http://www.alexbrusselers.nl/

Links, nieuwtjes, verhalen en andere informatie over rallies en races als Dakar etc.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henk-v
Contacteer:

Afbeelding

De start van de eerste Dakar in Argentinië is een feit.

Vanmorgen (3Jan) is Alex om 09.11u vertrokken voor de eerste stage, wat meteen een van de snelste specials zal zijn, een goede test hoe het materieel en rijder het volhoud. Later deze dag meer. Inmiddels is Alex als 22e van de quads over de finish gekomen.Hij legde de 371km af in 6h 37m 46s. Het was een rit met zeer veel stof waarbij inhalen een gevaarlijke optie was. Helaas liep het blok na 2 aanlopers gehad te hebben vast na ong. 300km. Gelukkig was zijn collega rijder Martijn van Gastel zo behulpzaam om hem voor de resterende '350km's te slepen. Zijn schouder/sleutelbeen heeft vandaag geen beperkingen opgeleverd, ik voelde me fit vandaag, aldus Alex.De komende uren zullen gebruikt worden om het blok te wisselen, zodat ze morgen weer aan de start staan,en tijdens de rally meer geluk zullen hebben.Succes voor morgen, groet Patrick.
henk-v
Contacteer:

Brusselers geeft op met gebroken ribben
Voor Alex Brusselers is Le Dakar 2009 alweer afgelopen. De quadrijder van Dakarsport.com kwam in de vijfde etappe hard ten val en brak meerdere ribben.
Sleutelbeenbreuk
Vlak voor de start van de rally in Buenos Aires liet Brusselers weten nog zo blij te zijn dat hij voldoende was hersteld van zijn sleutelbeenbreuk die hij opliep tijdens de RTL GP Dakar preproloog in Valkenswaard. Vijf dagen na de start ligt hij er alweer uit met wederom een aantal breuken.

Kapotte demper
Door een kapotte schokdemper viel Brusselers hard en kreeg hij de quad over zich heen. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat hij zowel voor als achter meerdere ribben heeft gebroken.
volgens rtl!

Alex start vandaag vanaf de 4e plaats om 12.16u Nl tijd. Een zeer gevarieerde proef wat betreft de ondergrond. Ook zullen vandaag de duinen doorkruist worden tijdens een lange special waarbij oplettendheid geboden is. Alex valt ver terug na de start op 31km en klimt dan langzaam weer omhoog zodat hij bij 310km als 6e doorkomt, waarschijnlijk wat pech maar dat horen we later.

Nu dan eindelijk de rest van het verslag: Als ik dit aan het afmaken ben met tranen in mijn ogen omdat ik zojuist van Isa heb vernomen dat Alex uit de race is, en dit terwijl hij zo lekker ging en dagelijks bovenaan meedraaide bij de eerste 4. Doordat Alex met een kapotte schokbreker verder is gereden en even later in een vrachtwagenspoor terecht is gekomen is hij bij een lage snelheid over de kop geslagen waarbij hij de quad op zich heeft gekregen. Hierbij brak Alex meerdere ribben aan voor en achterzijde. We hebben lang op een bericht vanuit Argentinië moeten wachten omdat Alex de nacht zou hebben doorgebracht in een tv auto en eigenlijk even vermist is geweest. Gelukkig heeft de heli Alex opgepikt en naar het ziekenhuis gebracht waar de verwondingen zijn geconstateerd. Alex en volledige team super jammer jullie gingen zo goed maar we leven allemaal met je mee ook van de quadvrienden.

groet Patrick
Plaats reactie