Mijn rooie biggetje!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Ben max, net nieuw op het forum, hoi!

Bij deze stel ik mn motor even voor:
Afbeelding
Afbeelding

Albumpje: http://s543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/


Krijg het niet voor elkaar om met de [img] de foto's hier te plaatsen:S
Laatst gewijzigd door Mad-Max op za jan 03, 2009 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Mad-Max schreef:Ben max, net nieuw op het forum, hoi!

Bij deze stel ik mn motor even voor:
http://i543.photobucket.com/albums/gg45 ... 1230991735
http://i543.photobucket.com/albums/gg45 ... 1230992030

Albumpje: http://s543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/


Krijg het niet voor elkaar om met de [img] de foto's hier te plaatsen:S
Moet ook niet, je gebruikt photobucket toch, is beter zo,gewoon de
IMG Code copyeren onder uw foto, dan verschijnt je foto hier en niet je link :wink:
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Danku! Ben niet alleen een noppenforum noobje, ook photobucket net aangemaakt :)
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Mooie BIG trouwens, proficiat!
Straks ga ik ook nog het "DR virus" krijgen

Laat ik je maar welkom heten, en vele all-road km wensen voor 2009
zoals je aan mijn onderchrift zal merken ben ik hier maar te gast met mijn KLE'ke
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

welkom,

ziet er netjes uit, ben benieuwd hoelang dattie standaard blijft :lol:
als ik jou was zou ik nog even van de eerste foto het kenteken wegsoepen in Paint.. zomaar een tip :)

veel plezier, en waarschijnlijk tot ziens op een meeting of rit :D

edit: op je photobucket staan ook nog je kenteken, kan wel eens minder handig zijn 8)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Danku danku!

Ja zown laser dempertje lijkt me wel wat moet ik zeggen.
Eerst maar eens operatie balansaskettingspannen doen :)

Ja maar waarom is het nou eigenlijk het beste op dat weg te soepen dan?
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

omdat er altijd wel mensen op internet zitten die creatief willen zijn met jou kenteken,
en zo zijn er wel meer redenen, maar over het algemeen soep ik ze zelf altijd gewoon weg om gezeik te voorkomen, ook omdat ik niet overal 100% legaal over onverhard rijd..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

bling bling .... nette bike hoor!
welkom hier
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nice and shiny :wink:

CrazyWezel schreef:omdat er altijd wel mensen op internet zitten die creatief willen zijn met jou kenteken,
en zo zijn er wel meer redenen, maar over het algemeen soep ik ze zelf altijd gewoon weg om gezeik te voorkomen, ook omdat ik niet overal 100% legaal over onverhard rijd..
Zeg je hier vrolijk.. IP adres = kenteken voor somige instanties :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Haha I get it :)
Is ook helemaal niet nodig voor anderen om te weten wat je kenteken is.

Zal zo het carter eens open trekken en kijken hoe het met die balansasketting staat :)

Zie balansas ketting topic voor het resultaat;)
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Mad-Max,

Ook jij een hartelijk welkom bij de club met je ranzige rooie drbig al ziet jouw BIG er wel heeeel erg goed uit om over "ranzig" te spreken. 8)

LEO
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Hehe danku danku! :)

Noem me maar Max trouwens!
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Hya Max,

en ook vanachter dit computerscherm : Hartelijk welkom hiero :D

cheers 8)
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

@leo, dat zag de mijne dr een paar maanden geleden ook uit :roll:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
BIG BartJ
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 19:59
Locatie: Vinkeveen

Hoi Mad Max,

Ben zelf ook net nieuw op het forum maar desondanks toch een welkom van mijn kant.
Wat betreft die balans ketting, is misschien een idee om samen naar Zappa te rijden om wat technische zaken door te nemen. Nemen wij even contact met hem op wanneer dat uitkomt......
Quote:''Assumption is the mother of all fuckups'', unquote.
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Leuk idee Bart, maar als je in het "balansastopic" kijkt zie je dat ik zelf al bezig ben :)

Staat trouwens in het onderhoudsboekje dat het word aangeraden omdat door een erkende suzuki dealer te laten doen :D grappenmakers :D
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

wezzel houd niet zo van dealers, en gaat er in hoge nood alleen heen voor onderdelen :lol:
over t algemeen probeer ik het allemaal zelf/ met behulp van de dokters hier te fixen als mn biggetje ziek is ;)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Nou heb ik wat :shock:

Weet niet of het wel zo wijs is om dit op internet te zetten, maar zit me nogal hoog op het moment.

Mailtje gestuurd om een "proffesioneel" antwoord te krijgen op mijn vragen, dit moet de zaak wel even duidelijk maken:
-----------------------------------------------------------
Hallo,

Woonsituatie: 4 man in een rijtjeswoning met gemeenschappelijke tuin en schuur, 1 jongen is de hoofdhuurder en dus "de baas"

Ik heb in de afgelopen vakantie een motor gekocht welke nu bij ons in de gemeenschappelijke schuur staat.
Nu heeft de hoofdhuurder mij ooit eens verteld dat hij liever geen motor hier had vanwege geluidsoverlast, waarop ik mijn toenmalige motor (nogal luidruchtig) had verkocht voordat ik in de kamer trok. Er was nog voordat ik hier kwam blijkbaar wel eens ruzie met de buren geweest over geluid.

Nu komt de hoofdhuurder vandaag voor het eerst sinds de aankoop van mijn motor thuis en hij zegt dat ik m'n motor weg moet doen, de andere 2 huisgenoten hebben beide geen bezwaren en het enige waar hij op blijft steken is dat hij "ooit" iets gezegd heeft er over. We hebben met z'n tweëen nog wel eens een andere discussie er over gehad dat ik de motor op de straat (iets verderop) pas zou starten vanwege het geluid, op mij kwam hij wat dat betreft niet negatief over.

De huidige motor is vrij stil, en ik ben bereid, mochten de buren er toch last van hebben hem op straat te starten. Hij hindert ook niet het gebruik van het fietsen schuurtje.

Er staat verder niets in het huurcontract over motoren.

Ik weet dat ik tegen zijn opmerking in ben gegaan om toch een motor te kopen, maar heb volgens mijn mening in redelijkheid gehandeld. Mijn 3 vragen aan jullie:

-Mag hij mij uit huis zetten (met 3 maanden opzegtermijn)?
-Mag hij mij dwingen de motor te verkopen/ergens anders te stallen?
-Heb ik recht op mijn borg als ik zelf m'n huur opzeg met 1 maand opzegtermijn? (ik zit hier pas vanaf 1 oktober)

Bij voorbaat dank voor de moeite,
Max van den Broek
----------------------------------------


Lol.. opeens heeft mn avatar een stuk meer betekenis...
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ehm,

geen verstand van, maar als er in je huurcontract niets staat over motoren, en je er niemand overlast mee bezorgt, dan lijkt het me dat hij geen goede rede heeft om je t huis uit te stampen,
weet niet of je legaal huurt, en dus met mede weten van de stichting?
dan zou je namelijk nog bij hun aan kunnen kloppen,
vraag 1 en 2 zitten eigenlijk op de zelfde lijn.. voor allebij is er niet echt een rede, alleen dat de hoofdhuurder in dit geval persoonlijk jaloers is op het feit dat jij waarschijnlijk een motor hebt en hij niet.

3. zolang je niets gesloopt hebt lijkt het me logisch dat je je borg terug krijgt, -> zie huur contract -> voortijdige opzegging huur ofzo?

in iedergeval veel sterkte,

hoop dat je je bigje niet verkoopt, en dat we van de zomer gezellig samen ergens op n rit/meeting kunnen rijden :)

CW
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Max,

Is de BIG zolang ergens anders stallen om de vrede te bewaren en ondertussen naar een andere woonplek zoeken waar je de motor wel mag stallen ook een optie ?

LEO
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Je woont er sinds 1 oktober dit jaar dus?
En heb je een huur contract voor bepaalde of onbepaalde tijd?

En is het in een huurhuis van de wooningbouwvereneging?
Als er in het huurcontract niks staat over motor kan ie daar niks mee..
Evt wel met geluids overlast maar als je BIG niet abnormaal veel herrie maakt heeft ie daar ook geen voet om op te staan..

Laten we even duidelijk zijn.. in pricipe heeft ie geen voet om op te staan..
Steker nog, als ie van de woningbouwvereneging huurt mag ie nog
en eens onderhuurders hebben en kan de simpele opmerking dat je het wel even met de vereneging zal opnemen genoeg zijn..
Anders even vragen van wie ie het dan huurt en dat je het probleem bij hem neer legt..

Je motor is geen legale reden om het contract op te zeggen.. als je een 6 maanden contract hebt kan ie het niet verlengen als ie wil..

Een mondelinge contract ontbinding is niet echt rechtsgeldig.. als ie zo begint duidelijk maken dat je dat soort zakken per aangetekende post wil ontvangen en dat deze gelijk aan de huurconmisie [ de huur geschillen conmisie] voorgelegd zullen worden zo dat deze in deze een oordeel kunnen vellen..

Ondanks dat ie geen poot heeft om op te staan heb je wel een probleem.. je zit met een ziek gastje in huis met een macht kick.. is nooit goed om mee in huis te zitten en raad je aan om wat anders te zoeken..
Beste tip in deze.. zet een advertentie op markplaats in de trand van motor en baasje zoeken woonruimte..
Een foto van m'n kat daar heeft me een top hok opgeleverd toen ik bij m'n ex weg ging.. :wink:

Balen dat je dit getroffen hebt.. heb er ooit ook eens mee te maken gehad [zieke huisgenoten/huurbaas]
Nadeel van dat soort mensen is dat ze niet voor rede vatbaar zijn..
Als het iets warmer is wil ik wel even langs wippen met m'n race use only demper om even duidelijk te maken dat je een stille pijp hebt :wink:

Balen dat je hok nu verziekt word door een zielig gastje en hoop dat je gauw een goed hok vindt.
Greetz
Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Afbeelding Dank dank! Die steun kan ik wel even gebruiken.

Maar laat me even duidelijk maken dat ik tot nu helemaal geen problemen met hem heb gehad, kon wel aardig met hem opschieten,samen fitnessen enzo.
Hij is wel aardig bezig met regeltjes idd, maar tot nu toe gewoon allemaal binnen de redelijkheid in mijn mening.
En hij is blij met mij omdat de vorige huurder nogal nalatig was etc etc... komt voor mij een beetje uit de lucht vallen dit

Hehe laat dat idee met die race dempers maar even achterwege.

Het is volgens mij eigenlijk een koophuis van zijn pa en hij is de hoofdhuurder dus.. en ik zit hier in principe maar tijdelijk,
was 9 maanden beschikbaar totdat zijn zusje er in komt. Heb dus een contract voor bepaalde tijd. (heb tot de zomervakantie ongeveer).

Eventueel kan ik wel bij iemand in, SUPER veel ruimte, zou daar zelfs een autotje of 4-5 op het terrein kunnen parkeren..
maar echt net buiten de stad in een soort oude boederij.. ff over nadenken.
Plus ik zit nu ook bij mn beste maat in huis, dankzij hem kwam ik hier in .

Morgen zou hij "uitsluitsel" geven.. ben benieuwd :?
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Antwoord op de mail:
----------------------------------------------
Beste Max,



De situatie is inderdaad een beetje ingewikkeld. Als de hoofdhuurder in hetzelfde huis als jou woont (dan gaat het om een hospita huurcontract) kan hij jou er inderdaad zonder opgaaf van reden reden uitgooien. Dit klinkt misschien oneerlijk, maar elke verhuurder mag dit in het 1e jaar doen (dus binnen 9 maanden, gezien de opzegtermijn van 3 maanden).


Hij kan jou echter nu niet zomaar dwingen jouw motor te verkopen of ergens anders te stallen (tenminste, als het gebruik van de schuur is vastgelegd in het huurcontract), al blijft hij dus wel de mogelijkheid te hebben om jouw huurovereenkomst op te zeggen. Wanneer jij de huurovereenkomst opzegt dan heb je wel recht op teruggave van je borg. Deze is namelijk alleen bedoeld om achter te houden wanneer er bijvoorbeeld schade is of een achterstallige huurbetaling open staat.



Het beste advies dat ik dus kan geven is om met je verhuurder proberen een redelijke afspraak te maken over het gebruik van de motor (zoals je zelf al aangaf bijvoorbeeld pas starten op straat). Het lijkt me dat hij ook niet zomaar de huur wilt opzeggen voor zo’n klein probleem.


Mocht je nog een vraag hebben dan kan je ons gewoon weer mailen.



Met vriendelijke groeten,

-------------------------------------------

De beste man is niet van gedachte veranderd en is op de hoogte van het feit dat hij mij er dus zonder rede van opgaaf uit mag knikkeren. Dit gaat dus ook gebeuren... lekker dan
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Da's k*t Max..
Een van de minste dingen is niet lekker in je eigen hok zitten..
Zou zeggen, ga zo snel mogelijk in die boederij wonen en dan een hok via de woningbouwvereniging met eigen voordeur :wink:

Sterkte en hoop dat je snel een goed plekkie vind :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Wat voor een zeveraar is dat zeg!
Afbeelding

Zoek iets anders en zeg dat hij de pot op kan! :twisted:
Plaats reactie