Hey Edwin,
Balen dat je BIG geen klappen meer geeft.
Mogelijke oorzaken:
- koppelingshendel beveiliging of andere beveiliging
- contactslot (er zit nu een klein stuk afgebroken sleutel in, maar net genoeg om het contact om te zetten, groen lampje brand)
- breuk kabelboom ergens....
Probeer ff met je mee te denken:
- Schakelaar van de zijstandaard heeft geen "functie" als het gaat om de motor starten in z'n "vrij". Motor valt wel uit als je de 'm in de versnelling zet terwijl de standaard is uitgeklapt.
- En als je neutraal-lampje draait en de motor draait rond, zou ik het euvel niet zoeken in het contactslot
- En de schakelaar van de koppelingshendel kan je binnen vijf minuten "onklaar" maken door de tank eraf te halen en rechts een de stekkers met elkaar te verbinden (je hoeft niet eens veel werk te verrichten, want het is een kwestie van de stekkertjes verwisselen (zijn vier van die ronde stekkertjes op een geel/groede draad, en het lijkt ervoor gemáákt om door te verbinden
). Is het proberen waard.
- Als je het merkt bij "diepe kuilen" zou ik idd even alle stekkertjes incl bougiekappen nalopen (los-en vastmaken en gelijk inspuiten met WD40)
Het ronddraaien van de startmotor is vaak het grootste "probleem" door al die lichten (schakelaars) die op "groen" moeten staan. En jouw startmotor draait. Kort door de bocht zou ik het daarom in eerste instantie zoeken in de "ontsteking", dus vanaf spoel naar bougies. Hoe zien jouw bougies eruit en/of heb je vonkies? En heb je compressie (valt de decompresseur weer dicht)?
- starten die big.jpg (60.01 KiB) 3678 keer bekeken
Suc6, Marco