Dus misschien toch volgend jaar weer naar Havelte en Steenwijk?
Binnenkort weer een enduro in militair zand?
Enige tijd geleden heeft de KNMV het voortouw genomen om het gebruik van militaire terreinen voor motorsporters weer ter discussie te stellen.De overkoepelende motorbond maakt zich hiervoor sterk en in overleg met Tweede Kamerlid Raymond Knops, defensiewoordvoerder van het CDA, werd op 9 november een aantal schriftelijk vragen gesteld. Knops is ook van mening dat Defensie motocrossers en offroad rijders meer mogelijkheden moet bieden om van hun terreinen in het weekend gebruik te kunnen maken. Het gaat hierbij niet om de gebieden die verkocht zijn aan Natuurmonumenten.
De volgende onderwerpen kwamen aan de orde: waarom wordt het gebruik van defensieterreinen voor motorsporters verder aan banden gelegd en wordt niet meer toegestaan dat er één of twee keer per jaar een offroadrit wordt verreden? Zeker als dit recreatief gebruik historisch is gegroeid en geen toenemende strijdigheid optreedt met belangen van natuur, milieu en andere recreatie. Verder werd de vraag gesteld of Defensie zich ervan bewust is dat het aantal Nederlanders dat de motorsport beoefent jaarlijks groeit tot nu al ruim 20.000. Ziet men daarin een maatschappelijke rol om het historisch gegroeide gebruik van defensieterreinen voor de motorsport te continueren? En dat door deze beschikbaarheid wildcrossen wordt tegengegaan en kwetsbare natuurgebieden worden ontzien?
Tenslotte werd verzocht om een overzicht geven van alle locaties van Defensie waarop momenteel gebruik plaatsvindt, waar dit vroeger wel mocht en nu niet meer en waar men eventueel van plan is om dit in de toekomst te reduceren. Raymond Knops verwacht in december de antwoorden namens de minister tegemoet te kunnen zien en de KNMV zal de motorsporters in Nederland dan ook zo snel mogelijk op de hoogte brengen.
KNMV stelt gebruik van defensie terrein weer ter discussie
Moderator: ghulst
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Goede zaak dat deze discussie wordt aangezwengeld. Op dit moment zijn er ook te weinig mogelijkheden om legaal te rijden, en dus wordt er illegaal gereden. Ik heb aan handhavers van de provincie drenthe voorgesteld om te bemiddelen in openstelling van defensieterreinen, echter deze heren willen alleen straffen en geen mogelijkheden bieden naar het lijkt.
Ook heb ik gesproken met verschillende otr rijders, wij zijn best bereid uit de bossen te blijven als er andere mogelijkheden zijn. De Haar te Assen is hier een goeie opte voor, dat is het nieuwe defensieterrein van de luchtmobiele brigade.
Ook heb ik gesproken met verschillende otr rijders, wij zijn best bereid uit de bossen te blijven als er andere mogelijkheden zijn. De Haar te Assen is hier een goeie opte voor, dat is het nieuwe defensieterrein van de luchtmobiele brigade.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do jun 04, 2009 22:18
- Locatie: schoonloo
- Contacteer:
he he gaat de knmv dan toch nog iets doen voor offroadrijders?
-
- Berichten: 229
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Die discussie heb ik ook al eens met een wethouder alhier gevoerd. Best een constructief gesprek. Sindsdien zijn er wel nog meer paden afgesloten...mouser schreef:Goede zaak dat deze discussie wordt aangezwengeld. Op dit moment zijn er ook te weinig mogelijkheden om legaal te rijden, en dus wordt er illegaal gereden.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Ik denk niet dat er minder "wildgecrosst" zal worden als wij weer de (échte) offrroadrit van Havelte en Steenwijk kunnen rijden. Wildcrossers vind je overal, en de meesten daarvan mag je denk ik geen echte crossers of offroadrijders noemen. Dat is een andere doelgroep die je op dit forum niet zal vinden.
Voor ons betekent dit 1 of 2 extra ritten over het hele offroad seizoen. De rit van Havelte of Steenwijk die de afgelopen paar jaar georganiseerd werd, was zeker goed bedoeld maar echt niet te vergelijken met de rit van toen...
Het is maar afwachten dus wat defensie hierop gaat zeggen, maar ik hoop echt dat het doorgaat! Voor mij was de rit van Havelte en Steenwijk toch wel één van de mooiste ritten!
Voor ons betekent dit 1 of 2 extra ritten over het hele offroad seizoen. De rit van Havelte of Steenwijk die de afgelopen paar jaar georganiseerd werd, was zeker goed bedoeld maar echt niet te vergelijken met de rit van toen...
Het is maar afwachten dus wat defensie hierop gaat zeggen, maar ik hoop echt dat het doorgaat! Voor mij was de rit van Havelte en Steenwijk toch wel één van de mooiste ritten!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Je hebt wat mij betreft gelijk, 2 otr ritten op jaarbasis erbij zal het wildcrossen niet verminderen.
Waar het om gaat, dat er meer legale ritten cq. crossterreinen komen, dan zal het crossen in de Staatsbossen ophouden. Echter overheden doen er juist wat aan om crossen in te dammen, legaal of niet.
Toch blijft er altijd een club mensen (in NL bedrijven ca. 20.000 mensen motorsport) die willen crossen. En ik ben OTR rijder, die wel door de Staatsbossen rijdt, stomweg omdat ik anders net zo goed een punt achter mijn hobby kan zetten.
Dat maakt mij geen wildcrosser, mijn enige overtreding is dat ik een verboden pad inga, en helaas maar het is niet anders.
PS ik stop altijd voor een paard, stapvoets bij wandelaars, en voor de rest volgas!!!
Waar het om gaat, dat er meer legale ritten cq. crossterreinen komen, dan zal het crossen in de Staatsbossen ophouden. Echter overheden doen er juist wat aan om crossen in te dammen, legaal of niet.
Toch blijft er altijd een club mensen (in NL bedrijven ca. 20.000 mensen motorsport) die willen crossen. En ik ben OTR rijder, die wel door de Staatsbossen rijdt, stomweg omdat ik anders net zo goed een punt achter mijn hobby kan zetten.
Dat maakt mij geen wildcrosser, mijn enige overtreding is dat ik een verboden pad inga, en helaas maar het is niet anders.
PS ik stop altijd voor een paard, stapvoets bij wandelaars, en voor de rest volgas!!!
Helaas ben je dan denk ik toch een wildcrosser...mouser schreef:Je hebt wat mij betreft gelijk, 2 otr ritten op jaarbasis erbij zal het wildcrossen niet verminderen.
Waar het om gaat, dat er meer legale ritten cq. crossterreinen komen, dan zal het crossen in de Staatsbossen ophouden. Echter overheden doen er juist wat aan om crossen in te dammen, legaal of niet.
Toch blijft er altijd een club mensen (in NL bedrijven ca. 20.000 mensen motorsport) die willen crossen. En ik ben OTR rijder, die wel door de Staatsbossen rijdt, stomweg omdat ik anders net zo goed een punt achter mijn hobby kan zetten.
Dat maakt mij geen wildcrosser, mijn enige overtreding is dat ik een verboden pad inga, en helaas maar het is niet anders.
PS ik stop altijd voor een paard, stapvoets bij wandelaars, en voor de rest volgas!!!
(Net als ik)
en ik!!!!
GasGas 450
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
foei toch in ben randoneur
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Wat vinden jullie van het volgende compromis?
We zetten een informele route uit, zonder vergunningen en andere poespas, maar iedereen die daar op rijdt heeft een orginele demper of een ander geluidsdempend middel (zie website Codegroen voor de mogelijkheden).
Geen geluidcontroles, geen reglementen, maar iedereen rijdt stil en alleen op zaterdag. Kan je alleen op zondag, dan heb je pech, moet je samen met je vrienden een ochtend vrij nemen.
Doe je het formeel, dan krijg je te maken met alle vergunningenstelsel en wordt het nooit wat.
We drukken van Codegroen wat leuke stickers in geel, blauw, oranje, zwart en natuurlijk groen waarin je aangeeft dat jij je zelf aan de geboden van Codegroen houdt.
Waarom niet op zondag? Tsja, dat is nu het probleem met een compromis: de organisator vanuit de provincie van de heli- en electroklopjachten is van de CU en die houdt op zondag rust. Je toont respect aan zoiemand door je in te leven en een stukje toe te geven.
Wederzijds respect zijn van essentiëel belang bij dit soort zaken...
We zetten een informele route uit, zonder vergunningen en andere poespas, maar iedereen die daar op rijdt heeft een orginele demper of een ander geluidsdempend middel (zie website Codegroen voor de mogelijkheden).
Geen geluidcontroles, geen reglementen, maar iedereen rijdt stil en alleen op zaterdag. Kan je alleen op zondag, dan heb je pech, moet je samen met je vrienden een ochtend vrij nemen.
Doe je het formeel, dan krijg je te maken met alle vergunningenstelsel en wordt het nooit wat.
We drukken van Codegroen wat leuke stickers in geel, blauw, oranje, zwart en natuurlijk groen waarin je aangeeft dat jij je zelf aan de geboden van Codegroen houdt.
Waarom niet op zondag? Tsja, dat is nu het probleem met een compromis: de organisator vanuit de provincie van de heli- en electroklopjachten is van de CU en die houdt op zondag rust. Je toont respect aan zoiemand door je in te leven en een stukje toe te geven.
Wederzijds respect zijn van essentiëel belang bij dit soort zaken...
Je voorstel lijkt heel erg op de rit die ik de 13e heb gedaan. (wij hadden uiteindelijk wel controles, maar dat was om het volgende jaar goed te regelen) We hebben erg leuk gereden én geen enkele officiële klacht gehad van mensen uit de buurt.Noppy schreef:Wat vinden jullie van het volgende compromis?
We zetten een informele route uit, zonder vergunningen en andere poespas, maar iedereen die daar op rijdt heeft een orginele demper of een ander geluidsdempend middel (zie website Codegroen voor de mogelijkheden).
Geen geluidcontroles, geen reglementen, maar iedereen rijdt stil en alleen op zaterdag. Kan je alleen op zondag, dan heb je pech, moet je samen met je vrienden een ochtend vrij nemen.
Doe je het formeel, dan krijg je te maken met alle vergunningenstelsel en wordt het nooit wat.
We drukken van Codegroen wat leuke stickers in geel, blauw, oranje, zwart en natuurlijk groen waarin je aangeeft dat jij je zelf aan de geboden van Codegroen houdt.
Waarom niet op zondag? Tsja, dat is nu het probleem met een compromis: de organisator vanuit de provincie van de heli- en electroklopjachten is van de CU en die houdt op zondag rust. Je toont respect aan zoiemand door je in te leven en een stukje toe te geven.
Wederzijds respect zijn van essentiëel belang bij dit soort zaken...
Ik stel voor dat je WR'ke van dit forum een rit laat uitzetten want als iemand dat kan is hij het wel Daarnaast is het ook een expert in wederzijds respect dus tel uit je winst.
Motorrijden begint bij Jasper74.nl
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik vind het een mooi compromis als dat haalbaar blijkt te zijn. Valt de Ginkelse heide daar ook onder? (stukje eigenbelang)
Je zult wel iets moeten regelen voor spelbrekers die zich perse niet aan de regels willen houden. Misschien weg laten sturen/laten corrigeren door Codegroen terreinmeesters?
Je zult wel iets moeten regelen voor spelbrekers die zich perse niet aan de regels willen houden. Misschien weg laten sturen/laten corrigeren door Codegroen terreinmeesters?
Erwin, misschien dat we er een mooie blonde deerne van de lokale manege neer kunnen zetten, met leren zweep? Dat dwingt vast wel respect af. I.i.g. zullen mensen stoppen om even met haar te praten...
...nee werkelijk, ik heb geen idee hoe je mensen kunt dwingen. Ik vermoed dat dat een typisch Hollandse illusie is.
...nee werkelijk, ik heb geen idee hoe je mensen kunt dwingen. Ik vermoed dat dat een typisch Hollandse illusie is.
Het zal wel een kleine invloed hebben. Er zijn meer mensen die soms op zaterdag moeten werken dan op zondag denk ik.Noppy schreef:13 December viel op een zondag. Zou je minder inschrijvingen krijgen indien je het op een zaterdag zou organiseren?
Daarnaast ben ik van mening dat een gelovige regelneef niet kan verwachten dat hardwerkende minder/niet gelovigen, die alleen op zondag tijd heeft, zijn hobby aan de kant zet op zondag. Valt onder naastenliefde (het toverwoord van den gelovige mens) niet dat je andere mensen iets gunt zoals een hobby ? Ik laat zo'n beste man toch ook op zondag naar de kerk gaan zonder dat ik daar enig nut van in zie ?
Godsdienst is zowat dé reden van elke oorlog in de wereld.... dat lijkt me genoeg last op de schouders van de gelovigen. De motorsport mogen ze van mij daarom ook met rust laten.
Codegroen heeft goede regels maar als daar enige vorm godsdienstige regeltjes bij komen haak ik meteen af.
Motorrijden begint bij Jasper74.nl
Ik ben atheïst maar vier toch kerst. Waarom zouden we niet een klein beetje respect winnen en van daaruit uitbouwen?
Vroeger wilde ik altijd een crossbaan aanleggen onder mijn moeders waslijn. Ik vond het toch altijd zoooo raar dat ze nooit instemde;-)
Vroeger wilde ik altijd een crossbaan aanleggen onder mijn moeders waslijn. Ik vond het toch altijd zoooo raar dat ze nooit instemde;-)
Ik ben vóór!Noppy schreef:Wat vinden jullie van het volgende compromis?
We zetten een informele route uit, zonder vergunningen en andere poespas, maar iedereen die daar op rijdt heeft een orginele demper of een ander geluidsdempend middel (zie website Codegroen voor de mogelijkheden).
Geen geluidcontroles, geen reglementen, maar iedereen rijdt stil en alleen op zaterdag. Kan je alleen op zondag, dan heb je pech, moet je samen met je vrienden een ochtend vrij nemen.
Doe je het formeel, dan krijg je te maken met alle vergunningenstelsel en wordt het nooit wat.
We drukken van Codegroen wat leuke stickers in geel, blauw, oranje, zwart en natuurlijk groen waarin je aangeeft dat jij je zelf aan de geboden van Codegroen houdt.
Waarom niet op zondag? Tsja, dat is nu het probleem met een compromis: de organisator vanuit de provincie van de heli- en electroklopjachten is van de CU en die houdt op zondag rust. Je toont respect aan zoiemand door je in te leven en een stukje toe te geven.
Wederzijds respect zijn van essentiëel belang bij dit soort zaken...
- Een route uitzetten is sowieso handig, anders gaat iedereen door elkaar rijden en wordt het gevaarlijk.
- Vastleggen van de zaterdag is voor mij geen probleem. En eerlijk gezegd was dat toch al een beetje de stelregel voor vrij rijden: op zondag zijn er veel meer wandelaars en fietsers op pad.
- Geen regels, keuring enz.: Lijkt me prima, ik geloof in zelfregulering. Maar misschien ben ik naief. Wel moet iemand toezicht houden, anders gaat het alsnog mis met geluid, met de route, enz.. Ik hoop dat jullie dat willen doen.
Hoe zit het met verzekeringen, het argument dat altijd komt bovendrijven ter justificatie van de KNMV licentie? Is daar ook een mouw aan te passen?
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Alleen is het in Nederland normaal dat degene die een waslijn aanbrengt over de bestaande MX baan , het ook nog voor elkaar krijgt dat de baan moet sluiten! Daarom is het zonde van de tijd die je in jouw clubje steektNoppy schreef:Ik ben atheïst maar vier toch kerst. Waarom zouden we niet een klein beetje respect winnen en van daaruit uitbouwen?
Vroeger wilde ik altijd een crossbaan aanleggen onder mijn moeders waslijn. Ik vond het toch altijd zoooo raar dat ze nooit instemde;-)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat is dan wel weer erg negatief, gevalletje nooit geschoten altijd mis..
harry de cross kabouter krijgt niks voor elkaar, een stichting mischien wel.
harry de cross kabouter krijgt niks voor elkaar, een stichting mischien wel.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zaterdag vastleggen is voor mij geen probleem, maar walg ervan omdat te moeten doen om de gelovige denkwijze van één man. Dat is het probleem van die mensen. Ze willen respect, die ze van mij ook kunnen krijgen, maar zijn niet in staat om dat te hebben voor een niet gelovige. Dat zij op zondag hun auto niet wassen of niet gaan fietsen, motorcrossen of surfen vind ik prima, maar waarom moeten ze dat mij verbieden ?Noppy schreef:Ik ben atheïst maar vier toch kerst. Waarom zouden we niet een klein beetje respect winnen en van daaruit uitbouwen?
Vroeger wilde ik altijd een crossbaan aanleggen onder mijn moeders waslijn. Ik vond het toch altijd zoooo raar dat ze nooit instemde;-)
Motorrijden begint bij Jasper74.nl
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Dat is het probleem met respect... het wordt altijd van een ander geëist. Zelden verdiend of gegeven. Dat geldt in het bijzonder voor gelovigen.
Die CU-er is daar weer een lichtend voorbeeld van. Een beetje als al die christelijke hulporganisaties: We helpen iedereen maar dan moet je wel Jesus in je leven accepteren.
Maar respect dat je kunt geven zonder dat je er last van heb of dat het je persoonlijke integriteit aantast zou ik verder niet zo moeilijk over doen. Dat lijkt me hier van toepassing (voor mij althans)
Die CU-er is daar weer een lichtend voorbeeld van. Een beetje als al die christelijke hulporganisaties: We helpen iedereen maar dan moet je wel Jesus in je leven accepteren.
Maar respect dat je kunt geven zonder dat je er last van heb of dat het je persoonlijke integriteit aantast zou ik verder niet zo moeilijk over doen. Dat lijkt me hier van toepassing (voor mij althans)
in dit geval is "informele route" toch simpelweg een illegale route?Noppy schreef:Wat vinden jullie van het volgende compromis?
We zetten een informele route uit, zonder vergunningen en andere poespas, maar iedereen die daar op rijdt heeft een orginele demper of een ander geluidsdempend middel (zie website Codegroen voor de mogelijkheden).
Geen geluidcontroles, geen reglementen, maar iedereen rijdt stil en alleen op zaterdag. Kan je alleen op zondag, dan heb je pech, moet je samen met je vrienden een ochtend vrij nemen.
Doe je het formeel, dan krijg je te maken met alle vergunningenstelsel en wordt het nooit wat.
Of lees ik het nou verkeerd met m'n gezuip?
Als de handhavende offroad rijders, ofwel BOA's, informeel toestemmen dan is het een soort van gedoog beleid.klomp schreef:in dit geval is "informele route" toch simpelweg een illegale route?Noppy schreef:Wat vinden jullie van het volgende compromis?
We zetten een informele route uit, zonder vergunningen en andere poespas, maar iedereen die daar op rijdt heeft een orginele demper of een ander geluidsdempend middel (zie website Codegroen voor de mogelijkheden).
Geen geluidcontroles, geen reglementen, maar iedereen rijdt stil en alleen op zaterdag. Kan je alleen op zondag, dan heb je pech, moet je samen met je vrienden een ochtend vrij nemen.
Doe je het formeel, dan krijg je te maken met alle vergunningenstelsel en wordt het nooit wat.
Of lees ik het nou verkeerd met m'n gezuip?
Ik denk dat het heel erg rooskleurig is als ik zeg dat dit plan gaat werken, maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.
De kans bestaat dan alleen dat mensen zoals mij toch eens die kant op komen omdat we daar dan 'mogen' rijden. Dus dan sta je daar straks met een man of 50 in het bos.
Of het dan nog zo'n goed idee was weet ik niet.
CRF450X '08
Ik ga niet in details treden, maar als iedereen zich aan de rijrichting houdt dan is het een wonder als je iemand tegen zou komen.
Ik rij niet hard, maar op een enduro (rondje 40 km) is het rustig als ik rijd, maar is het toch relatief druk als ik stilval.
Mensen met lekke banden, motorpech of au kan je wel tegenkomen op de route, maar dat is alleen maar geruststellend; kan je misschien ook nog eens in je eentje rijden als je persé wilt gaan trainen.
Om terug te komen op de andere postings: democratie is shit; je wordt geregeerd door de meerderheid en als de meerderheid geen endurist is dan heb je een probleem. En als een deel van die meerderheid, bij elkaar geraapt of niet, zwaar christelijk is, dan kunnen zij hun minderheidsstandpunt aan de meerderheid opdringen. Kijk maar naar Rouvoet en zijn vrienden.
Dat is zwaar k*t, maar het is niet anders. Onder een dictatuur hadden we waarschijnlijk nog vrij kunnen rijden in de bossen, maar dan waren we onder leiding van Minister President Wilders waarschijnlijk betrokken in en uitgezonden naar diverse oorlogen. Geen tijd om te rijden dus...
Het uitgangspunt moet zijn dat deze route 'extra' wordt, dus in aanvulling op de legale en illegale routes die we nu al kennen. Het kan zijn dat er wat verbodsbordjes weggehaald moeten worden om het mogelijk te maken. Dat gaat waarschijnlijk razend moeilijk worden. Polderen heet dat...
De dinosaurussen zijn ooit verdwenen omdat ze zich niet snel genoeg konden aanpassen, laten wij slimmer zijn!
Ik rij niet hard, maar op een enduro (rondje 40 km) is het rustig als ik rijd, maar is het toch relatief druk als ik stilval.
Mensen met lekke banden, motorpech of au kan je wel tegenkomen op de route, maar dat is alleen maar geruststellend; kan je misschien ook nog eens in je eentje rijden als je persé wilt gaan trainen.
Om terug te komen op de andere postings: democratie is shit; je wordt geregeerd door de meerderheid en als de meerderheid geen endurist is dan heb je een probleem. En als een deel van die meerderheid, bij elkaar geraapt of niet, zwaar christelijk is, dan kunnen zij hun minderheidsstandpunt aan de meerderheid opdringen. Kijk maar naar Rouvoet en zijn vrienden.
Dat is zwaar k*t, maar het is niet anders. Onder een dictatuur hadden we waarschijnlijk nog vrij kunnen rijden in de bossen, maar dan waren we onder leiding van Minister President Wilders waarschijnlijk betrokken in en uitgezonden naar diverse oorlogen. Geen tijd om te rijden dus...
Het uitgangspunt moet zijn dat deze route 'extra' wordt, dus in aanvulling op de legale en illegale routes die we nu al kennen. Het kan zijn dat er wat verbodsbordjes weggehaald moeten worden om het mogelijk te maken. Dat gaat waarschijnlijk razend moeilijk worden. Polderen heet dat...
De dinosaurussen zijn ooit verdwenen omdat ze zich niet snel genoeg konden aanpassen, laten wij slimmer zijn!
Deze route, als alle bedoelingen goed uitkomen, zal 'anders' zijn. Het zal een route worden met meer uitdaging: single trail, waterbakken, modderputten, boomstammen met varierende 50cm+ diameters, goed vastgezet / dwars op het pad. Iets waar ATB'ers echt niets te zoeken hebben, maar allroaders ook zeker niet. Hard core enduro dus.mmrizio schreef: Hoe zit het met verzekeringen, het argument dat altijd komt bovendrijven ter justificatie van de KNMV licentie? Is daar ook een mouw aan te passen?
Korte stukken, die weinig bos in beslag nemen, maar met een hoge moeilijkheidsgraad (dus lage toerentallen, weinig geluid).
Daarmee heb je ook meteen je antwoord op de verzekeringen. Niet geregeld en zal ook niet geregeld worden, tenzij de MON en KNMV zelf zo'n route willen adopteren.
Maar adoptie is weer formeel en staat direct weer haaks op wat we willen: een gedoogde route.
Ben je op de Enduromaniacs wél verzekerd? Is toch ook geen ding dat onder FIM georganiseerd wordt?