klein kenteken

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
brommer

Waar kun je die laten maken.
kan zelf ook wel van papier maken en plastificeren maar zou een steviger model hebben.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
dave s

die kan je gemakkelijk zelf maken.
je pakt een stukje plaat staal of alu,en plakt er een gele sticker op hier kan je met alchol stift op schrijven. dit werkt goed heb het ook op mijn moto.
wr450f'05

Daar heb ik ook al eens naar gevraagd.

Er zijn van die plaatjes die zijn vierkant en daar zit ook geen NL strook aan.

Iedereen doet er nogal geheimzinnig over die je ernaar vraagt. Waar kun je die dingen laten maken.
CRF450X '08
Redski
Contacteer:

Ik bij de automaterialengrossier die ook voor ons de kentekenplaten maakt een ongeperste gele plaat op de kop getikt. Als een lange plaat op ongeveer 15 cm afknipt is hij precies de breedte van een KTM plaathouder ('08).
Aansluiten heb ik bij een bedrijf dat auto's bestikkerd de letters laten plakken inclusief het euro cirkeltje links bovenin. Leuk detail is dus dat kleur goed is, hji refelcteerd en de orginele NL. keur instaat.
In het buitenland rijdt ik altijd met dit plaatje. Werkt perfekt. Wil bij het afstappen/springen nog eens schelen. :wink:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Houten Klaas

wpm lochem niet goedgekeurd door rdw
silbertanne

Houten Klaas schreef:wpm lochem niet goedgekeurd door rdw
kijk, daar hebben we wat aan. Ik zal er eens gaan buurten. Dank!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
JOPAT

Gewoon een kentekenplaat onder de kleurenkopieerder en verkleinen naar +/- 80%. Dit dan plastificeren en bevestigen op een aluplaatje.

Voordeel: het smoelt beter, minder kans op verwonden bij een val of op/afstappen.
Nadeel: bij een controle een fikse boete vanwege fraude met een kentekenplaat.
Rij er overigens zelf al jaren mee.
CrazyWezel
Contacteer:

hoe fiks is die fikse boete dan? :?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
JoeBaR

90 euro voor een onleesbare of slecht te lezen kentekenplaat .

en een eigengemaakte kentekenplaat of een verandering aan een originele plaat wordt als een groot delict gezien en zal dus op zn hollands idioot zwaar bestraft worden , denk aan inbeslag name van het kenteken , hoge geld boetes en nog meer gezeik met justitie.
4 strokes only !!
brommer

Zal wel onder frauda vallen van kenteken, ff google leevrt bedragen op van 4500 euro. maar kan dit haast niet geloven.
pb maar
silbertanne

brommer schreef:Zal wel onder frauda vallen van kenteken, ff google leevrt bedragen op van 4500 euro. maar kan dit haast niet geloven.
Dat zal wel als je het kenteken echt vervalst. Dit is een authentiek kenteken met een zelfgemaakte plaat en valt juridisch gezien niet onder fraude (hierbij moet sprake zijn van opzet tot misleiding e.d.). Dat is niet het geval (tenzij je andere letters en cijfers op de plaat plakt; dan kan het wel eens anders worden).
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
klomp

het is allemaal heel simpel.
Als de plaat niet orgineel is en ze houden je aan, ben je gewoon gruwelijk de lul. :wink:
JoeBaR

ben ut met Klomp eens...

DUS... plak er gelijk andere cijfers en letters op , en negeer stop tekens van de politie , als je plaat toch niet te achterhalen is , waarom zou je dan stoppen voor een bon ? :lol:
4 strokes only !!
BIG88

omdat het dan een misdrijf is, word je gepakt heb je een nog fiksere bekeuring,evt. brommert in beslag en een strafblad.
en dat strafblad kan je natuurlijk lang achtervolgen bij b.v. solliciteren waarbij je een bewijs van goed gedrag moet overleggen :?
have BIG fun

D.F.M.T.
greenbull

Even deze oude topic heropenen!
Ik ben momenteel aan het oefenen om mijn voorwiel over obstakels te liften, en plooi bijgevolg mijn nummerplaat regelmatig wanneer ik te ver op het achterwiel doorschiet...
Ik was al een tijdje aan het nadenken of ik ook niet zoals de meesten een klein kenteken zou bevestigen en de originele plaat zou meenemen in mijn vest. Het was me echter altijd onduidelijk wat de mogelijke gevolgen zouden zijn indien je tegengehouden wordt.
Welnu, ik heb eens nagevraagd bij een familielid die bij de 'zwaantjes' is ( de bereden politie voor de Hollanders ), en die wist me te vertellen dat de kans dan groot is dat ze een pv opmaken en dat afhankelijk van de procureur, veelal het rijbewijs ingetrokken wordt... :? Hij zei me dat ze hier niet licht over gaan ...
Dit is de situatie in België. Dit antwoord heeft me alleszins doen besluiten om NIET zo'n klein kenteken in de plaats te nemen.
brommer

maar de belgische platen zijn toch al klein???

in tegenstelling tot de duitse platen, daar kun je je ontbijt eitje op bakken.
pb maar
greenbull

Ze zijn inderdaad kleiner dan de Nederlandse, maar steken ook nog uit voorbij het spatbord...
Plaats reactie