andorra

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henk.r

is er al is iemand naar johan v.d wal geweest in andorra?
zoja,hoe was het??? (hard of soft offroad???) :roll:
louise

ik ben een paar jaar geleden geweest. "Hard of soft" ligt aan de groep waarin je meerijdt. Ik heb gereden met een absolute beginnersgroep.

Je rijdt er met een ktm400cc. Die huur je bij Johan. Je eigen offroad meenemen kan ook. Er wordt gereden met 6 deelnemers. Ik kan niet anders zeggen dan absoluut een aanrader. Wel vroeg boeken, in januari/februari zitten ze vaak al vol voor de zomer.

De site van v/d Wal : http://www.motorcycle-experience.com/
Mijn eigen verslag : http://members.home.nl/louise/andorra/ (een ingekorte versie heeft in Moto'73 gestaan).
No Limit YFZ
Contacteer:

Wie het op zijn eentje wil doen raad ik zeker de roadbooks aan van Vibraction. Zeer compleet, met adressen van overnachting en al. Wees wel niet al te enthousiast bij je planning. 150 km per dag vond ik echt wel het maximum als je er een vakantie van wil maken en onderweg nu en dan eens wil stoppen.

http://perso.wanadoo.fr/b.d/uk/ukprod.htm

Wij hebben een deeltje gedaan van Boucle Andorra en Val d'Aran naar Andorra.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
henk.r

Mooie foto's ,maar ik zou graag wat reacties krijgen van ervaren rijders,
want wij zijn behoorlijk ervaren rijders en ik vraag me af wat er ,
gebeurd als er onervaren rijders in de groep zijn,ik heb geen zin om,
heel de dag te wachten op mensen die niet eens de motor aangetrapt,
krijgen laat staan een heuvelklim kunnen doen.

enne ,Grizzly hoe heb je dat gedaan met je bagage enz...?? is er een auto meegereden? :?
No Limit YFZ
Contacteer:

Wij rijden met quad en kunnen dus de nodige minimale bagage meenemen. We hadden ook een klein tentje mee voor noodgevallen. De route is een 4x4 route dus goed te doen, ook voor de zwaardere machines en misschien ook wel voor all-roaders die de nodige bagage kunnen meenemen. Normaal kan je wel telkens van hotel naar hotel rijden, maar voor enduristen die geen bagage kunnen meenemen is het idd wel moeilijk en moeten anders zorgen dat ze één auto hebben die meerijdt. Als je het echt basic houdt kun je met een kleine rugzak wel drie dagen ver geraken. Uiteindelijk rij je toch telkens in je enduro uitrusting. Veel uitgaangskledij zul je niet nodig hebben na een 150-200 km hobbelen... :wink:
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
louise

Mooie foto's ,maar ik zou graag wat reacties krijgen van ervaren rijders, want wij zijn behoorlijk ervaren rijders en ik vraag me af wat er ,
gebeurd als er onervaren rijders in de groep zijn,ik heb geen zin om,
heel de dag te wachten op mensen die niet eens de motor aangetrapt,
krijgen laat staan een heuvelklim kunnen doen.
Simpel: vooraf goed afstemmen met Johan en Jopie. Zij delen de deelnemers in naar ervaring, want het heeft uiteraard geen zin ervaren en onervaren mensen in 1 groep te plaatsen.
En als je helemaal op safe wilt spelen, zoek je zelf een groep mensen bij elkaar (max 6).
VRRRT VRRRT

OK, samen met een ploeggie ervaren rijders ben ik bij Johan wezen rijden en ik kan alleen maar zeggen : een fantastische ervaring!
Je moet er inderdaad voor zorgen dat je zelf een groep samenstelt met gelijke ervaring. Johan rijdt wel door maak je daar maar geen zorgen om..

Denk erom alles is rotsen, banden spanning moet hoog, een grote tank is handig (zeker voor de 2 takten) de 8 liter tanks op de grote KTM's: kennet..

Veel klim en daalwerk, prachtige uitzichten, de hele dag staan, heerlijk eten tussendoor, korte haarspeld bochten, sneeuw... , zelfs super motard achtige taferelen op het asfalt..

Kortom: een aanrader!
Arnaud
Contacteer:

Hallo Henk,

Heb inmiddels tweemaal een week meegereden met Johan (en Peer, en Bas...) en vind 't echt geweldig!!
Vorig jaar voor 't eerst, afgelopen september voor de 2e keer en beide keren ontzetten veel lol gehad.
Tempo is goed te doen en het is zeker geen 'makkie' (alhoewel iedereen op z'n eigen tempo kan rijden en het absoluut geen wedstrijd is!).
Iedere dag rij je tochten van 150 - 185 km, waarvan 95% off-road, door de schitterende Pyreneëen in Andorra en Spanje; vele malen per dag kruis je de grens waar je veelal geen weet van hebt.
Je rijdt door beken, over houthakkers-paden en over passen met als top een uitzicht op meer dan 3000 m hoogte!
Echt een aanrader, maar boeken zal voor komend jaar waarschijnlijk al lastig worden (zeker als je met meerdere rijders te gelijk wilt gaan).
Check even met Jopie; zij doet de administratie.
Als je meer info wilt (of nog wat fotootjes! :D ), moet je 't me even laten weten.

Arnaud (die voor 2004 ook alweer heeft geboekt :D :D )
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Rudy
Contacteer:

Ik heb ook wel eens die verhalen gelezen , lijkt me best mooi. Al hou ik meer van een enduro achtiger rit denk ik....
T is alleen aardig duur of niet?
Arnaud
Contacteer:

'k Zou je wat foto's en filmpjes kunnen laten zien waar menige endurist van zal watertanden...! Beekjes stroomopwaards volgen, bijvoorbeeld, of een skipiste afrijden :o
Prijs is redelijk: rond de 850 euri voor een hele week: 6 nachten in het hotel van Bas de Groot en Marjan v/d Wal (half-pension), 5 dagen motorhuur (KTM400) en iedere dag gegidste rit van 150 - 185km! Bijkomende kosten: 5 lunches (restaurantjes 'ergens' in de Pyreneëen), benzine (kost geen drol in Andorra!) en...... de barrekening
Wel bereveel lol!!
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
mmrizio

Sorry dat ik ook even binnenval.... maar zijn er mensen die -voor mijn beeldvorming- 'Andorra' kunnen vergelijken met Yoshimoto in Turkije?

Daar ben ik enkele weken geleden geweest en het was geweldig. Ik vroeg me af wat een goede volgende bestemming is?
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Plaats reactie