BK enduro

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Aankomend jaar wil een maatje van mij wat BK's gaan rijden. Welke zijn een aanrader ? Gaat het inschrijven, net als in Nederland? Hij rijdt aankomend jaar in het ONK bij de Inters. De service punten zijn op dezelfde plaats of verschillende punten ? Zijn er teams die eventueel de service willen doen voor hem ?
Gebruikersavatar
KTM-Schuimpie
Berichten: 479
Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
Locatie: Bovenkarspel

Wat is in godsnaam een BK?
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 16:04
Locatie: drachten

Net zoiets als NK maar dan in belgie :D
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

Service punt is steeds op dezelfde plaats. Inschrijving weet ik niet vermits ik nooit mezelf in Nederland voor een NK heb ingeschreven. Maar voor het BK is dat bijna altijd de dag zelf. Ook voor de dag licenties.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Bij een wedstrijd heb je dus maar 1 servicepunt,hier kom je telkens weer terug. In nederland is dat nl. niet zo, je hebt dan 2 service ploegen nodig.

Dit maakt voor ons nederlanders de deelmane wel eenvoudiger, is de voertaal Frans ?
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Inschrijven kan de dag zelf vanaf 07u45.

--> heeft je maat een europeese of internationale licentie ?

Zo ja, geen extra daglicentieprijs (ik meen iets van een 30 € te betalen)

Eerst even langlopen bij de inschrijving voor de papieren die je nodig hebt voor de keuring
Dan motor laten keuren en wegzetten in parc fermé (opgelet; in Belgie is de bewaking daarvan erg summier tot onbestaande)
Na keuring terug passeren aan inschrijftafel om te betalen , hesje indien daglicentie, en starttijd.

Omkleden, benzine klaar zetten, enz.

De ritten zijn zo'n 60-65 km lang, dus goed doenbaar met 1 tank.

Tanken doe je altijd bij start-finish. Onderweg wordt niet getankt in Belgie (niet nodig)

Als hij met inters meerijdt --> zeker om 07.30 al klaarstaan voor technische controle (anders wordt het krap, want starttijd is rond 09.00)

Inters rijden meestal 4 ronden in Belgie. Ze zijn dan zoet van 09.00 uur tot 15u30. Soms hebben inters ook speciale gedeeltes in de proeven, enkel voor hun niveau.

Natuurlijk FIM banden voor en achter, licht, geen speling, etc.

Merendeel der rijders spreekt Frans. Hulp is er altijd wel voor de Frans-onkundigen :wink:

Jo VdB
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Jo bedankt, welke zijn aan te bevelen ?
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

De meeste zijn goed tot erg goed (Warnant, Flavion, Yvoir, ....)

Enkel Orp-Le-Grand is vrij makkelijk met ruime tijden.
Als je er een zou moeten missen, dan is het deze wel.

Waarmee ik geen afbreuk wil doen aan de organisatie, want die is top en verdient wel dat er zoveel mogelijk rijders meedoen. Organiseren is immers geen lachertje, en alle organisatoren verdienen de steun van alle rijders.

Jo VdB
Plaats reactie