online test Husaberg FE 390

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Racernix
Berichten: 129
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 02:27
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Beetje jammer dat de mapping knop een optie is (kost slechts iets van € 29,=, had voor dat geld er net zo goed standaarduitrusting mogen zijn, de aanschafprijs van een Husa is al aardig aan de hoge kant).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Voor een liefhebber is niets te duur.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Wat ben je weer aanwezig Klaas, begint de boot te vervelen ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Sjokske schreef:Wat ben je weer aanwezig Klaas, begint de boot te vervelen ?
:idea: ijs :lol:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Ik gok heimwee
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Tis motorweer. Afgelopen zondag nog gevaren. Was wel koud.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Is er al een vervanger voor de 525 ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Ja een Evinrude E-tec 90. Een top van 80 km per uur met een mooie rvs schroef. Zelfs een wheely is mogelijk.
Gebruikersavatar
Hoelio
Berichten: 215
Lid geworden op: di dec 19, 2006 11:29
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Waar ligt die achter Klaas? 80km/h op 90 pk is echt heel netjes...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Bootje 270 kg ,2 personen met een 19 pitch rvs en 20 liter brandstof.

Het moet niet zwaarder worden ,dan verliest hij trekkracht en zet ik er een 17 pitch onder. Tis net motorrijden,ook hier kun je je geld kwijt. hahaha
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Zullen we binnenkort eens komen blootvoeten, Klaas, is al weer een tijdje geleden (binnenkort vanwege gemakkelijker starten op ijs, het is echt al weer een tijd geleden namelijk :oops: ).
Moet wel lukken met die topsnelheid, ook al ben ik inmiddels wat zwaarder ...........
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Is goed
Noppy
Berichten: 2998
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Las ik nu goed dat de rechtuitstabiliteit van de 390 beter is dan die van de 450 en de 570. Waarom zou dat nu zijn?
:toost:
Husaboy
Berichten: 1
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 10:43
Locatie: overpelt

Ik heb me net een husa fe 390 aangeschaft. Heerlijk gewoon !!
Moet wel zeggen , voorvork een beetje stug.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Welkom in de Husa-familie :toost:
Stugge voorvork ben ik snel aan gewend geraakt (en vorige week sloeg hij toch ook gewoon aan bij het verkeerd uitkomen op een diepe knip), en misschien mede daardoor stuurt hij wel messcherp. Zelf weeg ik trouwens ca. 96 kilo :oops:, dus daar zit ook nog wel wat in.
Heb ook even moeten wennen aan het verder voorop zitten, maar het werkt wel degelijk bij snelle richtingsveranderingen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Cartridge voorvork zal het verschil wel maken
smurf.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Husaboy schreef:Ik heb me net een husa fe 390 aangeschaft. Heerlijk gewoon !!
Moet wel zeggen , voorvork een beetje stug.
Daar is wel wat aan te doen :wink:
en TTT, is een cartridge vork, maar wel een open, toch?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Sjokske schreef:Welkom in de Husa-familie :toost:
Stugge voorvork ben ik snel aan gewend geraakt (en vorige week sloeg hij toch ook gewoon aan bij het verkeerd uitkomen op een diepe knip), en misschien mede daardoor stuurt hij wel messcherp. Zelf weeg ik trouwens ca. 96 kilo :oops:, dus daar zit ook nog wel wat in.
Heb ook even moeten wennen aan het verder voorop zitten, maar het werkt wel degelijk bij snelle richtingsveranderingen.
Klinkt als een KTM (tot een paar jaar geleden)
Teveel float op de midvalve en waarschijnlijk niet genoeg midvalve om mee te beginnen. Gecompenseerd met teveel basevalve.
Die basevalve maakt dat de boel al 'dood' aanvoelt om mee te beginnen.
Door het gebrek aan midvalve ga je dan te ver in de slag rijden, waardoor de vork door de voorgespannen veer hard gaat aanvoelen.
Bij KTM liepen de poten ook niet optimaal.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

folie schreef:
Klinkt als een KTM (tot een paar jaar geleden)
Teveel float op de midvalve en waarschijnlijk niet genoeg midvalve om mee te beginnen. Gecompenseerd met teveel basevalve.
Die basevalve maakt dat de boel al 'dood' aanvoelt om mee te beginnen.
Door het gebrek aan midvalve ga je dan te ver in de slag rijden, waardoor de vork door de voorgespannen veer hard gaat aanvoelen.
Bij KTM liepen de poten ook niet optimaal.
Ahhhh, bedankt folie voor jou inzicht. Weet ik meteen hoe ik mijn 2004 hardparts vork moet aanpassen.
Je weet wel, die met die mooie carbon poten. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

huskie schreef:
Husaboy schreef:Ik heb me net een husa fe 390 aangeschaft. Heerlijk gewoon !!
Moet wel zeggen , voorvork een beetje stug.
Daar is wel wat aan te doen :wink:
en TTT, is een cartridge vork, maar wel een open, toch?
closed cartridge.
Mijn nieuwe FE450 staat te wachten op een kenteken.
Ben benieuwd naar het verschil.
smurf.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

huskie schreef:
folie schreef:
Klinkt als een KTM (tot een paar jaar geleden)
Teveel float op de midvalve en waarschijnlijk niet genoeg midvalve om mee te beginnen. Gecompenseerd met teveel basevalve.
Die basevalve maakt dat de boel al 'dood' aanvoelt om mee te beginnen.
Door het gebrek aan midvalve ga je dan te ver in de slag rijden, waardoor de vork door de voorgespannen veer hard gaat aanvoelen.
Bij KTM liepen de poten ook niet optimaal.
Ahhhh, bedankt folie voor jou inzicht. Weet ik meteen hoe ik mijn 2004 hardparts vork moet aanpassen.
Je weet wel, die met die mooie carbon poten. :wink:
Die conical 2d backers met instelbare preload/blowoff en float komen er ook nog wel, incl 2x2 Midvalve en orifice limited rebound ctrl... :drinking: :drinking: Just don't hold your breath.
Onderdeel van het hele plan is ook om een nieuwere (langere) SXS achtervork in mijn 2004 sx frame te zetten en de schokbreker in te korten om het squat gedrag van een moderne crosser na te bootsen. Daarbij zal mijn voorvork meer voor de kiezen gaan krijgen dus dan moet die SmorgasBush MV er maar eens komen niet dan ?
Heb je nog een 14 mm rod 28mm cartrige in die vork ?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ja, dus meer olie over de basevalve.
Maar die poten, die glijden dus gewoon naar beneden, als je de boel open hebt liggen. Heerlijk.
Dan heb ik nu ook die nieuwe skf keerringen, die voelen echt glad aan.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

folie schreef: Die conical 2d backers met instelbare preload/blowoff en float komen er ook nog wel, incl 2x2 Midvalve en orifice limited rebound ctrl...
:toost:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

:D
Plaats reactie