BIG aankoop
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
LOOBMAN
Zappa 2 x
Edwin 1 x
Frans 1 x
Celsa 1 x
Paul P 1 x
Hans H 2 x
CW 2x
Zappa 2 x
Edwin 1 x
Frans 1 x
Celsa 1 x
Paul P 1 x
Hans H 2 x
CW 2x
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
LOOBMAN
Zappa 2 x
Edwin 1 x
Frans 1 x
Celsa 1 x
Paul P 1 x
Hans H 2 x
CW 2x
Oene 1x
Zappa 2 x
Edwin 1 x
Frans 1 x
Celsa 1 x
Paul P 1 x
Hans H 2 x
CW 2x
Oene 1x
Mannen,
DE PRAKTIJKTEST
Vandaag bij daglicht alles eens kunnen bekijken;
Ik moet zeggen echt OK, idd het achterwiel en de achterbrug zijn wat vies geworden maar ik heb van de week dan ook 3 x in het flesje geknepen voor 300 + km. dit is echt teveel. de ketting is er wel echt schoon van geworden. de smering is echt in orde, beter als met een scottoiler met enkelzijdige smering (zoals standaard geleverd, dubbel smering accessoire € 14,95 extra en niet op alle motoren te plaatsen)
Het vuil komt van olie en is net als de olie van de scottoiler gemakkelijk te reinigen (beetje WD 40 of onvetter) stukken gemakkelijker als ketting vet zeker ook bij het voor tandwiel.
Eén ding heb ik per ongeluk goed gedaan, vlgs de montage handleiding is het het beste het flesje niet te ver weg te plaatsen omdat het dan lang duurt eer de olie bij de ketting is en hij lang blijft nadruppen (kan vlgs mij ook een voordeel zijn) zwaartekracht moet nl de olie naar onder laten gaan. Het slangetje zit onder de achterbrug over de hele lengte zover dat kan zodat de olie daar duidelijk langzamer stroomt (bijna horizontaal) en daar zit het voordeel; de olie komt dan niet in één plons(je) op de ketting maar beetje bij beetje.
ZEKER VOOR ZIJN GELD ZEER GOED MEDE DOOR ZIJN EENVOUD.
uw reporter Futurist
PS ga van de week de bestelling plaatsen.
DE PRAKTIJKTEST
Vandaag bij daglicht alles eens kunnen bekijken;
Ik moet zeggen echt OK, idd het achterwiel en de achterbrug zijn wat vies geworden maar ik heb van de week dan ook 3 x in het flesje geknepen voor 300 + km. dit is echt teveel. de ketting is er wel echt schoon van geworden. de smering is echt in orde, beter als met een scottoiler met enkelzijdige smering (zoals standaard geleverd, dubbel smering accessoire € 14,95 extra en niet op alle motoren te plaatsen)
Het vuil komt van olie en is net als de olie van de scottoiler gemakkelijk te reinigen (beetje WD 40 of onvetter) stukken gemakkelijker als ketting vet zeker ook bij het voor tandwiel.
Eén ding heb ik per ongeluk goed gedaan, vlgs de montage handleiding is het het beste het flesje niet te ver weg te plaatsen omdat het dan lang duurt eer de olie bij de ketting is en hij lang blijft nadruppen (kan vlgs mij ook een voordeel zijn) zwaartekracht moet nl de olie naar onder laten gaan. Het slangetje zit onder de achterbrug over de hele lengte zover dat kan zodat de olie daar duidelijk langzamer stroomt (bijna horizontaal) en daar zit het voordeel; de olie komt dan niet in één plons(je) op de ketting maar beetje bij beetje.
ZEKER VOOR ZIJN GELD ZEER GOED MEDE DOOR ZIJN EENVOUD.
uw reporter Futurist
PS ga van de week de bestelling plaatsen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
En ik wil er ook ene.
Ik hoor wel aan wie ik geld moet overmaken. Dit lijkt de uitkomst in combi met chainsaw oil.
Ik hoor wel aan wie ik geld moet overmaken. Dit lijkt de uitkomst in combi met chainsaw oil.
mmmmm..... die gaat te dik zijn en TE hard kleven denk ik om door het slangetje te druppellenBakkertjedeeg schreef:En ik wil er ook ene.
Ik hoor wel aan wie ik geld moet overmaken. Dit lijkt de uitkomst in combi met chainsaw oil.
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
In a 'total loss' system such as a motorcycle chain almost any oil can be used. LoobMan recommends ordinary engine oil (any grade). Petroleum based EP80 gear oil is recommended for chains by Honda, Takasago etc and used by most race teams. Chainsaw oil is also very popular. Thin oils spread better, thick oils stick better. It's up to you.celsa schreef:mmmmm..... die gaat te dik zijn en TE hard kleven denk ik om door het slangetje te druppellenBakkertjedeeg schreef:En ik wil er ook ene.
Ik hoor wel aan wie ik geld moet overmaken. Dit lijkt de uitkomst in combi met chainsaw oil.
ik heb er nu 80W90 gear oil in zitten en dat gaat goed, so..................
it's up to you
futurist
it's up to you
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Clowntje wil ook wel zo'n Loobman...
Niet voor de Big (die ik van Ridge heb overgenomen), maar wel voor m'n Kawasaki Versys, omdat ik daar graag lange ritten of meerdaagse tochten mee rijdt en deze geen middenbok heeft...
Niet voor de Big (die ik van Ridge heb overgenomen), maar wel voor m'n Kawasaki Versys, omdat ik daar graag lange ritten of meerdaagse tochten mee rijdt en deze geen middenbok heeft...
Niet elke Big gaat door de modder...
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Ik bedenk me net dat als het eenmaal in Nederland is, het nogmaals naar mij moet worden verstuurd. Ik bestel hem wel ff rechtstreeks. Schrap mij dus maar van de lijst.
Heb er nog twee 800/42 bij gehaald, kon ze heel schappelijk krijgen, allebei kompleet.
De ene rijdt alweer{33.740km!!} en de andere gaat in onderdelen voor de 600/650/750/800 Bigger zelfbouw.
Dus de 750 frame met kenteken en wielen en vorks mogen weg, hoef nou geen 750 onstekings spoelen meer te gebruiken maakt het leven een stuk een voudiger.
Soms moet je ff geluk hebben twee voor de prijs van één !!
De ene rijdt alweer{33.740km!!} en de andere gaat in onderdelen voor de 600/650/750/800 Bigger zelfbouw.
Dus de 750 frame met kenteken en wielen en vorks mogen weg, hoef nou geen 750 onstekings spoelen meer te gebruiken maakt het leven een stuk een voudiger.
Soms moet je ff geluk hebben twee voor de prijs van één !!
Laatst gewijzigd door madmenno op ma dec 07, 2009 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Had ze gezien op MP, moest weer ff tegen me zelf zeggen dat ik er al 2 had
Gefeliciteerd!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
goeie inspiratie om s wat met die berg oud ijzer in de garage aan de slag te gaan .
ik heb deze zomer maar doorgebracht op een kleine broer[dr600] ivm 750 blok bigend total loss en gebroken zuiger, en het 800 blok had last van weinig oliedruk.
Dus ipv blok op te frissen heb ik er weer twee bij, scheelt ook dat ik nu de goede kabelboom heb,
Weet je wat nog het leukste was, er zit een hagelnieuwe Pro Duro Lazer
op, soms zit het mee
ik heb deze zomer maar doorgebracht op een kleine broer[dr600] ivm 750 blok bigend total loss en gebroken zuiger, en het 800 blok had last van weinig oliedruk.
Dus ipv blok op te frissen heb ik er weer twee bij, scheelt ook dat ik nu de goede kabelboom heb,
Weet je wat nog het leukste was, er zit een hagelnieuwe Pro Duro Lazer
op, soms zit het mee
mazzelkont 2
futurist
PS
zoek nog nokkenas en slepers
de twee assen van de bak compleet met tandwielen...................
..
futurist
PS
zoek nog nokkenas en slepers
de twee assen van de bak compleet met tandwielen...................
..
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
pb me een mooi prijsje dan heb ik op een krukas na weer een goed reserve blok
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik wil er graag 2:
LOOBMAN
Zappa 2 x
Edwin 1 x
Frans 1 x
Celsa 1 x
Paul P 1 x
Hans H 2 x
CW 2x
Oene 1x
Bakkertjesdeeg 1x
Leo 1x
Ridge 2x
Nijkamp 1x
Roos 2 x
Ik zal strakjes nog eens die 9 pagina´s doorworstelen om te zien aan wie ik moet betalen en waar ik ze op moet halen
LOOBMAN
Zappa 2 x
Edwin 1 x
Frans 1 x
Celsa 1 x
Paul P 1 x
Hans H 2 x
CW 2x
Oene 1x
Bakkertjesdeeg 1x
Leo 1x
Ridge 2x
Nijkamp 1x
Roos 2 x
Ik zal strakjes nog eens die 9 pagina´s doorworstelen om te zien aan wie ik moet betalen en waar ik ze op moet halen
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
ok bestel hoeveelheid is vol
@ roos dat staat er nog niet bij maar zodra ze binnen zijn laat ik dit weten. Ik weet nl nog niet precies hoeveel ze per stuk kosten en hoe het versturen gaat
greetz Futurist
PS
heb "loobman" al gemailed hoe die bestelling gedaan moet worden en ze graag als kerstcadootje thuis wil hebben.
@ roos dat staat er nog niet bij maar zodra ze binnen zijn laat ik dit weten. Ik weet nl nog niet precies hoeveel ze per stuk kosten en hoe het versturen gaat
greetz Futurist
PS
heb "loobman" al gemailed hoe die bestelling gedaan moet worden en ze graag als kerstcadootje thuis wil hebben.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06