Heb op mijn nieuwe quad YFZ 450 een 15 tand gestoken ipv 14 tand van Renthal. Na één dagje rijden zijn de tanden al aan het overbuigen. Dit kan toch niet meer normaal zijn ? Ik dacht dat Renthal een goed merk was of heb ik het verkeerd voor ?
Suggesties ?
Hoe lang doen jullie met een tandwiel ?
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
-
Als je tandwiel verslijt ligt dat meestal niet aan de kwaliteit van je tandwiel maar aan de kwaliteit (staat) van je ketting.
Als je ketting verslijt en dus uitrekt, komt de steek van je ketting niet meer overeen met de steek van je tandwielan en zal je ketting beginnen te knabbelen aan je tandwielen.
Ik weet niets over de kwaliteit van Renthal tandwielen maar ik weet wel dat de O-ring kettingen van Renthal en Regina NIKS waard zijn! Ze hebben een grote naam maar daar blijft het ook bij! Het ergste van alles is dat hun kettingen niet alleen enorm hard rekken maar ook zeer snel breken, dit kan veel schade veroorzaken!
Een grote tip: RK-ketting en stalen tandwielen
Als je ketting verslijt en dus uitrekt, komt de steek van je ketting niet meer overeen met de steek van je tandwielan en zal je ketting beginnen te knabbelen aan je tandwielen.
Ik weet niets over de kwaliteit van Renthal tandwielen maar ik weet wel dat de O-ring kettingen van Renthal en Regina NIKS waard zijn! Ze hebben een grote naam maar daar blijft het ook bij! Het ergste van alles is dat hun kettingen niet alleen enorm hard rekken maar ook zeer snel breken, dit kan veel schade veroorzaken!
Een grote tip: RK-ketting en stalen tandwielen
Husky 450 is the best!!!
-
- Contacteer:
Ketting is in goede staat. Is een nieuwe quad, nog maar drie benzinetanks gereden, waarvan het meeste nog on-road. Vermoed dat de kwaliteit van de tandwielen toch de grootste reden is. Welke merken van tandwielen raad je dan wel aan ?
Ik heb met Renthal gewoon goede ervaringen (en trouwens ook met Regina O-ringenkettingen).
Een en ander blijft meestal toch wel een paar duizend kilometer staan.
Staat je ketting wel goed op spanning ?
En is je huidige ketting een crossketting of een O-ringenketting ?
Crosskettingen rekken namelijk als een postelastiek, O-ringenkettingen rekken veel minder waardoor de steek langer hetzelfde blijft en dus de tandwielen langer meegaan.
Al ziet een crossketting er nog zo mooi uit, het is en blijft een lebberding.
Een en ander blijft meestal toch wel een paar duizend kilometer staan.
Staat je ketting wel goed op spanning ?
En is je huidige ketting een crossketting of een O-ringenketting ?
Crosskettingen rekken namelijk als een postelastiek, O-ringenkettingen rekken veel minder waardoor de steek langer hetzelfde blijft en dus de tandwielen langer meegaan.
Al ziet een crossketting er nog zo mooi uit, het is en blijft een lebberding.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Contacteer:
Is een O-ring ketting, spanningspanning is ok, ongeveer 2,5 cm speling in 't midden. Wielen spinnen wel vrij vlug door, gisteren in de regen tot in vierde, misschien toch te veel power waardoor tanden het niet kunnen houden.
Toch raar hé
Toch raar hé
Het beste is om gelijk de voor en achter tandwiel te vervangen en de ketting, i.v.m. spelling op de ketting, waardoor deze niet lekker op zijn plek zit in de tanden.