Hoe lang gaan cross laarzen mee?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

ktm640

V4-lover schreef:[

Dit is men nief schoeisel

:D
Ik heb begin dit jaar dezelfde gekocht: pas op dat je ze niet te strak dicht doet want dan trekken de ijzeren asjes in het eind van de sluiting krom. Heb nu tape nodig om de bovenste sluitingen op de plaats te houden.
Moet nog eens kijken of die asjes ook te vervangen zijn...
V4-lover

ktm640 schreef:
V4-lover schreef:[

Dit is men nief schoeisel

:D
Ik heb begin dit jaar dezelfde gekocht: pas op dat je ze niet te strak dicht doet want dan trekken de ijzeren asjes in het eind van de sluiting krom. Heb nu tape nodig om de bovenste sluitingen op de plaats te houden.
Moet nog eens kijken of die asjes ook te vervangen zijn...

Bedankt voor de tip :wink:
gassen

Tja, ik heb de Tech 3 gekocht omdat met name die waterdicht zouden moeten zijn (site info).
Dat zijn ze, het water loopt er niet meer uit :evil: .

Ik vindt ze niet lekker zitten, de zool is te glad ,voor het gladde offroad werk.
Binnenin voel ik van allerlei bobbels tegen de voet en ze zijn ontiegelijk stug waardoor het schakelen en remmen niet ging zoals ik gewend was.
Meerdere malen goed hard onderuit gegaan omdat ik het remgevoel helemaal kwijt was.
De schoen is ontzettend hoog , wat ook weer wennen was met het schakelen.
En ik krijg tijdens het rijden ineens kramp in mijn scheenbeen.
Ik hoop dat het nog goed komt.

Btw, het was ook nog het enigste type /merk wat ik aan kon (hoge wreef/brede voet).

Ze zijn niet echt duur.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
V4-lover

200 heb ik ze betaald.
Sjokske

Nike komt binnenkort met de AirMX zie www.nike6.com
Onderaan ogen ze toch een tikkie als rubberlaarzen, had wel iets moderners verwacht van die toko.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Herr DRénérZéele

Wat is er mis met de Sidi Crossfire?
EXC300
mech

Herr DRénérZéele schreef:Wat is er mis met de Sidi Crossfire?
Is niks mis mee is waarschijnlijk een van de beste laarsen die je kan hebben. Een heelstuk lichter en soepeler dan alpinestars. Zijn ook goed slijtvast en alle delen kan je los vervangen dus ze gaan gewoon lang mee.
Herr DRénérZéele

Precies. Ik gebruik ze al anderhalf jaar behoorlijk intensief (2 tot 3 keer per week) en ze zitten nog steeds heerlijk comfortabel en alles hangt nog aan elkaar. Zijn niet de goedkoopste maar ik weet wel wat ik ga kopen als deze op zijn.
EXC300
pruus
Contacteer:

idd Crossfire ook volgens mij de beste keus. Nog het langst waterdicht ook!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
adje

Doe voor mij maar Alpinestars tech 10 met een tech 8 binnenschoen 8)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
patricksku

hey, ik heb ``BERIK ``laarsen ze zitten goed maar na 1 jaar gebruik
is de zool bij de achterrem/voetsteun al flink stuk :cry: en het leer scheurt op meerdere plaatsen :roll: , ondanks dat ik elke keer het leer invet.

Heeft er iemand ervaring met de `TCX` laarsen, volgens berichten,
schijnen dit goede laarsen te zijn :?:
Greetz Patrick#70
Jo VdB

patricksku schreef:
Ik heb zo een paar TCX Pro met binnenschoen.
Ze zitten heel soepel, maar voelen minder stevig aan de een Alpinestars Tech 8. Toch nog geen klagen over gehad, over de bescherming.
Redelijk slijtvast, en zool is slijtvaster dan de Tech 8.
Maken wel veel lawaai als ze "droog" zijn --> inspuiten met siliconenolie of iets dergelijks. Zijn minder "waterdicht" dan andere merken, maar daartegenover staat dat de verluchting van de voet goed is.
Volledig uit plastic --> krimpen niet als ze volledig nat geweest zijn binnen en buitenkant.

Ik was er content van.

Jo VdB
Sanne
Contacteer:

patricksku schreef:hey, ik heb ``BERIK ``laarsen ze zitten goed maar na 1 jaar gebruik
is de zool bij de achterrem/voetsteun al flink stuk :cry: en het leer scheurt op meerdere plaatsen :roll: , ondanks dat ik elke keer het leer invet.

Ook ik heb TCX pro' s en ben er erg tevreden mee. Ze beginnen nu pas af te raken maar heb ze al anderhalf jaar.
De binnenschoen zitten perfect alleen je moet wel zorgen dat je een maat groter koopt dan je schoenmaat anders zitten ze te krap.
# 442
Sjokske

Sanne schreef:De binnenschoen zitten perfect alleen je moet wel zorgen dat je een maat groter koopt dan je schoenmaat anders zitten ze te krap.
Geldt volgens mij bij alle binnenschoen-varianten, ik heb normaal schoenmaat 44½ maar voor de Tech8 en Tech10 maatje 12 (is omgerekend slechts maat 47 :shock: ).
Maar het is niet zo dat als je (kunstmatig) grote voeten automatisch alles navenant is :oops:
Rolando
Contacteer:

pruus schreef:idd Crossfire ook volgens mij de beste keus. Nog het langst waterdicht ook!
AXO komt in februari ook met een waterdichte enduro laars!!
http://www.jamopa.nl/shop/product_info. ... ts_id=1700
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
baggeraar

Het verbaasd me dat bij sommige de laarzen zo kort meegaan, na 1,5 jaar al bijna versleten.
Ik heb mn tech 10 nu 2,5 jaar en zo'n 8000 km mee gereden, en ze zien er nog supergoed uit, alleen de zool is wat rubber kwijt.
Ze moeten nog zeker 3 jaar of langer mee, en dat gaat ook wel lukken (hoop ik :lol: ) ze zijn duur zat.
adje

Dat laarzen snel versleten zijn ligt er al net aan hoe je er mee rijdt.
Als je alleen maar allroad of roadbookritjes rijdt dan zal die niet zo snel verslijten dan dat je er echt hard enduro of motorcross mee doet.
Ik moet als ik veel rij 2x per jaar mijn linker zool vervangen omdat ik er dan helemaal doorheen zit.
Dit komt omdat ik veel gewicht op de linkerkant zet omdat mijn rechterenkel ooit is gebroken en deze altijd gevoelig is gebleven.
Vandaar dat ik ook een aantal nieuwe rechterzolen heb liggen voor een Alpinestars Tech 8 laars waar ik nooit meer iets mee doe.

Afbeelding Afbeelding

Houten Klaas

Mijn zolen van de Tech 6 zien er nog uitstekend uit. Je kunt bijna niet zien dat deze gebruikt zijn.
adje

@Klaas , jij hebt er ook nooit echt mee gecrosst :twisted:

Afbeelding Afbeelding

baggeraar

adje schreef:Dat laarzen snel versleten zijn ligt er al net aan hoe je er mee rijdt.
Als je alleen maar allroad of roadbookritjes rijdt dan zal die niet zo snel verslijten dan dat je er echt hard enduro of motorcross mee doet.
Ik moet als ik veel rij 2x per jaar mijn linker zool vervangen omdat ik er dan helemaal doorheen zit.
Dit komt omdat ik veel gewicht op de linkerkant zet omdat mijn rechterenkel ooit is gebroken en deze altijd gevoelig is gebleven.
Vandaar dat ik ook een aantal nieuwe rechterzolen heb liggen voor een Alpinestars Tech 8 laars waar ik nooit meer iets mee doe.
Ik rij geen allroad of roadboekritjes, wel "gewoon" veel offroad, weinig harde weg, en wat off road ritten.
Volgens mij heeft het er ook veel mee te maken of je veel staat of zit.
Als wij gaan rijden sta ik niet heel de rit, ga op lange paden en stukjes harde weg lekker ff comfortabel zitten :? :?
Houten Klaas

adje schreef:@Klaas , jij hebt er ook nooit echt mee gecrosst :twisted:
Je hebt gelijk, ik reed altijd als een oud wijf. :lol:
Sjokske

adje schreef:Vandaar dat ik ook een aantal nieuwe rechterzolen heb liggen voor een Alpinestars Tech 8 laars waar ik nooit meer iets mee doe.
Sorry, ben ook linksdragend .............
Rolando
Contacteer:

Ik rij al 2 jaar met de (goedkope) AXO Boxer laarzen en ze zijn nog prima!. Voor dat geld van Alpine starts kun je 2 of 3 paar Boxers kopen, dus..... tel uit.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Plaats reactie