Juist, wat de tittel al zegt...
Even op het hele logistieke verhaal na,
Is dat nou zo moeilijk?
Op TV ziet het er natuurlijk makkelijker uit dan het is. Net zoals de backflip van Travis Pastrana, maar toch...
Ik heb wel eens op de crossbaan gereden met Mirjan Poll en zo bijster snel was ze nou ook weer niet. Sterker nog, menigeen was sneller.
Maar daarin tegen houd zij het dan wel weer langer uit. En dat is conditie waar je naar toe werkt...
Echter navigeren... Daar zou je wel eens nat op kunnen gaan.
Hoe denken jullie hier over?
Zou Parijs-Dakar voor de amateur rijders zoals ons ook weggelegd zijn?
Of zal er dan echt 50.000euro beschikbaar moeten zijn...
Parijs-Dakar, wat is daar nou moeilijk aan?
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
Denk dat er erg veel zit in de krachten weten te verdelen.
Als ik een keer een hele dag op de motor heb gezeten en afgemat het mandje in mag (met meestal net die paar hopsapjes teveel achter de kiezen ) slaap ik dus voor geen meter, met als gevolg dat de dag erop echt zwaar @#$%&^* gaat.
Als ik een keer een hele dag op de motor heb gezeten en afgemat het mandje in mag (met meestal net die paar hopsapjes teveel achter de kiezen ) slaap ik dus voor geen meter, met als gevolg dat de dag erop echt zwaar @#$%&^* gaat.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Je moet eens de DVD van Charlie Boorman race to Dakar bekijken. Vond ik een erg goed beeld geven hoe het is om mee te doen als je niet 1 van de top 20 goden bent......... En dan is het aan jou hoe sterk je bent niet alleen op een crossbaan maar uren achter elkaar dagen lang, ik neem mijn petje af voor die Miriam Pol (en alle andere die geen tpotijden rijden) jammer dat ze uitgevallen is maar anders rijd ze gewoon in de bovenste helft van de heren mee!
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Kijk hier eens http://www.driftingemotions.nl/index.ph ... Itemid=159
You're free to do as we tell you!
Dat zijn nogeens bedragen om een ritje te rijden.
Dan is het prijzengeld ook maar een schijntje
bron: http://allroadmaniacs.nl
Dan is het prijzengeld ook maar een schijntje
bron: http://allroadmaniacs.nl
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Als bodem richt bedrag zonder enige service €40.000, dus alles zelfdoen naast het rijden. Dan reist er dus een kist met materiaal van je mee in de truck van de organisatie naar het volgende bivak en dan kun je gaan sleutelen na aankomst .crfrik schreef:Wat zou het überhaupt kosten als je als amateur mee wil rijden?
Het rijden van de Dakar is denk ik voor velen die een redelijk OTR niveau hebben wel te doen. De moeilijksheidsgraad zit hem in de vele km's en de lange dagen en dat 17 dagen achter elkaar met 1 rustdag. Dus je moet je lang goed kunnen concentreren, met weinig nachtrust toch nog geconcentreerd kunnen rijden anders eindig je gegarandeerd ergens in het ziekenhuis Dus doorzettingsvermogen en een goede conditie zijn wel belangrijk.
Ik heb ooit met Eric Verhoef gesproken over de Dakar, maar de zwaarte zit hem in de lengte van de wedstrijd. Concentratie, navigatie, snelheid etc....
Je kunt wel een keer zelf experimenteren hoe Dakar-proof je bent.
Neem eens een week vrij en plan een vaste route van, laten we zeggen, 200 km en zorg dat je daarvan liefst 2 of 3 rondjes rijdt. Pak een dagje 2, dan 3, dan 2 dan 4 en dan 2.
Zorg ervoor dat je elke dag om 2 uur naar bed gaat en 's ochtends om 5 uur op. Meet je rondetijden en gooi er af en toe eens wat variatie in.
Variatie: Start eens een dag met een halve Camelback en wissel dat af met een keer een halve tank benzine. Kijk eens hoe je daar mee omgaat. Start ook eens om 11:00 's ochtends en rij dan lekker tot 23:00u, dus in het donker.
Tegenslag krijg je vanzelf, zoals lekke banden en gebroken kettingen.
Snap je 'm?
Neem eens een week vrij en plan een vaste route van, laten we zeggen, 200 km en zorg dat je daarvan liefst 2 of 3 rondjes rijdt. Pak een dagje 2, dan 3, dan 2 dan 4 en dan 2.
Zorg ervoor dat je elke dag om 2 uur naar bed gaat en 's ochtends om 5 uur op. Meet je rondetijden en gooi er af en toe eens wat variatie in.
Variatie: Start eens een dag met een halve Camelback en wissel dat af met een keer een halve tank benzine. Kijk eens hoe je daar mee omgaat. Start ook eens om 11:00 's ochtends en rij dan lekker tot 23:00u, dus in het donker.
Tegenslag krijg je vanzelf, zoals lekke banden en gebroken kettingen.
Snap je 'm?
je bedoelt dat het allemaal wel meevalt?Noppy schreef:Je kunt wel een keer zelf experimenteren hoe Dakar-proof je bent.
Neem eens een week vrij en plan een vaste route van, laten we zeggen, 200 km en zorg dat je daarvan liefst 2 of 3 rondjes rijdt. Pak een dagje 2, dan 3, dan 2 dan 4 en dan 2.
Zorg ervoor dat je elke dag om 2 uur naar bed gaat en 's ochtends om 5 uur op. Meet je rondetijden en gooi er af en toe eens wat variatie in.
Variatie: Start eens een dag met een halve Camelback en wissel dat af met een keer een halve tank benzine. Kijk eens hoe je daar mee omgaat. Start ook eens om 11:00 's ochtends en rij dan lekker tot 23:00u, dus in het donker.
Tegenslag krijg je vanzelf, zoals lekke banden en gebroken kettingen.
Snap je 'm?
Walk in the park...
We zijn een keertje op de MS1000 om 04:00u gestart (dan is het al licht) en tot 20:00u doorgereden (toen was het tijd voor de BBQ). 725 km off road. Marcel op een Rally Replica en ik op de DRZ.
Dat was best goed te doen, voor één dagje dan...
Maar om dat 2 weken lang te doen. Zou dat ooit wennen?
We zijn een keertje op de MS1000 om 04:00u gestart (dan is het al licht) en tot 20:00u doorgereden (toen was het tijd voor de BBQ). 725 km off road. Marcel op een Rally Replica en ik op de DRZ.
Dat was best goed te doen, voor één dagje dan...
Maar om dat 2 weken lang te doen. Zou dat ooit wennen?
Inderdaad, als ik er wat meer over nadenk dat lijkt mij 1 dag zo'n proef wel te doen. Maar het zit hem in de duurheid.
Zoveel dagen zo geconcentreerd rijden met zoveel lichamelijke inspanning en weinig slaap... Dat gaat je te parten spelen.
Die kosten zijn trouwens ook niet mis...
Zoveel dagen zo geconcentreerd rijden met zoveel lichamelijke inspanning en weinig slaap... Dat gaat je te parten spelen.
Die kosten zijn trouwens ook niet mis...
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
't lijkt mij vooral mooi om de complete route een keer op mn dooi gemak te rijden, want de omgeving ziet er wel toppie uit.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
De "mindere goden" zitten vaak tussen de auto's en zwaar in het stof en het gevaar/ de stress van het ingehaald worden door snelle auto's en komen dan ook nogal eens in het donker binnen en komen 14 dagen slaap tekort.
Geloof me, A.S.O. wil nog steeds het liefst de helft van de inschrijvers binnen 4 dagen kwijt. Wel goed voor het inschrijfgeld en weinig kosten voor de organisatie.
Geloof me, A.S.O. wil nog steeds het liefst de helft van de inschrijvers binnen 4 dagen kwijt. Wel goed voor het inschrijfgeld en weinig kosten voor de organisatie.
vraag ik me ook wel eens af .barry! schreef:Juist, wat de tittel al zegt...
Even op het hele logistieke verhaal na,
Is dat nou zo moeilijk?
Op TV ziet het er natuurlijk makkelijker uit dan het is. Net zoals de backflip van Travis Pastrana, maar toch...
Ik heb wel eens op de crossbaan gereden met Mirjan Poll en zo bijster snel was ze nou ook weer niet. Sterker nog, menigeen was sneller.
Maar daarin tegen houd zij het dan wel weer langer uit. En dat is conditie waar je naar toe werkt...
Echter navigeren... Daar zou je wel eens nat op kunnen gaan.
Hoe denken jullie hier over?
Zou Parijs-Dakar voor de amateur rijders zoals ons ook weggelegd zijn?
Of zal er dan echt 50.000euro beschikbaar moeten zijn...
zo heel in het begin ging je naar dakar met een oude eend of een XT500 met grote tank en noppen banden .
als je ziet met wat voor geavanceerde apparaten er tegenwoordig gereden wordt .
daar komt bij dat ik enkele lui vaag ken die dus ook meerijden , en die dan bij een simpel offroad ritje niet mee kunnen komen ....
kort om , ik denk dat als je financieel goed zit , je makkelijk dakar kunt halen .
4 strokes only !!
Technisch zal het wel te doen zijn, maar ik zieJoeBaR schreef:vraag ik me ook wel eens af .barry! schreef:Juist, wat de tittel al zegt...
Even op het hele logistieke verhaal na,
Is dat nou zo moeilijk?
Op TV ziet het er natuurlijk makkelijker uit dan het is. Net zoals de backflip van Travis Pastrana, maar toch...
Ik heb wel eens op de crossbaan gereden met Mirjan Poll en zo bijster snel was ze nou ook weer niet. Sterker nog, menigeen was sneller.
Maar daarin tegen houd zij het dan wel weer langer uit. En dat is conditie waar je naar toe werkt...
Echter navigeren... Daar zou je wel eens nat op kunnen gaan.
Hoe denken jullie hier over?
Zou Parijs-Dakar voor de amateur rijders zoals ons ook weggelegd zijn?
Of zal er dan echt 50.000euro beschikbaar moeten zijn...
zo heel in het begin ging je naar dakar met een oude eend of een XT500 met grote tank en noppen banden .
als je ziet met wat voor geavanceerde apparaten er tegenwoordig gereden wordt .
daar komt bij dat ik enkele lui vaag ken die dus ook meerijden , en die dan bij een simpel offroad ritje niet mee kunnen komen ....
kort om , ik denk dat als je financieel goed zit , je makkelijk dakar kunt halen .
mij al op de crf vanuit Zandvoort naar Hengelo
rijden, daar minstens 4 rondjes knallen en dan
weer terug naar Zandvoort, even worstelen met
een bibmouse en dat 12 dagen lang.
Dan gaat motor rijden mij te veel op werk lijken hoor..
Het wordt er zeker een stuk gemakkelijker op, als je ziet wat voor luxe voorzieningen (een echt bed, douche, poepdoos etc.) ze in die dure service-trucks hebben. Is toch iets anders dan in zo'n klein tentje van één bij twee waar je arm-in-arm ligt met je gereedschapskistJoeBaR schreef:kort om , ik denk dat als je financieel goed zit , je makkelijk dakar kunt halen .
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
vervang zandvoort eens door marmaris, hengelo door antalya, dan de proef van antalya naar egridir en van egridir naar alanya verbindingGorilaZz schreef:JoeBaR schreef:barry! schreef:Juist, wat de tittel al zegt...
Technisch zal het wel te doen zijn, maar ik zie
mij al op de crf vanuit Zandvoort naar Hengelo
rijden, daar minstens 4 rondjes knallen en dan
weer terug naar Zandvoort, even worstelen met
een bibmouse en dat 12 dagen lang.
Dan gaat motor rijden mij te veel op werk lijken hoor..
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 421997&z=8