M'n Husaberg 501 heeft sinds kort moeite met de koude start.
Normaal zet ik dan de choke erop en stamp hem met twee of drie trappen aan, maar de laatste tijd verzuipt ie dan.
Haal ik de choke eraf, springt ie meteen aan, maar slaat dan ook weer na een paar seconden af, omdat ie dan toch niet genoeg benzine krijgt.
Hij doet de laatste tijd trouwens ook moeilijk als ie heet is.
Ik heb zes weken geleden m'n kleppen laten stellen en sinds die tijd heb ik dat probleem.
Is dit toeval, of heeft iemand een idee wat het kan zijn?
verzuipen Husaberg
Moderator: ghulst
Er van uit gaande dat het kleppen stellen goed gebeurd is (...) moet het wel wat met je carb zijn. Het weer is niet drastisch veranderd, dus je sproeierbezetting zou nog oké moeten zijn.
Carb eens controleren? Accelleratiepomp, sproeiers/kanaaltjes netjes doorblazen, etc.?
Carb eens controleren? Accelleratiepomp, sproeiers/kanaaltjes netjes doorblazen, etc.?
Ik weet niet welke carb er op je 501 zit maar op de mijne zitten 2 verschillende choke's. Gebruikte in het het begin de verkeerde, en had hetzelfde effect.
Aangezien het pas vanaf het stellen van de kleppen is zou ik toch de speling eens controleren, wat echt niet lang hoeft te duren.
Aangezien het pas vanaf het stellen van de kleppen is zou ik toch de speling eens controleren, wat echt niet lang hoeft te duren.
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
let op! controleer de lagers die op de tuimelaar zitten,doordat de kleppen zijn gesteld is de druk wat groter geworden en gaan de lagertjes(die toch al niet nieuw zijn) kapot.
Het zijn naaldlagertjes die van buitenaf bijna niet te controleren zijn.
Demonteren en vervangen door de lagertjes van een ktm 525,probleem over door schade en schande................
Het zijn naaldlagertjes die van buitenaf bijna niet te controleren zijn.
Demonteren en vervangen door de lagertjes van een ktm 525,probleem over door schade en schande................
ja juist ! en als je dan het tuimelaarhuis terug monteert , smeer dan in elk geval niet het olie kanaaltje dicht met een teveel aan vloeibare pakking , dat kan een duur geintje worden aangezien de nokkenas en de tuimelaars dan geen smering meer krijgen ....henk-v schreef:let op! controleer de lagers die op de tuimelaar zitten,doordat de kleppen zijn gesteld is de druk wat groter geworden en gaan de lagertjes(die toch al niet nieuw zijn) kapot.
Het zijn naaldlagertjes die van buitenaf bijna niet te controleren zijn.
Demonteren en vervangen door de lagertjes van een ktm 525,probleem over door schade en schande................
door schade en schande ...
4 strokes only !!
Dit lijkt op het probleem wat ik met mijn Husaberg had, ook plotseling moeilijk aan te krijgen en verzuipen.
Vervolgens gestart met de kraan dicht maar zodra ik de kraan opende, sloeg de motor weer af.
Inspectie leerde dat een drijver van de vlotter lek was en zo bleef de benzine maar stromen......
(Husaberg 470-2002, met Dellorto)
Vervolgens gestart met de kraan dicht maar zodra ik de kraan opende, sloeg de motor weer af.
Inspectie leerde dat een drijver van de vlotter lek was en zo bleef de benzine maar stromen......
(Husaberg 470-2002, met Dellorto)
als je de carb gecheked hebt , kijk daarna dan even voor de zekere of je klepveren nog oke zijn .
mijn KTM sloeg ook af bij stationair draaien , omdat ie steeds langzamer ging lopen , 1 uitlaatklep veertje was gebroken en sloot daarom de klep niet goed meer . ook starte hij hierdoor beroerd..
mijn KTM sloeg ook af bij stationair draaien , omdat ie steeds langzamer ging lopen , 1 uitlaatklep veertje was gebroken en sloot daarom de klep niet goed meer . ook starte hij hierdoor beroerd..
4 strokes only !!