Het grote injectie project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Net voor kerst kreeg ik een pakketje uit Duitsland. Nu na kerst heb ik eindelijk de tijd gevonden om dit pakketje te openen, en hierin zat:
Een K-Data KdFI V1.4
Deze wil ik gaan bouwen op deze fiets:
Een 1992 Suzuki DR800S BIG
Hier had ik al een paar keer naar gehint in een aantal topics, maar nu gaat het toch echt gebeuren!
En dat is hoe ver ik op dit moment ben qua onderdelen. (Okay, ik heb nog een stuk kabelboom liggen voor bij de KdFI) Natuurlijk heb ik wel plannen met hoe ik nu verder wil, allereerst heb ik een aantal belangrijke andere onderdelen nodig, hieronder een lijstje met wat ik wil gaan gebruiken:
Computer:
K-Data KdFI v1.4 (MegaSquirt MS2 V3.0 met MS2extra firmware)
Gasklephuizen/injectoren/TPS:
Suzuki GSX-R600 K1/K2/K3, deze passen namelijk zonder al teveel modificaties in mijn inlaatrubbers.
Luchtfiltering:
Losse filters, K&N of schuim.
Brandstofpomp:
Op dit moment nog geen goede oplossing gevonden. Ik twijfel tussen een behuizing maken voor een Gixxer pomp, mijn tank slijpen en lassen zodat ik er een gixxer pomp in kan zetten, of een andere brandstofpomp gebruiken
Lambdasonde:
De KdFI is zelf al uitgerust met een Lambda controller, dit helpt er aan mee dat ik enkel een Lambda Sonde hoef te kopen, dit zal een Bosch LSU 4.2 worden
Inlaatluchttemperatuur:
Bosch, zo dicht mogelijk bij de luchtfilters geplaatst
Koelvloeistoftemperatuur:
Omdat het DR800 blok luchtgekoeld is, is het onmogelijk om een kvs temperatuur te krijgen. In plaats daarvan zal ik een vloeistofbestendige Bosch sensor inbouwen in mijn klepdeksel. KVS sensor wordt voor zover ik kan bepalen toch alleen maar gebruikt om te kijken of hij moet "choken"
Ook te volgen op Motor-Forum: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ect-1.html (Ik zal daar denk ik ook vaker updaten)
Een K-Data KdFI V1.4
Deze wil ik gaan bouwen op deze fiets:
Een 1992 Suzuki DR800S BIG
Hier had ik al een paar keer naar gehint in een aantal topics, maar nu gaat het toch echt gebeuren!
En dat is hoe ver ik op dit moment ben qua onderdelen. (Okay, ik heb nog een stuk kabelboom liggen voor bij de KdFI) Natuurlijk heb ik wel plannen met hoe ik nu verder wil, allereerst heb ik een aantal belangrijke andere onderdelen nodig, hieronder een lijstje met wat ik wil gaan gebruiken:
Computer:
K-Data KdFI v1.4 (MegaSquirt MS2 V3.0 met MS2extra firmware)
Gasklephuizen/injectoren/TPS:
Suzuki GSX-R600 K1/K2/K3, deze passen namelijk zonder al teveel modificaties in mijn inlaatrubbers.
Luchtfiltering:
Losse filters, K&N of schuim.
Brandstofpomp:
Op dit moment nog geen goede oplossing gevonden. Ik twijfel tussen een behuizing maken voor een Gixxer pomp, mijn tank slijpen en lassen zodat ik er een gixxer pomp in kan zetten, of een andere brandstofpomp gebruiken
Lambdasonde:
De KdFI is zelf al uitgerust met een Lambda controller, dit helpt er aan mee dat ik enkel een Lambda Sonde hoef te kopen, dit zal een Bosch LSU 4.2 worden
Inlaatluchttemperatuur:
Bosch, zo dicht mogelijk bij de luchtfilters geplaatst
Koelvloeistoftemperatuur:
Omdat het DR800 blok luchtgekoeld is, is het onmogelijk om een kvs temperatuur te krijgen. In plaats daarvan zal ik een vloeistofbestendige Bosch sensor inbouwen in mijn klepdeksel. KVS sensor wordt voor zover ik kan bepalen toch alleen maar gebruikt om te kijken of hij moet "choken"
Ook te volgen op Motor-Forum: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ect-1.html (Ik zal daar denk ik ook vaker updaten)
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Hopelijk een stuk minder dan de 1:10-13 die ik nu met verneukte carbs doe. (Deed toen ik em kocht nog 1:15-18)Noppy schreef:Wel een heel mooi projectje. Ben benieuwd naar wat je verbruik gaat worden!
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Zeg het eens...Leo schreef:.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
ik vind het echt gaaf, ik heb ook de link op adv rider helemaal gelezen maar daar is geen eind aan gekomen toch= het stopt ineens in 2010.
ik zelf zou willen dat ik zo een project aan durfde maar daar ben ik al te veel een dynosaur voor geworden denk ik. hoewel ik alle diploma´s motomanagement heb gehaald een aantal jaren terug toen de injectie met rasse schreden zijn intrede deed in de auto industrie en die nu courant is op moderne motoren.
ik ga het zeker volgen
futurist
PS plaats iig de linkjes van het motor forum.
ik zelf zou willen dat ik zo een project aan durfde maar daar ben ik al te veel een dynosaur voor geworden denk ik. hoewel ik alle diploma´s motomanagement heb gehaald een aantal jaren terug toen de injectie met rasse schreden zijn intrede deed in de auto industrie en die nu courant is op moderne motoren.
ik ga het zeker volgen
futurist
PS plaats iig de linkjes van het motor forum.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zou het iets zijn dat je je verhaal (ook) in het worldwide DRBIGtopic : http://www.advrider.com/forums/showthre ... 9&page=926Thoran schreef: Zeg het eens...
doet ?
Als je het over het topic van Ambraa hebt ( http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=417178 ) zoals ik het lees is het hem gelukt om de injectie werkend te krijgen op zijn BIG. Door dat topic kom ik ook op het idee om GSX-R gasklephuizen te gebruiken.futurist schreef:ik vind het echt gaaf, ik heb ook de link op adv rider helemaal gelezen maar daar is geen eind aan gekomen toch= het stopt ineens in 2010.
ik zelf zou willen dat ik zo een project aan durfde maar daar ben ik al te veel een dynosaur voor geworden denk ik. hoewel ik alle diploma´s motomanagement heb gehaald een aantal jaren terug toen de injectie met rasse schreden zijn intrede deed in de auto industrie en die nu courant is op moderne motoren.
ik ga het zeker volgen
futurist
PS plaats iig de linkjes van het motor forum.
Ik heb het geluk dat ik er geen sodemieter vanaf weet, en dus alles nog moet leren
MF linkje had ik ook al in de openingspost gezet, maar hier is ie nog een keer: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/350355/
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Ik denk dat ik dat pas ga doen wanneer ik het helemaal af heb, of wanneer ik echt niet verder kom. Op dit moment plaats ik het voornamelijk op Nederlandse sites, omdat ik hoop dat er zo nog mensen met tips komen voor handige adresjes etc.Leo schreef:Zou het iets zijn dat je je verhaal (ook) in het worldwide DRBIGtopic : http://www.advrider.com/forums/showthre ... 9&page=926Thoran schreef: Zeg het eens...
doet ?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Check.Thoran schreef: Ik denk dat ik dat pas ga doen wanneer ik het helemaal af heb, of wanneer ik echt niet verder kom. Op dit moment plaats ik het voornamelijk op Nederlandse sites, omdat ik hoop dat er zo nog mensen met tips komen voor handige adresjes etc.
Ik ben de laatste die je kan helpen met een technisch onderwerp want ik weet er nog minder van dan jij hierboven beschrijft maar we wachten rustig de foto`s af.
Succes !
Offtopic: We hebben hier eerder een ducatist met een BIG gehad.
Bas Gort heet i. Toevallig bekende van je ?
Kzie trouwens net dat Bas in 2010 getrouwd is !
Alsnog van harte gefelicitaart Bas namens ons allen !
O ja, Thoran, we kunnen hier af en toe flink van het onderwerp afdwalen
Hoi Thoran,
ik heb hier een MegaSquirt ECU voor mijn BIG, met Gixxer injectoren.
Jammer dat ik noog niet klar ben met konversie, maar ik hoop dat ik in de volgende winter meer tijd heb for sleutelen...
Ik wens je veel succes in de conversie, en wart voor bilderen
Groeten,
Lars
ik heb hier een MegaSquirt ECU voor mijn BIG, met Gixxer injectoren.
Jammer dat ik noog niet klar ben met konversie, maar ik hoop dat ik in de volgende winter meer tijd heb for sleutelen...
Ik wens je veel succes in de conversie, en wart voor bilderen
Groeten,
Lars
hey nou wordt het intressant, hoeveel investering?
niet dat ik echt vaak lig te kloten met de carb's maar ook het starten kan beter, en dat kan je natuurlijk ook gemakkelijker regelen.
futurist
niet dat ik echt vaak lig te kloten met de carb's maar ook het starten kan beter, en dat kan je natuurlijk ook gemakkelijker regelen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Wil je niet toevallig van die Gixxer injectoren (+ gasklephuizen) af?Oranje42 schreef:Hoi Thoran,
ik heb hier een MegaSquirt ECU voor mijn BIG, met Gixxer injectoren.
Jammer dat ik noog niet klar ben met konversie, maar ik hoop dat ik in de volgende winter meer tijd heb for sleutelen...
Ik wens je veel succes in de conversie, en wart voor bilderen
Groeten,
Lars
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Een stuk meer dan een nieuw setje carbsfuturist schreef:hey nou wordt het intressant, hoeveel investering?
niet dat ik echt vaak lig te kloten met de carb's maar ook het starten kan beter, en dat kan je natuurlijk ook gemakkelijker regelen.
futurist
Op dit moment ga ik van zo'n 6 á 700 euro uit. Een beetje afhankelijk van mee/tegenvallers. Dat is inclusief de KdFI in behuizing.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Ik weet niet wat voor carbs je dan bedoeld en waar je ze koopt maar het bedrag wat je noemt is even veel als een setje TM36 bij Stefan HesslerThoran schreef: Een stuk meer dan een nieuw setje carbs, op dit moment ga ik van zo'n 6 á 700 euro uit.
Ah, ik bedoelde eigenlijk het herbouwen van mijn eigen carbs. (Alles behalve de buitenkant vervangen) Ik had dat ooit uitgerekend op zo'n €200.Leo schreef:Ik weet niet wat voor carbs je dan bedoeld en waar je ze koopt maar het bedrag wat je noemt is even veel als een setje TM36 bij Stefan HesslerThoran schreef: Een stuk meer dan een nieuw setje carbs, op dit moment ga ik van zo'n 6 á 700 euro uit.
Maar idd, vergelijkbaar met een setje flatslides, en waarschijnlijk ook nog makkelijker afstelbaar
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Hoi.Thoran schreef: Wil je niet toevallig van die Gixxer injectoren (+ gasklephuizen) af?
Ik heb een set van vier complete gasklephuizen met injectoren, dus zijn twee toeveel
Wanneer heb je de hompjes nodig?
Groeten,
Lars
Zelf heb ik interesse in de buitenste twee. De linker heeft daarbij de aansluiting voor de gaskabels, en de rechter heeft de TPS sensor. Twee redelijk handige dingen om erbij te hebbenOranje42 schreef:Hoi.Thoran schreef: Wil je niet toevallig van die Gixxer injectoren (+ gasklephuizen) af?
Ik heb een set van vier complete gasklephuizen met injectoren, dus zijn twee toeveel
Wanneer heb je de hompjes nodig?
Groeten,
Lars
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Grappig, de binnere twee zijn overig
En nu?
Groeten,
Lars
BTW: Ik heb nog twee TL1000 gaskleppenhuizen met injectoren, deze zijn een beetje te groot voor het originaale inlaatrubbers...
Koopen kan je deze en de Gixxer huizen vanaf ebay in usa, zijn goedkoper dan deze in NL of DE.
Met porto ten halve prijz dan in duitsland...
En nu?
Groeten,
Lars
BTW: Ik heb nog twee TL1000 gaskleppenhuizen met injectoren, deze zijn een beetje te groot voor het originaale inlaatrubbers...
Koopen kan je deze en de Gixxer huizen vanaf ebay in usa, zijn goedkoper dan deze in NL of DE.
Met porto ten halve prijz dan in duitsland...
Dan ben ik bang dat we elkaar niet kunnen helpen Maar toch bedankt voor het aanbod.Oranje42 schreef:Grappig, de binnere twee zijn overig
En nu?
Groeten,
Lars
BTW: Ik heb nog twee TL1000 gaskleppenhuizen met injectoren, deze zijn een beetje te groot voor het originaale inlaatrubbers...
Koopen kan je deze en de Gixxer huizen vanaf ebay in usa, zijn goedkoper dan deze in NL of DE.
Met porto ten halve prijz dan in duitsland...
En ik ben inderdaad al Ebay aan het afzoeken
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Interessant project, Thoran. Had ooit eens een auto met carburateurs terwijl mijn vriendin dezelfde auto met injectie. Verschil was duidelijk MERKBAAR. Ga jouw ontwikkelingen zeker bijhouden.
Klik ook eens op Suzuki DR800S injection voor een "sound-check".
Klik ook eens op Suzuki DR800S injection voor een "sound-check".
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zandprutser 1e klas.
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
unbelivinfuckbel
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
gaaf project, ik lees mee
als je nog een keer een turbo nodig hebt om er op te bouwen even een pb sturen,
die ik tegenwoordig genoeg, ook biturbo's.. ben zelfs bezig om te kijken of ik er een straal motor van kan maken.. maar dan niet voor in een motor, gewoon voor de fun.
wat betreft je brandstofpomp.. ik zou gewoon een leidingpomp nemen, die kun je wegbouwen waar je maar wilt, zelfs onder je bodemplaat, als je maar zorgt dat hij onder het niveau van je tank zit zodat hij niet zelfaanzuigend hoeft te zijn
offtopic:
toen ik las megasquirt moest ik meteen aan leo's buurvrouw denken..
als je nog een keer een turbo nodig hebt om er op te bouwen even een pb sturen,
die ik tegenwoordig genoeg, ook biturbo's.. ben zelfs bezig om te kijken of ik er een straal motor van kan maken.. maar dan niet voor in een motor, gewoon voor de fun.
wat betreft je brandstofpomp.. ik zou gewoon een leidingpomp nemen, die kun je wegbouwen waar je maar wilt, zelfs onder je bodemplaat, als je maar zorgt dat hij onder het niveau van je tank zit zodat hij niet zelfaanzuigend hoeft te zijn
offtopic:
toen ik las megasquirt moest ik meteen aan leo's buurvrouw denken..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !