pruus schreef:Grote larie, er zijn meer dingen in een motor belangrijk dan gasdichtheid. Na 20 km is een vloeistofgekoelde sportmotor nog niet eens warm, ware dit wel zo dan zou hij in z'n latere leven gigantische thermische problemen hebben. Gewoon niet te bang maar soepel inrijden is goed voor primair-aandrijving en alle andere bewegende onderdelen.
Opzich klopt de theorie best wel. In de moto73 heeft er een poosje geleden een artikel over ingestaan. Bij gewone wegmotoren blijkt het zin te hebben (o.a. omdat ze met slappere zuigerveren blijken te rijden). Maar bij competitie motoren is het gewoon onzin, zeer zeker omdat je bij een crf oid de zuigers zowizo erg snel vervang. 1000km inrijden slaat bij een moderne werdstijd crosser dus nergens op. Helemaal niet is ook niet wat. Dus samenvatting: de gulden middenweg?.
Verder moet je niet vergeten dat de zuiger/ cilinder bij een moderne motor nog amper in hoeven te lopen door de nicasil wand.
maar ik ben benieuwd naar andere meningen
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)