Zoals in de titel. Wat zou u aanraden?
Ik heb al ergens op het forum iets gelzen vd Trippy Pro, maar dit is wel redelijk duur... Heb ook de indruk dat je geen echte kaart hebt, enkel een roadbook.
Welk GPS systeem is ideaal voor enduro?
Moderator: ghulst
Het ligt er wel aan wat je ermee wilt doen. Ik heb een Garmin 60csx, die gebruik ik in de auto en op de motor, als navigatie (zonder stemmetje). Daarnaast ook om tracks te rijden. Het is een veelzijdig apparaat, maar wel groot. En kaarten moeten apart kopen.
Ik heb nog een garmin legend C liggen die ik niet meer gebruik, met ram motorsteun.
Heb deze indertijd gebruikt voor enduro, bij interesse pm je maar.
Het toestel is ook aangepast voor enduro (originele garmin toestellen durven al is uitvallen door de schokken, deze niet)
grtz,
pHreaC
Heb deze indertijd gebruikt voor enduro, bij interesse pm je maar.
Het toestel is ook aangepast voor enduro (originele garmin toestellen durven al is uitvallen door de schokken, deze niet)
grtz,
pHreaC
Ik ben een tevreden gebruiker van de Oregon 200...
Duidelijk touchscreen dat groot genoeg is!
http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00697-00
Ik heb hem hier gekocht... http://www.pixmania.be/be/nl/1646576/ar ... regon.html
De goedkoopste die ik vond, de prijzen schillen nogal...
Grts
Duidelijk touchscreen dat groot genoeg is!
http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00697-00
Ik heb hem hier gekocht... http://www.pixmania.be/be/nl/1646576/ar ... regon.html
De goedkoopste die ik vond, de prijzen schillen nogal...
Grts
BMW G450X
BMW F800GS
BMW F800GS
Deze 3 modellen die jullie aanraden, kan je daarmee gemakkelijk een route volgen? Ttz, wordt er met een duidelijke richtingspijl de richting aangegeven?
Ik vind de Tripy precies wel een ideaal model, alleen pokkeduur! Je moet dan ook nog eens een detailkaart van Vlaanderen bijkopen aan 100 euro...
Ik vind de Tripy precies wel een ideaal model, alleen pokkeduur! Je moet dan ook nog eens een detailkaart van Vlaanderen bijkopen aan 100 euro...
mijn ervaring leert dat je best met tracks werkt ipv een routegreenbull schreef:Deze 3 modellen die jullie aanraden, kan je daarmee gemakkelijk een route volgen? Ttz, wordt er met een duidelijke richtingspijl de richting aangegeven?
veel duidelijker als je 't mij vraagt
persoonlijk heb ik een Garmin 60CX en een Legend
de 60CX is superieur qua ontvangst, maar is iets fragieler omwille van de uitstekende (op 2 manieren te begrijpen) antenne
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
-
- Contacteer:
De Garmin GPS map 60CS(x) is voor mijn gevoel de meest gebruikte.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
-
Ik heb al jaren een Garmin Zumo 550 en die bevalt mij uitstekend. Topo-kaart van Onroute erbij is wel nodig voor off road. Je moet alleen wel vaste stroom hebben op je enduro-brommer (interne batterij is na een uurtje of drie wel leeg).
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Na wat verder rond te neuzen ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
1:50.000 is te weinig gedetailleerd. 1:20.000 is wat je nodig hebt.
Het belangrijkste is zo'n goede gedetailleerde kaart op je pc te hebben waarop je een track uitzet.
Dit zet je dan over op je gps. Het is helemaal niet nodig een gedetailleerde kaart op je gps te hebben. Zelfs met een eenvoudige gps die op tijd de richting aanduid heb je reeds meer dan genoeg.
Is mijn conclusie correct?
PS: ik heb te laat gemerkt dat er een apart deel vh forum aan gps gewijd is... sorry daarvoor!
1:50.000 is te weinig gedetailleerd. 1:20.000 is wat je nodig hebt.
Het belangrijkste is zo'n goede gedetailleerde kaart op je pc te hebben waarop je een track uitzet.
Dit zet je dan over op je gps. Het is helemaal niet nodig een gedetailleerde kaart op je gps te hebben. Zelfs met een eenvoudige gps die op tijd de richting aanduid heb je reeds meer dan genoeg.
Is mijn conclusie correct?
PS: ik heb te laat gemerkt dat er een apart deel vh forum aan gps gewijd is... sorry daarvoor!
Ben vanmorgen de Topo vd Vl. Ardennen van Lannoo/ngi gaan halen en geïnstalleerd. Ben 2 uur vruchteloos bezig geweest om het programma te activeren...onmogelijk Zelfs op een 2e pc geprobeerd, zelfde resultaat. Hij blijft mijn activatiecode weigeren.
Helpdesk gemaild van Lannoo: antwoord te verwachten binnen de 3 tot 10 werkdagen
Ge koopt dan eens iets legaal! Was waarschijnlijk sneller weg geweest met een gekraakte versie...
Helpdesk gemaild van Lannoo: antwoord te verwachten binnen de 3 tot 10 werkdagen
Ge koopt dan eens iets legaal! Was waarschijnlijk sneller weg geweest met een gekraakte versie...
Ik heb een Garmin Legend HCx. praktisch hetzelfde binnenwerk als de 60CSX maar kleiner.
Ik kan er ruim 2 dagen = 18 uur op navigeren met waypoints op kompasfunctie. Bediening is wat lastiger dan de 60CSX, zeker met crosshandschoenen aan. Formaat en prijs pastten mij beter. Ben er erg tevreden over.
Ik kan er ruim 2 dagen = 18 uur op navigeren met waypoints op kompasfunctie. Bediening is wat lastiger dan de 60CSX, zeker met crosshandschoenen aan. Formaat en prijs pastten mij beter. Ben er erg tevreden over.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Dat is nogal straf, ik had dat in " no time" klaar.greenbull schreef:Ben vanmorgen de Topo vd Vl. Ardennen van Lannoo/ngi gaan halen en geïnstalleerd. Ben 2 uur vruchteloos bezig geweest om het programma te activeren...onmogelijk Zelfs op een 2e pc geprobeerd, zelfde resultaat. Hij blijft mijn activatiecode weigeren.
serienummmer van de dvd.......gebruiker ....... activeringscode ingevuld die ze doormailen.....en hupsa!
Dat het enkel bruikbaar is op twee computers is niet waar, meerdere is mogelijk
De topo kaart (van NGI) is IDENTIEK aan de kaart van Tripy.
Ik werk liever via roadtracer van tripy dan via de software van Lanoo. Handig is wel dat je de route die je maakt met Lanoo sofware kunt wegschrijven in gpx en zo ook bruikbaar is voor andere gps systemen
Ik heb de software nu draaien, maar niet nadat ik eerst de verkoper ervoor lastiggevallen heb en uiteindelijk een ander exemplaar gekregen heb.
Het was op letterlijk 2 minuten geklaard! Er was dus weldegelijk een probleem met een code. Ik vermoed dat de code op de DVD foutief was.
Het was op letterlijk 2 minuten geklaard! Er was dus weldegelijk een probleem met een code. Ik vermoed dat de code op de DVD foutief was.
greenbull schreef:Ik heb de software nu draaien, maar niet nadat ik eerst de verkoper ervoor lastiggevallen heb en uiteindelijk een ander exemplaar gekregen heb.
Voila, zo moet dat!
dat is service!
Veel plezier er mee