Heeft iemand nog een steun voor de kabel van de handmatige decompresseur?
Zoek er een, want ik ga de automaat eraf knikkeren. Kan er wel eentje zelf maken, maar misschien ligt er wel een bij jullie een in de grabbelbak?
Vond die handmatige decompresseur sowieso fijner, en blok uitzetten met de decompresseur is beter dan met het contact.
Handmatige decompresseur op een SR43
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Read on the English BIG club: "when shutting off the engine ALWAYS use the decompression lever, this will avoid piston kick-back against the starter mechanism (loud knocking)". Rene had het er ook over, en da's zonder twijfel de allerbeste "Franse vraagbaak" hier . Bij een kick-back krijgen ook de kettingen plus NAKS-veer een bepaalde tegengestelde kracht te verwerken. Worst case scenario: distributieriem verschiet een tandje. Met de decompresseur zet je de boel een stuk gecontroleerder stil, zonder de bekende SR43-ták Wist je trouwens dat die magneetklep op de decompresseur is afgezekerd met 20A?!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leuk stukje: How to eliminate electronic decompressor
Op de derde bladzijde wordt (terecht) gesteld dat de SR43 is voorzien van een torque limiter op de tandwielen, maar ze gaan voorbij aan de (tegengestelde) belasting op de nokkenasketting bij het uitzetten van de motor. Is het echt nodig de boel op te bouwen?
Nee, waarschijnlijk niet. Maar heb zelf het gevoel dat het minder belastend is voor de motor, dus .....
Inmiddels zit er een mooi draadgad (M8) in het kleppendeksel (orginele blok) en heb ik ook de steun voor de decompresseur al klaar. En als decompresseur-bediening een remgreep van een BMX in een "flitsend" kleurtje. Bij gelegenheid eens kijken wat er aan de elektra zou moeten gebeuren.
Op de derde bladzijde wordt (terecht) gesteld dat de SR43 is voorzien van een torque limiter op de tandwielen, maar ze gaan voorbij aan de (tegengestelde) belasting op de nokkenasketting bij het uitzetten van de motor. Is het echt nodig de boel op te bouwen?
Nee, waarschijnlijk niet. Maar heb zelf het gevoel dat het minder belastend is voor de motor, dus .....
Inmiddels zit er een mooi draadgad (M8) in het kleppendeksel (orginele blok) en heb ik ook de steun voor de decompresseur al klaar. En als decompresseur-bediening een remgreep van een BMX in een "flitsend" kleurtje. Bij gelegenheid eens kijken wat er aan de elektra zou moeten gebeuren.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ik heb een ouderwets choke of gasmanet (heet dat geloof ik) gebruikt. lekker compact en onopvallend te monteren.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06