel goed maar ik zal dus misschien op zoek moeten naar een andere carburator.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nop, gebroken bout gewoon uitboren, geen probleem als je ook het draad uit boord, dan gewoon een boutje met moertje er onder...
Deksel heb ik wel liggen voor je.
Of bedoel je dat het hoekje waar de bout in vast draait is afgebroken?
En 1 tip, spuit alles bij die oude DR eest ff een dag van te voren al een paar keer in met een goede kruipolie voor da je gaat sleutelen.. een echte dus.. geen WD40
Deksel heb ik wel liggen voor je.
Of bedoel je dat het hoekje waar de bout in vast draait is afgebroken?
En 1 tip, spuit alles bij die oude DR eest ff een dag van te voren al een paar keer in met een goede kruipolie voor da je gaat sleutelen.. een echte dus.. geen WD40
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
die Zappa
Vandaag ook weer eens sinds 15 december de DR proberen te starten. De accu nog helemaal prima...alleen het aanslaan ging een stuk minder. Leek net of die geen benzine kreeg, en na heel veel keer proberen eindelijk Vroem!!! Heb het beestje maar weer eens de sporen gegeven en staat nu weer onder zijn buitendekentje te wachten op 1 maart.
Vandaag ook weer eens sinds 15 december de DR proberen te starten. De accu nog helemaal prima...alleen het aanslaan ging een stuk minder. Leek net of die geen benzine kreeg, en na heel veel keer proberen eindelijk Vroem!!! Heb het beestje maar weer eens de sporen gegeven en staat nu weer onder zijn buitendekentje te wachten op 1 maart.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Huh?
hoe bedoel je? geen werk meer?
Zit nog elke dag op de BIG, afgelopen woensdag tikkie glad dus hier en daar de berm gepakt
And wat's up met 1 maart?
En de BIG houd er niet van om weken stil te staan, start dan wat moeilijk, ff de spoeldoppen onder op de carb's er af doet wonderen voor het starten.. [zitten er op vanaf '92]
hoe bedoel je? geen werk meer?
Zit nog elke dag op de BIG, afgelopen woensdag tikkie glad dus hier en daar de berm gepakt
And wat's up met 1 maart?
En de BIG houd er niet van om weken stil te staan, start dan wat moeilijk, ff de spoeldoppen onder op de carb's er af doet wonderen voor het starten.. [zitten er op vanaf '92]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Hoi,
deksel van een 33mm waar de membraan onder zit?
Meer vermogen=grotere carburateurs.
deksel van een 33mm waar de membraan onder zit?
Meer vermogen=grotere carburateurs.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Volgens mij heb ik ook nog een rechter carb voor je 800..
Zal morgen ff kijken
Zal morgen ff kijken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Er is idd een set van de gsx-r 750 passend op de BIG, of die van dat jaartal is weet ik ff niet meer maar kan je vast vinden met de zoek functie hier op het forum..
Maar heeft wel enig invloed op het koppel onderin, daardoor mischien iets minder offroad maar absoluut top op de weg
Maar heeft wel enig invloed op het koppel onderin, daardoor mischien iets minder offroad maar absoluut top op de weg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
88-89 zijn geen vlakschuiven maar CV carbeurateurs.
Merci Marcel,Heb zonet de carburators er afgehaald en ga morgen proberen om in de overgebleven rand een gaatje te boren en dan draad er in te tappen.Anders moet ik toch op zoek naar een andere.
Hopelijk tot een volgende rit Marcel maar dan met dr 650se
Hopelijk tot een volgende rit Marcel maar dan met dr 650se
dure toko sommige delen zijn gebruikt duurder als nieuw
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Heb er nog eentje liggen, zowel L als R.
Frank
Frank
gaatje boren en draad tappen m4 is gelukt!!
Zopas een paar uurtjes gesleuteld.
Gasnaalden veranderd en sproeiers 132.5 geplaatst.
Uitlaat had ik al veranderd.Standaard alu demper van een ducati 916.
Draait goed nu nog afwachten voor een deftige testrit!!!
Zopas een paar uurtjes gesleuteld.
Gasnaalden veranderd en sproeiers 132.5 geplaatst.
Uitlaat had ik al veranderd.Standaard alu demper van een ducati 916.
Draait goed nu nog afwachten voor een deftige testrit!!!
goed gedaan man een echte bigger, spirits up (eindelijk toch)
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooi man, heb trouwens de R carb gevonden moht je hem nodig hebben
Bij het zoeken naar de juiste carb set up hoef je gasnaalden en spoeiers niet gelijk op te houden, dus je kan 2 verschillende sproeiers steken enzo
Bij het zoeken naar de juiste carb set up hoef je gasnaalden en spoeiers niet gelijk op te houden, dus je kan 2 verschillende sproeiers steken enzo
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dedju Geert jong, ge zijt nen echte geworden gij!geert schreef:Merci Marcel,Heb zonet de carburators er afgehaald en ga morgen proberen om in de overgebleven rand een gaatje te boren en dan draad er in te tappen.Anders moet ik toch op zoek naar een andere.
Hopelijk tot een volgende rit Marcel maar dan met dr 650se
Laatst gewijzigd door celsa op di feb 09, 2010 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Merci,merci
Iets uit elkaar draaien is wat ik het liefst doe.
Is nu de 3de keer dat ereen big in mijn garage staat.
Daartussen wat rond gereden met andere merken maar toch altijd op de grootste 1pitter terug gekomen!!
Iets uit elkaar draaien is wat ik het liefst doe.
Is nu de 3de keer dat ereen big in mijn garage staat.
Daartussen wat rond gereden met andere merken maar toch altijd op de grootste 1pitter terug gekomen!!