wie weet welk onderdeel er mist

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
madmenno

Ik heb van het weekend ff het750blok gewisselt met m'n 800, omdat het750blok een kapotte nokkenaskettingspanner heeft .
Na demontage bleek de spanner nog wel te werken maar zit er schade aan de geleider.
Volgens mij hoort hier nog iets tussen te zitten[in een compleet blok, dit blok mist hier en daar wat onderdelen], Wie heeft er een fiche ,want in het
wphb zie ik het niet staan.

Wie werpt een licht op deze vreemde zaak ?????????????

Dr zappa nog bedankt voor de trekker, moest namelijk rotor en stator van de 750 op de 800 zetten ivm. met andere cdi en stekkers .
De 800 draait mooi[ ongetest gekocht ??!!], das mazzel.
Je merkt dat hij iets sterker is, en de starter heeft de decopressor nodig om rondt te gaan, bij de750 trok hij hem gewoon erdoorheen .
Nu het 750 blok uitelkaar ligt, verbaas ik me dat hij gelopen heeft, er zat echt van alles los in het blok !!!
800S

weet niet of je sr41 heb, maar hier kan je zoeken: http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG10.html

zie op het eerste gezicht niet iets wat er tussen moet, dus misschien nieuwe geleider...?
madmenno

bedankt voor de link het is inderdaad een ouwe 89er , ziet er inderdaad uit dat er niks tussen hoort.?!
En ja er moet een nieuwe geleider tussen want deze is gescheurd, maar
wou toch ff weten of er niks tussen moest, anders schiet het niet op he :cry: .
zappa.suzuki

Nookenketting was waarschijnlijk compleet versleten en heeft tegen de geleider lopen slaan :?
Die ketting kan al op zijn bij 70.000km..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
madmenno

Dat klinkt logisch, kreeg hem niet meer op spanning, als de spanner op z'n end komt gaat hij 'op slot',
Evengoed had hij ongewone speling, evt een ketting van een 800[langer
ivm langere slag :?: :?: ], weet wel dat het blok niet echt goed in elkaar zat, de vorige
techneut heeft van 1,5 blokken 0,95 blok gemaakt :wink:, er miste hier en daar wat :roll: .
Bijv. veertje bij olie filter :cry: , dan heeft dat filter zo weinig zin he :lol: .
Vanochtend de onderdelen opgewhaald bij vorige eigenaar, een kaput blok, bij 120km had ie een gebroken drijfstang, ik zal foto nemen, die wou in ene de buitenlucht zien :twisted: .
Maar er zat wel stator en rotor bij met stekkers, dus die zitten nou in de 800, en een engels wphb, fijn hoor geen kopietjes en olie op mijn toetsenbord :x !!!
zappa.suzuki

madmenno schreef:Dat klinkt logisch, kreeg hem niet meer op spanning, als de spanner op z'n end komt gaat hij 'op slot',
Evengoed had hij ongewone speling, evt een ketting van een 800[langer
ivm langere slag :?: :?:
Nop, bestelnummers zijn het zelfde..

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... IG-10.html

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-10.html

Denk die beunhaas de spanner helemaal strak heeft gedraaid om dat ie niet wist dat het een zelfspanner is :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist

de foto is te slecht maar volgens mij had ik hetzelfde euvel nl te lang met een te lange dis ketting gereden waardoor het rubber van de geleider is weggesleten zodat de afstand spanner-geleider super groot is geworden. er hoort in ieder geval niks tussen. misschien is er ook een stukje ijzer onder het rubber weg want de geleider heeft naar de spanner een bult.
greetz futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie