ik heb gisteren nieuwe olie in het blok gedaan. maar omdat ik de grote bout van onder niet los kreeg heb ik het plaatje aan de onderkant met vier bouten losgedraait, nu als dat plaatje los is dan loopt de olie ook uit het blok maar er zit een ijzer zeefje en dat heb ik beschadigt met het er uit te halen dit zit vast met twee kruis schoefjes die niet los gingen.
dus het zeefje er niet meer in gezet en dan deksletje met vier bouten er terug op gezet dan nieuwe olie 3 liter....
toen ik naar huis reed op de auto snelweg na 5 km begon hij enorm te haperen . ik heb dan onmiddelijk mijn benzinekraan op rezerf gezet omdat ik wist dat ik bijna op rezef stond daarna bleef hij het nog doen. ik ben dan tegen 70 toch verder naar huis kunnen rijden maar als ik te veel gas gaf begon hij weer te stotteren net alsof die niet genoeg benzine meer kreeg, als ik rustig rij is er niets aan de hand geef ik te veel gas dan weer wel
is er nu iets mis gelopen met het overschakelen naar rezerf tewijl ik aan het rijden was of wat kan de oorzaak zijn. Voor de rest doet hij alles perfect zelf starten geen problemen. kan het nu zijn dat er een lucht bel in mijn caps zit door om te schakelen op rezerf tijdens het rijden .
Groetjes peter
slecht lopende big 800
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Ai Peter,
Dat zeefje zorgt er voor dat er geen dingen in de olie pomp terecht kunnen komen..
Die moet er echt terug in.. als die pomp kapot gaat gaat het blok kapot..
BIG op z'n zij leggen zo dat de olie er niet uitloopt..
Lucht bel kan niet/nooit van gehoord bij de BIG.. dus evt of benz filter verstopt of vuil in de vlotterbakken..
Maar 3 liter olie is te veel, 2.7 max met oliefilter wissel..
Mischien dat je last hebt van overdruk door te veel olie..
haal het zadel er af en haal het lucht filter los, ligt er een plas olie in in de bak dan zit er onder de bak een slang langs het frame net boven het v-tandwiel.. onder op zit een dop.. trek die er uit om de olie uit de bak te laten lopen..
Maar peil je olie eens, staat ie ver boven max kan dat het zijn.. [ Liefst lauw warm, mistens 5 minuten niet gedraaid, BIG recht op de wielen,, peil stok er niet indraaien maar alleen tegen het blok laten rusten..]
Dat zeefje zorgt er voor dat er geen dingen in de olie pomp terecht kunnen komen..
Die moet er echt terug in.. als die pomp kapot gaat gaat het blok kapot..
BIG op z'n zij leggen zo dat de olie er niet uitloopt..
Lucht bel kan niet/nooit van gehoord bij de BIG.. dus evt of benz filter verstopt of vuil in de vlotterbakken..
Maar 3 liter olie is te veel, 2.7 max met oliefilter wissel..
Mischien dat je last hebt van overdruk door te veel olie..
haal het zadel er af en haal het lucht filter los, ligt er een plas olie in in de bak dan zit er onder de bak een slang langs het frame net boven het v-tandwiel.. onder op zit een dop.. trek die er uit om de olie uit de bak te laten lopen..
Maar peil je olie eens, staat ie ver boven max kan dat het zijn.. [ Liefst lauw warm, mistens 5 minuten niet gedraaid, BIG recht op de wielen,, peil stok er niet indraaien maar alleen tegen het blok laten rusten..]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Inderdaad, snel dat zeefje terug /nieuwe halen. Ook teveel olie is erg slecht voor je blok. Heb je trouwens wel een nieuwe oliefilter geplaatst? Zou ik ook nog even doen.
Start hem daarna nog eens en kijk of hij nog steeds slecht loopt. Zo ja, tank hem vol. Als hij nu wel goed loopt dan werkt je brandstof pomp systeem niet meer goed. Deze kunnen nog wel eens slechter gaan werken maar check ook de vacuum slang die vanaf je carb naar de benzinepomp gaat eens.
Succes!
En met het juiste gereedschap krijg je alles los, dan voorkomt een hoop problemen.
Start hem daarna nog eens en kijk of hij nog steeds slecht loopt. Zo ja, tank hem vol. Als hij nu wel goed loopt dan werkt je brandstof pomp systeem niet meer goed. Deze kunnen nog wel eens slechter gaan werken maar check ook de vacuum slang die vanaf je carb naar de benzinepomp gaat eens.
Succes!
En met het juiste gereedschap krijg je alles los, dan voorkomt een hoop problemen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
FF over dat slecht lopen. Dat kan je ontluchtingsslang van je carbs zijn. Als die geknikt zit kan de lucht in je carbs geen ruimte maken voor je benzine en loopt ie naad. Had ik vorige week dus wie weet heb jij het nu.
Succes
Succes

DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12