lassen voorvork

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

Hey,

Heb ik net van vrijdag mijn husky terug nadat de ontstekingsspoel was doorgebrand, nu heb ik weer wat voor.
De bovenste stuk van mijn voorvork, daar waar het stuur op staat en aan de zijkant de bovenkant van de veerpoten aan vast zitten, is gebroken aan 1 kant.
De "ring" waarmee je de veerpoot vastklemt is gewoon los gebroken. Ik heb het vandaag pas gemerkt bij het kuisen maar ik vermoed dat het al een tijdje is.

Ik vraag mij nu af of ik dit kan laten lassen? Lijkt mij goedkoper dan een nieuw stuk te kopen.
Het stuk zelf is van aluminium.

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen? Vooral over het feit of dat dan nog wel stevig genoeg is.

Mvg,

Lennaart
#12 huskyfreak
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
Locatie: Geel

De husky zijn 1 jar gelevrd met 3 bouten in plaats van 2 op de plaats waar deze gebroken is. Het breken komt als gevolg van VEEEL te vast aan te draaien!!!

Als je zulke dingen aantrekt moet je een klein beetje rekening houden met aantrekkoppels!!! 3M8 bouten op zo een smal stukje wil zeggen: niet te vast aantrekken!
Husky 450 is the best!!!
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Lassen kun je denk ik wel vergeten, het zogenaamde aluminium is geen "billet" (massief) maar gespoten aluminium.
Lassen hiervan zal een mooi bruisbad opleveren maar geen oplossing.
Tenzij je een duur setje balhoofdplaten hebt, deze zijn meestal wel uit "billet"-alu.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
#12 huskyfreak
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
Locatie: Geel

Kan wel geast worden! Heb er zelf al 2 gelast maar zelf nog NOOIT één gehad dat scheurt!

Ik heb eventueel nog enkele occasie kroonplaten (mocht je geinteresseert zijn)
Husky 450 is the best!!!
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

Zo n okkaziekroonplaat zou mij eventueel wel interesseren maar ik ga toch eerst eens proberen of dit niet te lassen valt.
Ik laat hier wel iets weten of dit gelukt is.

Hoeveel wil je voor zo n kroonplaat hebben?

Mvg,

Lennaart


@ Huskyfreak, ben jij die kerel die bij vangenechten in geel in de zaak werkt?
4t huskie
Berichten: 119
Lid geworden op: di jun 11, 2002 18:20
Locatie: herentals

ja das de gelukzak met zijn nieuw speelgoed (te450)dat bangelijk goed gaat ik kan het mijn 570 maar net bij houden int optrekken :?
husqvarna te570
#12 huskyfreak
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
Locatie: Geel

ja da benne kik :)
Husky 450 is the best!!!
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

mooi mooi

dan heb ik een paar vragen voor u:)
ma die gaan k u is prive stellen :wink:
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

met een gebroken kroonplaat moet je geen risico nemen .. koop gewoon een nieuwe ..zo duur zijn ze ook weer niet .. de onderste kroon plaat van mijn KTM 620 uit 98 raakte krom na een frontale botsing met een boomstronk die plots van rechts kwam .. ;D een nieuw exemplaar koste mij ongeveer 160 gulden .. ( zal nu hetzelfde bedrag in Euroos wezen ) maar gaat wel om je veiligheid .. je wil niet weten wat de gevolgen zijn als zoiets afbreekt na een sprongetje .. :o al zou je het nog zo mooi kunnen lassen ( t kan wél ) ik zou het alsnog gewoon nieuw kopen om alle risicos uit te sluiten ...
4 strokes only !!
Plaats reactie