Super fijne fiets maar lust wel een slok. Laatst de tank leeg gereden en blijkbaar met off road rijden 11 liter in 110 km verstookt. Dus 1 op 10 ! Heeft iemand ongeveer hetzelfde verbruik voor z'n 300 ?, is dit een normale waarde ?
Ik vraag dit omdat ik wel eens hoor dat men het vlotternivo lager zet, blijkbaar loopt de carb. mogelijk wat over. Motor is nieuw dus aan slijtage van de carb. zal het niet liggen.
Verbruik 300 EXC
Moderator: ghulst
Goh, die dingen zijn knap zuinig dus
Ik haal in Nederland misschien 1 op 8
Ik haal in Nederland misschien 1 op 8
Ik rij ook 1:8 met een Huskie 250 2T.
#777 - Mijn fotoboekenplank
toevallig heb ik laatst van m'n ktm 380 de vlotterhoogte volgens t boekje afgesteld, en inderdaad loopt de carb nu over als je de motor schuin houd.
en dan bedoel ik niet platleggen....
en benzineverbruik? als je nagaat hoeveel vermogen zo'n blokje geeft...
hij moet natuurlijkt wel genoeg te vreten krijgen
en dan bedoel ik niet platleggen....
en benzineverbruik? als je nagaat hoeveel vermogen zo'n blokje geeft...
hij moet natuurlijkt wel genoeg te vreten krijgen
Dat verbruik valt inderdaad dus redelijk mee. Kan nog stukken erger op zware offroadritten met flink stoken!RvD schreef:Super fijne fiets maar lust wel een slok. Laatst de tank leeg gereden en blijkbaar met off road rijden 11 liter in 110 km verstookt. Dus 1 op 10 ! Heeft iemand ongeveer hetzelfde verbruik voor z'n 300 ?, is dit een normale waarde ?
Ik vraag dit omdat ik wel eens hoor dat men het vlotternivo lager zet, blijkbaar loopt de carb. mogelijk wat over. Motor is nieuw dus aan slijtage van de carb. zal het niet liggen.
Allways replace the cheapest parts first
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di jul 10, 2007 21:32
- Locatie: omg. Eindhoven
Inderdaad een super fijne fiets.
Die van mij verbruikte bij een zware off-road rit 1 op 7 a 1 op 8
Die van mij verbruikte bij een zware off-road rit 1 op 7 a 1 op 8
Dank voor de reacties, was ook met een redelijk rustig ritje.
Met een off road rit gebruikt ie inderdaad meer (hoeveel weet ik niet).
Ach, als ik maar weet dat ie het nodig heeft heb ik er niet zo'n moeite mee.
Begint op 't baasje te lijken, heeft in het weekend ook dorst.
Met een off road rit gebruikt ie inderdaad meer (hoeveel weet ik niet).
Ach, als ik maar weet dat ie het nodig heeft heb ik er niet zo'n moeite mee.
Begint op 't baasje te lijken, heeft in het weekend ook dorst.
mijn radius is wel omhoog gegaan tov. mijn 380 Maar het loopt altijd schadelijker als die trekkers
KTM 300 EXC a world of joy
Zaterdag mag je weer RuudRvD schreef:Dank voor de reacties, was ook met een redelijk rustig ritje.
Met een off road rit gebruikt ie inderdaad meer (hoeveel weet ik niet).
Ach, als ik maar weet dat ie het nodig heeft heb ik er niet zo'n moeite mee.
Begint op 't baasje te lijken, heeft in het weekend ook dorst.
Suzuki RMZ 450
Hee Jos, komt goed. Ga zeer waarschijnlijk rijden met de helmcamera. Zijn van plan s'avonds met de prijsuitreiking en feestavond de opname af te draaien (bij 't Heike hebben ze een beamer).
Denk je dat we de baan nog moeten sproeien.....?
Hoorde net van Ralph dat het op zich nog meevalt, is wel modderig maar niet zo erg als vorig jaar.
Tot zaterdag !
ps, motor klaar ?
Denk je dat we de baan nog moeten sproeien.....?
Hoorde net van Ralph dat het op zich nog meevalt, is wel modderig maar niet zo erg als vorig jaar.
Tot zaterdag !
ps, motor klaar ?
Dat is wel een gaaf idee om met de helmcamera te rijden! Hoop dat je dan niet zo vaak achter mij zit want dan kan er nog gelachen worden haha
Baan sproeien? Is wel nodig ja Ben blij dat het niet zo nat is als vorig jaar. Hoop wel dat het zaterdag zelf droog blijft. Motor komt net op tijd af. Blok is weer in mekaar, vanavond inbouwen en al even laten lopen. Morgen inrijden. Ben benieuwd hoe die loopt. Heb gister nieuwe membraamplaatjes gehaald, de oude sloten niet meer goed af. Nu kan ik dat ding ook eindelijk eens een keer goed gaan afstellen, want hij heeft nooit echt 100% gelopen naar mijn zin. Komt ook wel omdat ie wat te rijk staat, zodat ie met Supermoto ook voldoende kreeg. Liever iets teveel dan natuurlijk. 500 loopt wel het mooiste als ie tegen het aanlopen aan af is gesteld.
Heb er zin in zaterdag, heb vanaf Eersel dus niet meer gereden. Ben ook wel benieuwd bij wie ik in het team zit.
We zien mekaar zaterdag wel, de groeten.
Baan sproeien? Is wel nodig ja Ben blij dat het niet zo nat is als vorig jaar. Hoop wel dat het zaterdag zelf droog blijft. Motor komt net op tijd af. Blok is weer in mekaar, vanavond inbouwen en al even laten lopen. Morgen inrijden. Ben benieuwd hoe die loopt. Heb gister nieuwe membraamplaatjes gehaald, de oude sloten niet meer goed af. Nu kan ik dat ding ook eindelijk eens een keer goed gaan afstellen, want hij heeft nooit echt 100% gelopen naar mijn zin. Komt ook wel omdat ie wat te rijk staat, zodat ie met Supermoto ook voldoende kreeg. Liever iets teveel dan natuurlijk. 500 loopt wel het mooiste als ie tegen het aanlopen aan af is gesteld.
Heb er zin in zaterdag, heb vanaf Eersel dus niet meer gereden. Ben ook wel benieuwd bij wie ik in het team zit.
We zien mekaar zaterdag wel, de groeten.
Suzuki RMZ 450
Ah, mooi.
Hoorde net van Ralph dat we morgen wel een stukje van de route moeten verleggen (route is zowieso nog niet helemaal klaar ivm mogelijkheid tot trainen tot afgelopen woensdag).
Dat stuk waar vorig jaar die diepe gaten zaten (overblijfsel van de ONK) staat blank, water kan daar niet weg. Gaan we waarschijnlijk buiten de baan om, als het daar tenminste niet te smal wordt (moet een ambulance door kunnen in geval van nood).
Zien we morgenvroeg wel wat we nog allemaal kunnen/moeten maken of moeten verleggen.
Hoorde net van Ralph dat we morgen wel een stukje van de route moeten verleggen (route is zowieso nog niet helemaal klaar ivm mogelijkheid tot trainen tot afgelopen woensdag).
Dat stuk waar vorig jaar die diepe gaten zaten (overblijfsel van de ONK) staat blank, water kan daar niet weg. Gaan we waarschijnlijk buiten de baan om, als het daar tenminste niet te smal wordt (moet een ambulance door kunnen in geval van nood).
Zien we morgenvroeg wel wat we nog allemaal kunnen/moeten maken of moeten verleggen.
Bosje schreef:Dat verbruik valt inderdaad dus redelijk mee. Kan nog stukken erger op zware offroadritten met flink stoken!RvD schreef:Super fijne fiets maar lust wel een slok. Laatst de tank leeg gereden en blijkbaar met off road rijden 11 liter in 110 km verstookt. Dus 1 op 10 ! Heeft iemand ongeveer hetzelfde verbruik voor z'n 300 ?, is dit een normale waarde ?
Ik vraag dit omdat ik wel eens hoor dat men het vlotternivo lager zet, blijkbaar loopt de carb. mogelijk wat over. Motor is nieuw dus aan slijtage van de carb. zal het niet liggen.
Rij op een exc 200, loopt in de ritten 1 op 7!! (wel met een opgeboorde carburateur en een hoge druk pijp.)
Kun je nagaan wat ie zou verbruiken als je eens vol gas reedJOPAT schreef:Bosje schreef:Dat verbruik valt inderdaad dus redelijk mee. Kan nog stukken erger op zware offroadritten met flink stoken!RvD schreef:Super fijne fiets maar lust wel een slok. Laatst de tank leeg gereden en blijkbaar met off road rijden 11 liter in 110 km verstookt. Dus 1 op 10 ! Heeft iemand ongeveer hetzelfde verbruik voor z'n 300 ?, is dit een normale waarde ?
Ik vraag dit omdat ik wel eens hoor dat men het vlotternivo lager zet, blijkbaar loopt de carb. mogelijk wat over. Motor is nieuw dus aan slijtage van de carb. zal het niet liggen.
Rij op een exc 200, loopt in de ritten 1 op 7!! (wel met een opgeboorde carburateur en een hoge druk pijp.)
Ha die vazeltje, alias kleppie en weet ik niet wat nog meer......vazeltje schreef:Kun je nagaan wat ie zou verbruiken als je eens vol gas reedJOPAT schreef:Bosje schreef: Dat verbruik valt inderdaad dus redelijk mee. Kan nog stukken erger op zware offroadritten met flink stoken!
Rij op een exc 200, loopt in de ritten 1 op 7!! (wel met een opgeboorde carburateur en een hoge druk pijp.)
Wat dat volgas betreft.... ik durf niet....
ach ja, kwa verbruik kan het altijd erger. H.B te V heeft met zijn 380 in westerbork 3 keer zonder benzine gestaan. De tweede ronde had hij een flesje met reserve mee maar dat was nog te weinig. Ding liep nu wel goed trouwens.JOPAT schreef:Ha die vazeltje, alias kleppie en weet ik niet wat nog meer......vazeltje schreef:Kun je nagaan wat ie zou verbruiken als je eens vol gas reedJOPAT schreef:
Rij op een exc 200, loopt in de ritten 1 op 7!! (wel met een opgeboorde carburateur en een hoge druk pijp.)
Wat dat volgas betreft.... ik durf niet....
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
das goed voor n 2takt.. zonder benzine komen staan
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
een 4takt duw je nooitRvD schreef:Ach, duwt gelukkig niet zo zwaar als zo'n zware viertakt.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
Vandaag de eerste keer met de JD jetting kit gereden op de ktm 250 exc 2010, dat scheelt een slok op een borrel zoals ze bij julie zeggen.Tot hiertoe een 850 km met de orginele bezetting van de carbu gereden en moest rekenen op een verbruik van 1 op 10.
Deze voormiddag bij 85 km gestopt om te tanken en er ging tot mijn verbazing maar 6 liter in .Het was op gekend terrein onder de vettigste omstandigheden sinds de laatste zomer.Hetgeen ik op een duits forum gelezen had klopt dus helemaal,minder verbruik en een beter aanpakkende motor in lage toeren .Een aanrader zou ik zeggen .
Deze voormiddag bij 85 km gestopt om te tanken en er ging tot mijn verbazing maar 6 liter in .Het was op gekend terrein onder de vettigste omstandigheden sinds de laatste zomer.Hetgeen ik op een duits forum gelezen had klopt dus helemaal,minder verbruik en een beter aanpakkende motor in lage toeren .Een aanrader zou ik zeggen .
Hee Ruud! Leuke filmpjes van afgelopen weekend! Dacht dat ik voor mijn doen wel redelijk rondkwam, maar als ik jou zo stationair achter mij zie rijden dan leek het weer helemaal nergens op haha
Maar was weer een geslaagde dag! Kan niet wachten tot volgend jaar. Eigenlijk moeten we dit gewoon 4 keer per jaar doen.
Maar was weer een geslaagde dag! Kan niet wachten tot volgend jaar. Eigenlijk moeten we dit gewoon 4 keer per jaar doen.
Suzuki RMZ 450
Mijn 450 EXC heeft ook een JD jetting set, rijd supergoed. Maar met de OTR rit in Handel moest na ongeveer 45 a 50km de tank op z'n reserve! Die is dus niet zo zuinig! Dan is er toch iets van 6 liter verbruikt
KTM 250 EXC 2012
X KTM 250 EXC 2007
X KTM 250 EXC 2007
wat voor sproeier en naald setting heb je nu?stefaan525 schreef:Vandaag de eerste keer met de JD jetting kit gereden op de ktm 250 exc 2010, dat scheelt een slok op een borrel zoals ze bij julie zeggen.Tot hiertoe een 850 km met de orginele bezetting van de carbu gereden en moest rekenen op een verbruik van 1 op 10.
Deze voormiddag bij 85 km gestopt om te tanken en er ging tot mijn verbazing maar 6 liter in .Het was op gekend terrein onder de vettigste omstandigheden sinds de laatste zomer.Hetgeen ik op een duits forum gelezen had klopt dus helemaal,minder verbruik en een beter aanpakkende motor in lage toeren .Een aanrader zou ik zeggen .
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
Sproeier die er in moet uit de kit is 165,de naald heeft een kleurcode,momenteel de blauwe met de clips op de derde stand.Als het kouder wordt enkel de naald naar stand 4 brengen.huskie schreef:wat voor sproeier en naald setting heb je nu?stefaan525 schreef:Vandaag de eerste keer met de JD jetting kit gereden op de ktm 250 exc 2010, dat scheelt een slok op een borrel zoals ze bij julie zeggen.Tot hiertoe een 850 km met de orginele bezetting van de carbu gereden en moest rekenen op een verbruik van 1 op 10.
Deze voormiddag bij 85 km gestopt om te tanken en er ging tot mijn verbazing maar 6 liter in .Het was op gekend terrein onder de vettigste omstandigheden sinds de laatste zomer.Hetgeen ik op een duits forum gelezen had klopt dus helemaal,minder verbruik en een beter aanpakkende motor in lage toeren .Een aanrader zou ik zeggen .