Kabels bijelkaar houden: iemand een idee?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Wortel
Contacteer:

Ik ben momenteel bezig de brommer in orde te maken voor de Tuareg rally en net als voorgaande jaren probeer ik de extra kabels voor de ICO en km teller netjes vanaf het voorwiel omhoog te krijgen.

Voorheen liet ik deze kabel langs de voorremkabel lopen en plakte dat vast met ducktape (in de lengte richting). Toch werkt dit niet helemaal lekker, na een aantal dagen gaat dit toch slijten in het geleide oog en loszitten en het ziet er niet uit.

Is er iets in de handel waarmee ik een flexibele, gladde en slijtvaste kabelboom kan maken? Ik dacht aan krimpkous maar dat wordt nogal hard na krimpen en daarvoor moet ik de remslang loshalen en die laat ik liever zitten.

Iemand ideeen?
Frank!
Contacteer:

Tja, ik heb het met krimkous opgelost... ;)

Kan niet anders zeggen dan dat het perfect werkt, en is niet overdreven hard ofzo. 1x netjes gedaan, en nooit meer naar gekeken. En glijdt natuurlijk perfect.

Afbeelding

(is een CR op kenteken)
Pijltjes geven begin en eind aan.
STTEVE
Contacteer:

Ductape over de hele lengte en dan een stuk benzineslang op de delen die kunnen doorslijten
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Wortel
Contacteer:

Bedankt! Dat ziet er netjes uit. Bij moet er ook een aantal draden van de ICO opnemers bij dus de kabel wordt iets dikker.

Ik heb net toch maar krimpkous gehaald en haal de banjo's van de remleiding wel los. Bedacht me net dat het toch wel weer eens tijd was om de remvloeistof te vervangen....
adje

Ik heb hiervoor ook altijd krimpkous gebruikt.
Dan maakte ik alleen de onderste aansluiting los om die krimpkous er overheen te krijgen.
Deze krimpkous slijt op een gegeven moment ook door bij de geleidingsogen :cry:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
johanb

Langs de remslang een stuk kunststof luchtslang bevestigen met krimpkous . Daarna kun je de kabels er doorheen halen . Heb niet direct een foto ervan .

Johan
johanb

Langs de remslang een stuk kunststof luchtslang bevestigen met krimpkous . Daarna kun je de kabels er doorheen halen . Heb niet direct een foto ervan .

Johan
Frank!
Contacteer:

adje schreef:Ik heb hiervoor ook altijd krimpkous gebruikt.
Dan maakte ik alleen de onderste aansluiting los om die krimpkous er overheen te krijgen.
Deze krimpkous slijt op een gegeven moment ook door bij de geleidingsogen :cry:
Ja, ik denk dat het op de lange duur wel zal slijten op de punten waar 'ie raakt. Bij mij na ca. 70 uur nog niks geen problemen iig, de wat grotere diam. krimpkous (die je nodig hebt) is dan ook vrij dik en stevig.
GorilaZz

ik gebruikbierpomp slang, de naam stond mij erg aan en het bevalt goed.

Het is precies hetzelfde als de mantel die om je remleiding zit, hard en glad. mocht je in zandvoort zijn kan je o een meter van me krijgen, ik heb zwart en wit.
Plaats reactie