Een aantal jaren geleden heb ik mijn 250cc verkocht vanwege reuma (waar ik toen vrij veel last van had) en ben overgestapt naar meer allroad (1150GS -> 1200GS). Momenteel rij ik HP2 en die is voor allroad uitermate geschikt. Sinds een jaar of twee is mijn reuma m.b.v. pillen redelijk onder controle en kan ik all- en off road best lang volhouden (ik bedoel dus zonder dat mijn handen 2 keer zo dik worden en ik van de pijn een wegtrekkertje krijg). Ik had nog nooit KNMV off road ritten gereden en zodoende heb ik vorig jaar meegereden met twee KNMV-ritjes met de HP2, maar die machine is daarvoor voor mijn beperkte rijstijl niet geschikt. Veel te zwaar en onhandelbaar voor mij.
Nu had ik bedacht om voor deze KNMV off road ritjes een 200 of 250cc 2-takt aan te schaffen (een beetje op leeftijd om het betaalbaar te houden). Nu hoor ik van sommige rijders dat zo'n machine te weinig vermogen zou hebben voor mij. Ik ben 1.89 meter en weeg 81 kg. Ik heb laatst proefgereden op de CR250 van JdM. Dit is helaas niet helemaal mijn fiets, maar ik kan mij niet voorstellen dat zoiets mij niet door een KNMV-ritje zal loodsen. Ik ben overigens 40 jaar en hoef dus niet per sé meer als snelste over het parcours te rijden; ik wil plezier hebben en vooral heel aankomen.
Wat zijn jullie meningen over een 200/250 2-takt met mijn gewicht tijdens een KNMV off rit?
200/250 cc 2-takt geschikt voor KMNV off road ritjes?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Gezien je gewicht dan toch eerder de 250 dan de 200, de meeste ritten zijn in de herfst/lente en regelmatig over zware maisplak.
Maar waarom niks 4-takt-achtigs ?
Maar waarom niks 4-takt-achtigs ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Dank voor jullie antwoorden. Een 200 valt wel te halen in Duitsland, dat zou geen probleem zijn. Het probleem voor mij met een 300 is dat die prijzen van die fietsen alweer aardig oplopen. Mijn geldboom reikt niet zover. Hetzelfde geldt voor een 4-takt. Gebruik zou eigenlijk alleen zijn voor een aantal KNMV-ritten en af-en-toe een crossbaan.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Waarschijnlijk omdat ik iemand ken die een een 250 in de aanbieding heefthuskie schreef:En de vraag van Sjokske waarom je niet een 300 koopt?

Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik ben erg blij met m'n Huskie 250 2t. in ieder geval. Daarvoor had ik een 450 4t.
Power zat om m'n 92kg over de maisplak te loodsen en veel soepeler dan een 4t over de smalle stukjes single track in het bos.
Enige 2t nadeel is bij de stukken over de weg waar het lastig is rond de 70-80 met constante snelheid te rijden.
Power zat om m'n 92kg over de maisplak te loodsen en veel soepeler dan een 4t over de smalle stukjes single track in het bos.
Enige 2t nadeel is bij de stukken over de weg waar het lastig is rond de 70-80 met constante snelheid te rijden.
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Ik zoek meer in de categorie rond bouwjaar 2000; dan is de pot wel leeg.
Over de stukjes over de weg rijden; dat vind ik niet zo belangrijk; dan doe ik het wel wat rustiger aan.
Bedankt voor de info!
Over de stukjes over de weg rijden; dat vind ik niet zo belangrijk; dan doe ik het wel wat rustiger aan.
Bedankt voor de info!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Die ritten zijn met een 125 2T nog goed te doen.
Ik heb jarenlang Enduros gereden met een 2502T en er nog nooit problemen mee gehad, hoe zwaar ze ook waren. Lekker licht en handelbaar . Een 200 lijkt mij ook een leuke fiets. Licht en toch wat meer koppel dan een 125. Maar je moet wel het gas open durven te trekken op zo'n lichte fiets, anders heb je er totaal geen plezier aan.
Maw je moet een bietje kunnen sturen.
Ik heb jarenlang Enduros gereden met een 2502T en er nog nooit problemen mee gehad, hoe zwaar ze ook waren. Lekker licht en handelbaar . Een 200 lijkt mij ook een leuke fiets. Licht en toch wat meer koppel dan een 125. Maar je moet wel het gas open durven te trekken op zo'n lichte fiets, anders heb je er totaal geen plezier aan.
Maw je moet een bietje kunnen sturen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Als je over de duvel spreekt .... KTM 200GS(?) in de etalage
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7288.0
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7288.0
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Dit is 'em uiteindelijk geworden; een EXC 300:

bedankt voor jullie reacties!

bedankt voor jullie reacties!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Met de juiste carburateur afstelling is het juist geen enkel probleem om constant 80 km/h. te rijden. De carburateur van mijn 200cc EXC-brommer is uitgedraaid en loopt bovenin akelig strak door. (carb. uitdraaien en afstellen is gebeurd door Albert M. van André Motoren.erwindob schreef:Ik ben erg blij met m'n Huskie 250 2t. in ieder geval. Daarvoor had ik een 450 4t.
Power zat om m'n 92kg over de maisplak te loodsen en veel soepeler dan een 4t over de smalle stukjes single track in het bos.
Enige 2t nadeel is bij de stukken over de weg waar het lastig is rond de 70-80 met constante snelheid te rijden.