Afgelopen donderdag ben ik 4 km voor thuis gestrand, de Big ging op een gegeven moment lopen als of ik op reserve over moest, dus kraantje om gezet en verder gereden. Aangekomen bij een stoplicht valt ie stil en niet meer aan de praat te krijgen. Zonder nadenken nog maals geprobeerd en de conclusie getrokken dat de reserve misschien niet werkt. 3 km naar het tankstation gelopen, was niks koud meer ineens, en daar even uitgepuft (ik ben ook niet meer de jongste tenslotte).
Ik kijk in de tank en er zit nog echt genoeg in. probeer opnieuw te starten en na enig gejengel start hij weer, gauw erop en de laatste 1.5 km naar huis naar het lijkt normaal lopend. Voor de garage deur wachtend tot deze open is valt ie weer stil en is niet meer aan de gang te krijgen. accu lader eraan en morgen weer proberen. vanwege de enorme (winter) banden drukte op de zaak laat thuis en pas gister eens naar hem gaan kijken. Even starten met choke erop (in mijn garage op het moment ook -1,5*C) en goed aanslaan, stuk ermee gereden en geen probleem. Vandaag weer geprobeerd en hetzelfde alleen zijn de straten hier in Essen nog aardig glad dus niet echt kunnen door rijden.
Kan ik weer in volle vertrouwen ermee gaan werken morgen of..................
Zouden de carb's bevroren zijn geweest net +2*C met vocht laatste donderdag en is het probleem over of zou er iets met de brandstof pomp zijn geweest.....................
iemand soortgelijk al eens mee gemaakt???????????????
greetz Cor
(al)"weer" probleempje?? hulp gevraagd
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
ik heb in -15°c gereden zonder bevroren carbs
wel wilde hij de choke erbij om te blijven lopen en als hij is afgeslagen even wachten tot de cyl. van onder af weer een beetje opgewarmd is en hij start gewoon weer zonder choke alsof er niks aan de hand was
als ik tijdens de kou de oliekoeler afdek is er niks aan de hand
om de een of andere reden alleen met de SR41 en SR42 gehad, maar nooit met de SR43
probleem is dat het verhaal bekend klinkt maar dan eigenlijk alleen behoorlijk onder 0°c
wel wilde hij de choke erbij om te blijven lopen en als hij is afgeslagen even wachten tot de cyl. van onder af weer een beetje opgewarmd is en hij start gewoon weer zonder choke alsof er niks aan de hand was
als ik tijdens de kou de oliekoeler afdek is er niks aan de hand
om de een of andere reden alleen met de SR41 en SR42 gehad, maar nooit met de SR43
probleem is dat het verhaal bekend klinkt maar dan eigenlijk alleen behoorlijk onder 0°c
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Ik ben aardig "in de techniek" en vroeger hadden auto's, maar ook motoren (mijn eerste Bandit kreeg als modoficatie carb verwarming, veel duc's hadden er last van en auto's als de luchtinlaat niet verwarmd werd) het probleem alleen tussen 0* en 4*C . Dan waren de omstandigheden goed om het water in de lucht in de carb bij de venturie te laten bevriezen. Dit had bij auto's altijd het resultaat dat hij stil viel. de motor warmte ontdooide de carb na een paar minuten. De Dr heeft niet veel motor warmte om de carb te laten ontdooien, daarom viel hij vlak daarna miss weer stil.
Raar is alleen dat ik al veel vaker met die omstandigheden heb gereden zonder iets te merken. miss was het vacuum pompje vast of zo.
greetz Futurist
Raar is alleen dat ik al veel vaker met die omstandigheden heb gereden zonder iets te merken. miss was het vacuum pompje vast of zo.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Morgen vriest het flink dus dan zou het geen probleem mogen zijn want dan is de lucht lekker droog. Als de straat niet te veel spiegelt morgen ochtend dan probeer ik het maar, voordeel van duwen is dat je het lekker warm krijgt.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Rij nu al 5 jaar elke dag op de BIG's en nooit bevroren carb's.. ook nooit over gehoord.
Dus lijkt me stug, onregelmatig lopen, vooral plots aan/uit effekt is altijd electro is mijn ervaring.
Losse bougie dop, bedrading bobine, slecht stekker contact...
De pomp werk alleen mee met de laatste liters, BIG's met de vaciumslang op de verkeerde carb rijden gewoon tot dat ie op reserve moet..
maar kijk ff naar je benzinefilter, als die vol troep zit kan er ook vuil in je vlotterbaken zitten.
Dek ook je oliecooler af als je dit nog niet gedaan hebt
Rare is dat de mijne ook ineens slechter start, draait wel redelijk vlot door maar pikt niet/minder snel op
Dus lijkt me stug, onregelmatig lopen, vooral plots aan/uit effekt is altijd electro is mijn ervaring.
Losse bougie dop, bedrading bobine, slecht stekker contact...
De pomp werk alleen mee met de laatste liters, BIG's met de vaciumslang op de verkeerde carb rijden gewoon tot dat ie op reserve moet..
maar kijk ff naar je benzinefilter, als die vol troep zit kan er ook vuil in je vlotterbaken zitten.
Dek ook je oliecooler af als je dit nog niet gedaan hebt
Rare is dat de mijne ook ineens slechter start, draait wel redelijk vlot door maar pikt niet/minder snel op
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Het is niet alleen de temp die het doet maar ook de luchtvochtigheid,
de grootste kans, geloof ik, is boven de nul graden en een hoge luchtvochtigheid, het vocht in de lucht bevriest als het de carbrurateur ingezogen wordt, en kan zelfs je gasschuiven vast zetten, mijn XR 600 had er wel last van, de Big tot nu toe niet, oliekoeler afgedekt? dan wordt het blok warmer, doe ik bij 10 gr of lager.
Hans D
de grootste kans, geloof ik, is boven de nul graden en een hoge luchtvochtigheid, het vocht in de lucht bevriest als het de carbrurateur ingezogen wordt, en kan zelfs je gasschuiven vast zetten, mijn XR 600 had er wel last van, de Big tot nu toe niet, oliekoeler afgedekt? dan wordt het blok warmer, doe ik bij 10 gr of lager.
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ookal is het net boven 0, wanneer benzine verdampt trekt het veel energie weg van de omgeving.. dus als je dan vochtige lucht aanzuigt.. dan heb je kans op ijs vorming..
ik heb vorig jaar de WBR gereden toen was het tussen de -5 en -10, maar ik heb nergens last van gehad, na 10minuten rijden was zelfs het koude gevoel uit mn handjes verdwenen.. (toen had ik geen gevoel meer )
ik heb vorig jaar de WBR gereden toen was het tussen de -5 en -10, maar ik heb nergens last van gehad, na 10minuten rijden was zelfs het koude gevoel uit mn handjes verdwenen.. (toen had ik geen gevoel meer )
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Carb bevriezen gebeurd idd rond de 3 / 7 graden en hoge vochtigheidsgraad.
Nooit last van gehad bij m'n Big's 800 in de dikke 70.000 km's..
Koudste rit was -17, loopt gewoon zonder problemen.
Ben benieuwd of Futurist het vaker krijgt en of het dat ook is, en zou het mengsel iets armer zetten dan helpen?
Zou rustig moeten kunnen nu met deze temperaturen..
Nooit last van gehad bij m'n Big's 800 in de dikke 70.000 km's..
Koudste rit was -17, loopt gewoon zonder problemen.
Ben benieuwd of Futurist het vaker krijgt en of het dat ook is, en zou het mengsel iets armer zetten dan helpen?
Zou rustig moeten kunnen nu met deze temperaturen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zoals ik zei als het niet al te erg spiegelt ga ik het morgen wel merken
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
futurist
ik heb het zelfde probleem gehad vorig jaar. kijk eens naar je luchtfilter en maak die eens opnieuw zuiver , bij mij was het ook de luchtfilter zelfde dingen als jij nu hebt uitvallen en niet meer starten even wachten wel weer starten en rijden voor heel even zeerr slecht rijden zelfs haperend
wat ik nu heb is met koud weer gebruik ik de chock alee ik mag deze niet hellemaal uittrekken als ik wil starten dan blokeerd de start motor en dan hoor ik alleen het start raele, met iets warmer weer start ik gewoon zonder chock en dan is er geen probleem met de starter , this alleen als ik de chock gebruik bij heel koude motor
ik heb het zelfde probleem gehad vorig jaar. kijk eens naar je luchtfilter en maak die eens opnieuw zuiver , bij mij was het ook de luchtfilter zelfde dingen als jij nu hebt uitvallen en niet meer starten even wachten wel weer starten en rijden voor heel even zeerr slecht rijden zelfs haperend
wat ik nu heb is met koud weer gebruik ik de chock alee ik mag deze niet hellemaal uittrekken als ik wil starten dan blokeerd de start motor en dan hoor ik alleen het start raele, met iets warmer weer start ik gewoon zonder chock en dan is er geen probleem met de starter , this alleen als ik de chock gebruik bij heel koude motor
ook eens rijden met losse benzine dop
Deze tijd van het jaar denken we misschien te vlug dat de koude het probleen is,
kan ook ontluchting van de tank zijn
Deze tijd van het jaar denken we misschien te vlug dat de koude het probleen is,
kan ook ontluchting van de tank zijn
de Dr heeft ontluchtte doppen, die heb ik doorgeblazen en die zijn open, dat van dat luchtfilter vind ik een goeie, hij poloft de laatste tijd ook steeds minder dus is de luchtverhouding misschien "beter" geworden>minder lucht goed mengsel ipv te arm. Dan nu misschien veel te weinig lucht.
TANX
greetz Futurist
TANX
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ben een weekje verder en het probleem heeft zich niet meer voor gedaan. Dat knaagt wel want nu weet ik niet wat de oorzaak is geweest (met zekerheid) en krijg je een "onbetrouwbaar" gevoel. Omstandigheden zijn van de week toch hetzelfde geweest????
slotje er maar op denk ik
greetz Futurist
slotje er maar op denk ik
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
das vooral een probleem bij SR41's.. maar t kan wel.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
bij futurist stonden de kleppen niet meer goed
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997