pff dat ziet er leuk uit, maar ik haak af morgen.
Succes aan alle winterbikkels
Enduro Enter 2010
Moderator: ghulst
Tsja,
vandaag bijna 400 km gereden, eigenlijk niet eens koud gehad.
Beetje jammer alleen dat er slechts 30 van op de brommert waren. Ik denk dat die het wel te koud heeft gehad. Eerst dacht ik aan een bevroren carburateur maar nadat met een electrische verfafbrander een tijdje tegen de carb aan blazen ook niet hielp denk ik nu eerder dat de bougie nooit warm genoeg is geworden om de olie weer te verbranden.
Gewoon te truttig gereden dus. Jammer hoor.
Niet eens de eerste proef (proef 3) die dan nog niet eens meetelt in het eerste rondje gedaan.
Wel luxe opgevangen daar in Wierden. Eerst al helpen duwen of ie zo aan wilde, toen dat hetelucht apparaat. Daarna koffie met eierkoek en met de auto naar m'n busje gebracht. Nogmaals hartelijk dank aan de mensen van de witte dingesweg.
O ja,
voor diegenen die niet eens gestart zijn: (ja, jullie weten wel wie je zijn )
watjes
vandaag bijna 400 km gereden, eigenlijk niet eens koud gehad.
Beetje jammer alleen dat er slechts 30 van op de brommert waren. Ik denk dat die het wel te koud heeft gehad. Eerst dacht ik aan een bevroren carburateur maar nadat met een electrische verfafbrander een tijdje tegen de carb aan blazen ook niet hielp denk ik nu eerder dat de bougie nooit warm genoeg is geworden om de olie weer te verbranden.
Gewoon te truttig gereden dus. Jammer hoor.
Niet eens de eerste proef (proef 3) die dan nog niet eens meetelt in het eerste rondje gedaan.
Wel luxe opgevangen daar in Wierden. Eerst al helpen duwen of ie zo aan wilde, toen dat hetelucht apparaat. Daarna koffie met eierkoek en met de auto naar m'n busje gebracht. Nogmaals hartelijk dank aan de mensen van de witte dingesweg.
O ja,
watjes
#777 - Mijn fotoboekenplank
maar, verschrikkelijk balen voor je, Erwin.
Met dit weer rij ik altijd een nr 7 bougie. Dan ook nog tenminste een radiateur afplakken, en dan wil het vaak wel lukken. (o ja, wel rijkere rijden, weet je nog vorig jaar )
Vorige winter, met veel natte sneeuw, wel mijn carb bevroren gekregen. Dus die fohn, die je in je rugzak voor je haar bij had, was zo'n slecht idee nog niet.
Helaas.....
Maar heb je nog wat van de wedstrijd gezien, of ....
Laat de verhalen maar door komen.
Ik zit lekker warm klaar.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
Mijn naam is Haas.erwindob schreef:
O ja,
watjes
Ik spreek jou in Holten nog wel Mannetje!
Wel kut van die 30 km!
EXC300
-
Hé Wopke, gelijk in de punten! Gefeliciteerd!
EXC300
352) patrick kuipers
vrijdag 8 januari 2010 - 22:37 / 82.75.49.**
--------------------------------------------------------------------------------
Gevoels tempratuur of niet, je hoeft je als rijder geen zorgen te maken dat je het koud krijgt, heb vandaag de gehele route en proeven gereden en had het met de thermo onderkleding zelf zo warm dat het ijs bijna smolt. dus met de juiste kleding is het allemaal goed te doen, er zit wel veel kruip sluip in waar de temp. goed kan oplopen.
Het enige waar we goed rekening mee houden zijn al onze 125 helpers langs de baan , en die hebben we geinformeerd over de te verwachten omstandigheden. vele zullen zijn uitgerust met een lekkere vuurkorf en ook op de proeven is er weer warme hap. Dus denk er maar eens een keer aan als je weer een lintje kapot rijd en het de volgende ronde weer aan elkar zit hoe of dat toch kan? zelf doe je het dan niet!
Nee de kou daar zullen de rijders niet gouw last van krijgen, maar de helpers en helpersteams erom heen die vaak maar 1 plekje van de hele rit zien.terwijl je je als rijder al genietend lekker voort kunt bewegen over de mooie route en proeven die enter je bied!
Dus heb ook een keer oog voor de mensen erom heen en geef een blijk van waardering zodat zij ook daar warm van worden.
tot morgen in ons enter
bron: www.enduro.nl
vrijdag 8 januari 2010 - 22:37 / 82.75.49.**
--------------------------------------------------------------------------------
Gevoels tempratuur of niet, je hoeft je als rijder geen zorgen te maken dat je het koud krijgt, heb vandaag de gehele route en proeven gereden en had het met de thermo onderkleding zelf zo warm dat het ijs bijna smolt. dus met de juiste kleding is het allemaal goed te doen, er zit wel veel kruip sluip in waar de temp. goed kan oplopen.
Het enige waar we goed rekening mee houden zijn al onze 125 helpers langs de baan , en die hebben we geinformeerd over de te verwachten omstandigheden. vele zullen zijn uitgerust met een lekkere vuurkorf en ook op de proeven is er weer warme hap. Dus denk er maar eens een keer aan als je weer een lintje kapot rijd en het de volgende ronde weer aan elkar zit hoe of dat toch kan? zelf doe je het dan niet!
Nee de kou daar zullen de rijders niet gouw last van krijgen, maar de helpers en helpersteams erom heen die vaak maar 1 plekje van de hele rit zien.terwijl je je als rijder al genietend lekker voort kunt bewegen over de mooie route en proeven die enter je bied!
Dus heb ook een keer oog voor de mensen erom heen en geef een blijk van waardering zodat zij ook daar warm van worden.
tot morgen in ons enter
bron: www.enduro.nl
(357) Dirk Jan Winkelhorst
zaterdag 9 januari 2010 - 17:34
Zo, net weer thuis en lekker de voeten op de vloerverwarming, wat kan dat fijn zijn.
Wat een Endurodag en man wat hebben de EMC leden bulten met werk verzet, superrrrr !
Verrassende namen vandaag voorin de klassementen te vinden, want wat dacht u o.a. van;
- Sven Leestemaker, debutant in de N1 klasse, piepjong en direct zijn eerste Enduro winnen !!!
- Tristan Schuring, herintreder in de N3 klasse en direct onder deze omstandigheden de één na snelste bij de Nationalen (zonder de strafminuten), op Good Old Erwin Wolting na want die was de snelste.
Tristan maakte toch nog (te) veel kleine foutjes, maar let op, daar gaan wij dit jaar nog meer van horen.
Dan onder de Gladiatoren;
- Robin Nijkamp debuterend bij de E2 Inters op 2 !!!!!!!!!!!!!
Voor Erwin Plekkenpol die duidelijk nog moest wennen aan de nieuwe bike.
- En dan back on the track, Mr. Dynamite ..... Hans Vogels. Ongenaakbaar legde hij iedereen zijn wil op, ging als een kogel in de rondte en werkelijk een lust voor het oog om naar te kijken, zo soepel en vloeiend door de bochten.
Volgens mij ook een goede combi Hans & de Husaberg.
Debutant bij de N1 Bas Stapelbroek weet nu inmiddels ook dat Enduro géén ouwe lullen sport is, maar een sport voor echte mannen. Bas op naar Holten (ha,ha, dan is het ook warmer)
Groeten !
(356) Marcel
zaterdag 9 januari 2010 - 17:07
de foto's van de Enduro Enter nu online op
www.sportsfoto.nl
en
www.motocrossfoto.nl
(355) Robin Rietman
zaterdag 9 januari 2010 - 16:42
De foto's die ik vandaag gemaakt heb tijdens de enduro in Enter zijn te vinden op
http://picasaweb.google.nl/robinrietman93
bron www.enduro.nl
zaterdag 9 januari 2010 - 17:34
Zo, net weer thuis en lekker de voeten op de vloerverwarming, wat kan dat fijn zijn.
Wat een Endurodag en man wat hebben de EMC leden bulten met werk verzet, superrrrr !
Verrassende namen vandaag voorin de klassementen te vinden, want wat dacht u o.a. van;
- Sven Leestemaker, debutant in de N1 klasse, piepjong en direct zijn eerste Enduro winnen !!!
- Tristan Schuring, herintreder in de N3 klasse en direct onder deze omstandigheden de één na snelste bij de Nationalen (zonder de strafminuten), op Good Old Erwin Wolting na want die was de snelste.
Tristan maakte toch nog (te) veel kleine foutjes, maar let op, daar gaan wij dit jaar nog meer van horen.
Dan onder de Gladiatoren;
- Robin Nijkamp debuterend bij de E2 Inters op 2 !!!!!!!!!!!!!
Voor Erwin Plekkenpol die duidelijk nog moest wennen aan de nieuwe bike.
- En dan back on the track, Mr. Dynamite ..... Hans Vogels. Ongenaakbaar legde hij iedereen zijn wil op, ging als een kogel in de rondte en werkelijk een lust voor het oog om naar te kijken, zo soepel en vloeiend door de bochten.
Volgens mij ook een goede combi Hans & de Husaberg.
Debutant bij de N1 Bas Stapelbroek weet nu inmiddels ook dat Enduro géén ouwe lullen sport is, maar een sport voor echte mannen. Bas op naar Holten (ha,ha, dan is het ook warmer)
Groeten !
(356) Marcel
zaterdag 9 januari 2010 - 17:07
de foto's van de Enduro Enter nu online op
www.sportsfoto.nl
en
www.motocrossfoto.nl
(355) Robin Rietman
zaterdag 9 januari 2010 - 16:42
De foto's die ik vandaag gemaakt heb tijdens de enduro in Enter zijn te vinden op
http://picasaweb.google.nl/robinrietman93
bron www.enduro.nl
Erwin je hebt hemaal gelijk maar wegens omstandigheden kon ik niet rijden Ben wel in enter geweest en zag je bus nog op de parkeerweide staan bij proef 2 maar heb je niet gezien.Maar wat een mooie proeven en route de mannen van enter hebben inderdaad erg hun best gedaan hulde aan de emc En wat dacht je van wopke klasse man je ging als een speer hier nog een fimpje met wopke in aktie.http://www.youtube.com/watch?v=qGcGnvnMhPM.In holten ben ik er zeer zeker weer bij en niet als toeschouwer
Laatst gewijzigd door wheely34 op za jan 09, 2010 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
go faster on a ktm 500 exc nv 40 836
Ik denk dat je niet de enige was die truttig rond reed! Ik heb meer met de koppeling stationair rond geprutteld als dat ik heb gas gegeven.erwindob schreef: Gewoon te truttig gereden dus.
O ja,
watjes
Eerst wilde de brommer niet lekker aan dus ik reed met een zwaar sputterend ding weg en het groepje waar ik mee starte was meteen weg. Toen de motor een beetje wilde ging het wel lekker maar op het 3e of 4e bouwland wat we overstaken lag ik er ineens vol af alsof iemand mijn wielen onder me weg trok. Dat gaf toch wel een deuk in het zelfvertrouwen. 1ste proef 2 keer achterstevoren gestaan en toen toch maar een tandje rustiger aan gedaan. Ik was op TC1 al een minuut of 7-8 laat toen ik aankwam en de proef erna ging goed in het bos maar de bouwlanden waar zo glad dat ik toen maar "truttig" verder ben gaan rijden. Proef 3 was wel supermooi maar ook superglad en dan langs diepe sloten en prikkeldraad dan wordt je wel mak. TC2 was nog krapper dan TC1 en toen ik daar ook nog een 10 minuten pakte had ik de winst wel uitgeteld en ben ik gestopt. Bij 30 minuten totaal lig je toch uit de uitslag en nog een ronde gaan glijen en toch 0 resultaat zag ik even niet zitten. De kou viel heel goed mee, een beetje koude voeten en handen maar ik heb wel erger gehad.
De route was wel supermooi en de club had er heel veel werk in gestoken om het goed rijdbaar te maken maar het was zo glad op somige delen dat je echt geen flauw idee had waar je heen ging.
Het kruip sluip door het bos was eigenlijk het enige waar je goed grip had en lekker een ritme kon rijden.
Maar weer een unieke ervaring rijker en complimenten aan de EMC en alle helpers die een hele dag in de kou hebben gestaan omdat wij mafkezen toch enduro zijn gaan rijden!
360) Spenduro-Frans
zaterdag 9 januari 2010 - 18:35
Foto's van de Onk Enduro (Reggerit) Enter 2010 staan op mijn hyves.
http://spenduro-frans.hyves.nl
Copier ze gerust naar je eigen computer, als je ze leuk vind.
-------------------------------------------------------------------------------------
(359) geje
zaterdag 9 januari 2010 - 18:03
Een nieuwe start in een nieuw jaar...onder geweldige omstandigheden heb ik vandaag foto's gemaakt...ze staan op www.gejephoto.tk
M.vr.Gr Geje
-------------------------------------------------------------------------------------
(364) Wilco van Driessen
zaterdag 9 januari 2010 - 20:23
Hallo allemaal,
Vandaag voor jullie weer mooie platen geschoten. Te zien op:
www.fotowvd.nl
Groeten Wilco
(366) henryzweers
zaterdag 9 januari 2010 - 21:20
Zo was een mooie koude enduro.
Mijn eerste met de canon,heb nu een paar plaatjes op het web
dus kijkt u maar.
http://www.mijnalbum.nl/Album-6JKWGKYY- ... cross.html
groetjes Henry
bron; www.enduro.nl
zaterdag 9 januari 2010 - 18:35
Foto's van de Onk Enduro (Reggerit) Enter 2010 staan op mijn hyves.
http://spenduro-frans.hyves.nl
Copier ze gerust naar je eigen computer, als je ze leuk vind.
(359) geje
zaterdag 9 januari 2010 - 18:03
Een nieuwe start in een nieuw jaar...onder geweldige omstandigheden heb ik vandaag foto's gemaakt...ze staan op www.gejephoto.tk
M.vr.Gr Geje
(364) Wilco van Driessen
zaterdag 9 januari 2010 - 20:23
Hallo allemaal,
Vandaag voor jullie weer mooie platen geschoten. Te zien op:
www.fotowvd.nl
Groeten Wilco
(366) henryzweers
zaterdag 9 januari 2010 - 21:20
Zo was een mooie koude enduro.
Mijn eerste met de canon,heb nu een paar plaatjes op het web
dus kijkt u maar.
http://www.mijnalbum.nl/Album-6JKWGKYY- ... cross.html
groetjes Henry
bron; www.enduro.nl
-
- Contacteer:
Goed de enduro van Enter is gereden, en met meer geluk dan wijsheid zijn er gelukkig geen ongelukken gebeurd. Blijf er echter bij dat het beter was om deze enduro op dit moment niet te rijden, maar een paar weken op te schuiven. Ik begrijp best dat dit behoorlijk lastig was geweest en dat dit problemen zou opleveren met beschikbaarheid van vrijwilligers en medewerking van landeigenaren en instanties.
De ruimte was er op de kalender.
Vele rijders gesproken op de tc en echt niet alleen de nationalen maar ook inters. En eigenlijk was het onverantwoord. Maar goed zolang het goed gaat,... gaat het goed..............
Had zelf de belofte gemaakt om te helpen en kom die dan ook na!
De ruimte was er op de kalender.
Vele rijders gesproken op de tc en echt niet alleen de nationalen maar ook inters. En eigenlijk was het onverantwoord. Maar goed zolang het goed gaat,... gaat het goed..............
Had zelf de belofte gemaakt om te helpen en kom die dan ook na!
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
ik vond het wel leuk juist (behalve dat m'n brommer er mee ophield dan).
Door de lage snelheden die je haalt geloof ik ook niet zo dat het onverantwoorder is dan een andere enduro eigenlijk.
Door de lage snelheden die je haalt geloof ik ook niet zo dat het onverantwoorder is dan een andere enduro eigenlijk.
#777 - Mijn fotoboekenplank