Goede raad van tante K..t
Moderators: ghulst, celsa, Djob
Als je een tip hebt mag je hem hier delen met de rest!
Laatst gewijzigd door celsa op di dec 23, 2008 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hulp bij een lekke band!
heb ergens eens op een ander forum gelezen wat de mogelijkheid is als je met een binnenband rijd. Heeft hier iemand ervaring mee? is het doenbaar?
@ Binnenbandrijders :
Oplossing voor snelle en eenvoudige herstelling van lekke binnenband op motorfiets
Stop 2 binnenbanden in je buitenband op velg
Wel dien je een gaatje voor het 2de ventiel in je velg bij te maken
Hoe maak je zoiets :
1) Demonteer zowel je buitenband als je binnenband van je velg.
2) Boor op 180° of diagonaal tegenover je reeds aanwezige ventielopening een 2de ventielopening.
3) Verwijder eventuele bramen !
4) Monteer je buitenband slechts op één zijde van je velg.
5) Plaats de 2 binnenbanden mooi naast elkaar in de buitenband.
6) Plaats de 2 ventielen in de 2 voorziene ventielopeningen.
7) Pomp elke binnenband een beetje op ( om beschadiging bij het monteren van je buitenband ) te voorkomen.
Monteer je buitenband volledig op velg.
9) Pomp daarna de binnenbanden op ! Let wel op dat je elke band ongeveer dezelfde hoeveelheid lucht geeft ( dit kan via tijdsopname )
10) Als alles goed is heb je in beide banden dezelfde druk.
Wat te doen bij lekrijden :
1) Controleer welke binnenband niet meer op druk is !
2) Verwijderd eerst het projectiel ( of de lekmaker )
3) Breng de niet lekke binnenband op volledige druk !
4) Zet je reis of route verder.
5) Vervang of herstel nadien thuis de lekke binnenband
heb ergens eens op een ander forum gelezen wat de mogelijkheid is als je met een binnenband rijd. Heeft hier iemand ervaring mee? is het doenbaar?
@ Binnenbandrijders :
Oplossing voor snelle en eenvoudige herstelling van lekke binnenband op motorfiets
Stop 2 binnenbanden in je buitenband op velg
Wel dien je een gaatje voor het 2de ventiel in je velg bij te maken
Hoe maak je zoiets :
1) Demonteer zowel je buitenband als je binnenband van je velg.
2) Boor op 180° of diagonaal tegenover je reeds aanwezige ventielopening een 2de ventielopening.
3) Verwijder eventuele bramen !
4) Monteer je buitenband slechts op één zijde van je velg.
5) Plaats de 2 binnenbanden mooi naast elkaar in de buitenband.
6) Plaats de 2 ventielen in de 2 voorziene ventielopeningen.
7) Pomp elke binnenband een beetje op ( om beschadiging bij het monteren van je buitenband ) te voorkomen.
Monteer je buitenband volledig op velg.
9) Pomp daarna de binnenbanden op ! Let wel op dat je elke band ongeveer dezelfde hoeveelheid lucht geeft ( dit kan via tijdsopname )
10) Als alles goed is heb je in beide banden dezelfde druk.
Wat te doen bij lekrijden :
1) Controleer welke binnenband niet meer op druk is !
2) Verwijderd eerst het projectiel ( of de lekmaker )
3) Breng de niet lekke binnenband op volledige druk !
4) Zet je reis of route verder.
5) Vervang of herstel nadien thuis de lekke binnenband
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik ben er geen voorstander van om 2 binnenbanden in 1 band te hebben zitten,
met een beetje offroad gekloot zal het waarschijnlijk elkaar kapot schuren,
of door vouwtjes gaan lekken,
ik ga liever voor de wissel,
even je wiel er uit pakken, nieuw binnenbandje dr in, gas dr op
nieuw binnebandje dr in is met de superbandenlichters van zappa nog maar n minuut of 10.
met een beetje offroad gekloot zal het waarschijnlijk elkaar kapot schuren,
of door vouwtjes gaan lekken,
ik ga liever voor de wissel,
even je wiel er uit pakken, nieuw binnenbandje dr in, gas dr op
nieuw binnebandje dr in is met de superbandenlichters van zappa nog maar n minuut of 10.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Waw, die zou ik wel eens willen zien hoor.
Ik heb pas mijn reserve setje wielen klaar , en moet zeggen dat ik er wel wat langer over gedaan heb, ervaring (en den truck)zal wel een rol spelen!
Dus, als ik eens mee mag...in de buurt van de zappa blijven!
Ik heb pas mijn reserve setje wielen klaar , en moet zeggen dat ik er wel wat langer over gedaan heb, ervaring (en den truck)zal wel een rol spelen!
Dus, als ik eens mee mag...in de buurt van de zappa blijven!
Ik rijd al zo'n 10.000 km met Slime in voor- en achterwielen met zowel gewone als HD binnenbanden.
Heb sindsdien niet meer lekgereden.
Hier zitten zo'n 2.500 Spaanse kilometers bij op harde rotsige ondergrond op 1.75 en 1.2 bar.
Heb sindsdien niet meer lekgereden.
Hier zitten zo'n 2.500 Spaanse kilometers bij op harde rotsige ondergrond op 1.75 en 1.2 bar.
Dat ken ik nietNoppy schreef:Ik rijd al zo'n 10.000 km met Slime in voor- en achterwielen met zowel gewone als HD binnenbanden.
Heb sindsdien niet meer lekgereden.
Hier zitten zo'n 2.500 Spaanse kilometers bij op harde rotsige ondergrond op 1.75 en 1.2 bar.
Foto? of waar te zien(kopen)?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
slime is leuk maar helpt niet bij een groot gat en je band is ook niet meer te plakken..
@ Celsa,
Heb idd alles bij me voor lekke banden tijdens een rit, tenzij je iets anders hebt als 21" en 17" banden.. en als je as moeren/bouten niet 17mm en 22mm zijn deze maten ook zelf meenemen
En ben nog nooit lek gereden.. 1 lekke band door een gebroke spaak in dik 80k is alles..
En met in en uit bouw in 30 minuten klaar bij banden wissel..
Het idee is leuk maar iets voelt er niet lekker aan.. zijn er die zo rond rijden?
@ Celsa,
Heb idd alles bij me voor lekke banden tijdens een rit, tenzij je iets anders hebt als 21" en 17" banden.. en als je as moeren/bouten niet 17mm en 22mm zijn deze maten ook zelf meenemen
En ben nog nooit lek gereden.. 1 lekke band door een gebroke spaak in dik 80k is alles..
En met in en uit bouw in 30 minuten klaar bij banden wissel..
Het idee is leuk maar iets voelt er niet lekker aan.. zijn er die zo rond rijden?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat is het! Eindelijk is er iemand als ik vroeger!
Weet je wat, vroeger had ik ALTIJD een rugzak op, en ken je dat, wanneer er iemand lek reed of wat problemen had onderweg werd er luidkeels geroepen op die muilezel.
Heb jij iets speciaals bij je? Ik heb inderdaad een 21" voor en 17" achter!
Zijn er nog noppenbanden (enduro) van 17" in de handel?
Ik heb me gelukkig nog kunnen behelpen met een oude fIM band
Weet je wat, vroeger had ik ALTIJD een rugzak op, en ken je dat, wanneer er iemand lek reed of wat problemen had onderweg werd er luidkeels geroepen op die muilezel.
Heb jij iets speciaals bij je? Ik heb inderdaad een 21" voor en 17" achter!
Zijn er nog noppenbanden (enduro) van 17" in de handel?
Ik heb me gelukkig nog kunnen behelpen met een oude fIM band
Mijn Suzuki-dealer trok, ondanks mijn waarschuwing het ventiel eruit op standje halfzes. Ventielgat afgedicht.zappa.suzuki schreef:slime is leuk maar helpt niet bij een groot gat en je band is ook niet meer te plakken..
Hoe groot zou een ventielgat zijn? Dit kan je toch niet bepaald een klein gaatje noemen Zappa?
Betreffende plakken na lekkage van groene Slime heb je gelijk Zappa. Jullie zijn in het nadeel met 17 en 21 ". Ik heb 18 en 21" en heb dus maar één reserveband bij me voor beide wielen: 19".
Overigens is Slime biologisch (behalve de vezels) en gewoon schoon te spoelen onder een kraan of zelfs in een beekje.
Is er toch nog iets groen aan mijn motor...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je bedoelt ventiel dicht of het ventiel gat?
Bij het laatste ben ik onder de indruk en haal ik het ook..
En het voordeel van een 200kg fiets is.. je merkt het niet dat je 2 ipv 1 binnenband bij je hebt
Bij het laatste ben ik onder de indruk en haal ik het ook..
En het voordeel van een 200kg fiets is.. je merkt het niet dat je 2 ipv 1 binnenband bij je hebt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb 17'' noppenbanden op voorraad met DOT goedkeurings merk.celsa schreef: Ik heb inderdaad een 21" voor en 17" achter!
Zijn er nog noppenbanden (enduro) van 17" in de handel?
Ik heb me gelukkig nog kunnen behelpen met een oude fIM band
Je komt uit oud turnhout zie ik ?
Dat is zo'n 15 km bij mij vandaan.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Hé Ad,
bedankt voor de relpy hoor,
Je adres (website) is genoteerd en zal zeker van pas komen!
ik stuur een pm voor het persoonlijk adres!
tot dan.
bedankt voor de relpy hoor,
Je adres (website) is genoteerd en zal zeker van pas komen!
ik stuur een pm voor het persoonlijk adres!
tot dan.
Liever per email reageren aub.celsa schreef:Hé Ad,
bedankt voor de relpy hoor,
Je adres (website) is genoteerd en zal zeker van pas komen!
ik stuur een pm voor het persoonlijk adres!
tot dan.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ok, is klaar hoor,
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ff kijken wat ik bij me heb tijdens een rit..celsa schreef:Dat is het! Eindelijk is er iemand als ik vroeger!
Weet je wat, vroeger had ik ALTIJD een rugzak op, en ken je dat, wanneer er iemand lek reed of wat problemen had onderweg werd er luidkeels geroepen op die muilezel.
Heb jij iets speciaals bij je? Ik heb inderdaad een 21" voor en 17" achter!
Zijn er nog noppenbanden (enduro) van 17" in de handel?
Ik heb me gelukkig nog kunnen behelpen met een oude fIM band
17" en 21" binnenbanden + geredschap om de wielen er uit te halen..
bandenlepels en goede pomp + plakkers en lijm + drukmeter
1 a 2 koppelingshendels voor de BIG..
Nood kabelsetje..
Gas kabelset
Wat bouten en moeren + wat kleingereedschap..
Setje bijna versleten a-remblokken voor diegene die ze niet op orde heeft
Wat eten en nog wat meer drinken voor diegene die het vergeten
EHBO spul
GPS
telefoon
Ty-raps
Loodgieters tape
spanbanden
Schakelpook
Shag
En heb liever niks op de rug.. heb m'n bekende tas achter op het rek
En adje verkoopt de top banden Kenda Trakmaster K760 II..
Beste noppenbanden die ik ken die ook snelweg gekeurd zijn..
http://www.kendausa.com/motorcycle/dual_sport.html
En hier m'n zwarte BIG met tasje
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
bij sommige mensen slijten ze wel erg hard
het ligt echt aan me zelf.. maar ik doe dr ongeveer n maand mee..
en om nog ff terug te komen op die binnenbanden,
koop gewoon een dikkere binnenband dan normaal (ook bij adje verkrijgbaar)
[/reclame mode]
het ligt echt aan me zelf.. maar ik doe dr ongeveer n maand mee..
en om nog ff terug te komen op die binnenbanden,
koop gewoon een dikkere binnenband dan normaal (ook bij adje verkrijgbaar)
[/reclame mode]
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Waarom?
Heet geen CW.. dat jij nu steeds lekke banden hebt
Heet geen CW.. dat jij nu steeds lekke banden hebt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mn dikke binneband van adje heb ik nog niet lek gereden,
en in dat effetjes tijd heb ik de achterband al 3x kapot gereden, waarvan 2spijkers en 1 kram.. mja, als ik die tegen kom met mn dikkere binnenband, gaatie nog kapot.. die kan ook niet tegen krammen en spijkers
en in dat effetjes tijd heb ik de achterband al 3x kapot gereden, waarvan 2spijkers en 1 kram.. mja, als ik die tegen kom met mn dikkere binnenband, gaatie nog kapot.. die kan ook niet tegen krammen en spijkers
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
@ Zappa,
yep, die trekmaster 760 front en rear word het, ziet er een band uit met goed profiel! En je bagage is ongeveer wat gewoonlijk ik bij had
@ crazy,
Gelijk heb je over die binnen band, gebruikte ik vroeger ook altijd.
Weet je, ik ben al een tijdje uit "circulatie" zeg maar, een paar jaar enkel op de baan gereden en dan is het goed dat iemand mijn geheugen eens at opfrist!
yep, die trekmaster 760 front en rear word het, ziet er een band uit met goed profiel! En je bagage is ongeveer wat gewoonlijk ik bij had
@ crazy,
Gelijk heb je over die binnen band, gebruikte ik vroeger ook altijd.
Weet je, ik ben al een tijdje uit "circulatie" zeg maar, een paar jaar enkel op de baan gereden en dan is het goed dat iemand mijn geheugen eens at opfrist!
Ben wel nieuwsgierig naar die superbandenlichters!!ik ga liever voor de wissel,
even je wiel er uit pakken, nieuw binnenbandje dr in, gas dr op
nieuw binnebandje dr in is met de superbandenlichters van zappa nog maar n minuut of 10.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Celsa, die banden zijn top naast de weg.. vooral in de blub en mul
op de weg ook redelijk maar slijten redelijk snel, blijfen noppen..
Die bandenlichters zijn niet echt bijzonder, gewoon lekker lang met een holling en opstaand randje aan de op leg kant zodat ze op de velgrand blijfen liggen en niet te ver doorschieten..
Kan je gewoon bij de fietsenmaker bestellen die bij Juncker besteld.. iets van e20.-
Maar de korte van 20cm werken voor mij net zo goed
op de weg ook redelijk maar slijten redelijk snel, blijfen noppen..
Die bandenlichters zijn niet echt bijzonder, gewoon lekker lang met een holling en opstaand randje aan de op leg kant zodat ze op de velgrand blijfen liggen en niet te ver doorschieten..
Kan je gewoon bij de fietsenmaker bestellen die bij Juncker besteld.. iets van e20.-
Maar de korte van 20cm werken voor mij net zo goed
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb precies dezelfde (20cm), maar ik gebruik er steeds vier, met drie lukt het mij niet goed, met vier véél beter,
Ook heb ik altijd een klein plastiek flesje bij me met wat Dreft(afwasmiddel). Zonder bandenklem(ik ook) is het wel opletten dat hij niet verschuift op de velg(gevaarlijk om het luchtventiel af te scheuren), maar dat neem ik er maar bij!
Ook heb ik altijd een klein plastiek flesje bij me met wat Dreft(afwasmiddel). Zonder bandenklem(ik ook) is het wel opletten dat hij niet verschuift op de velg(gevaarlijk om het luchtventiel af te scheuren), maar dat neem ik er maar bij!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gebruik maar 2 van die korte, gaat prima ook met wegbanden
Wel goed deband in de hiel drukken tegen over de kant waar je aan 't lepelen bent
En als ik er aan denk neem ik deze mee.. pas 1 keer geprobeerd thuis maar ging goed en lekker makkelijk
Wel goed deband in de hiel drukken tegen over de kant waar je aan 't lepelen bent
En als ik er aan denk neem ik deze mee.. pas 1 keer geprobeerd thuis maar ging goed en lekker makkelijk
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa,zappa.suzuki schreef:Gebruik maar 2 van die korte, gaat prima ook met wegbanden
Wel goed deband in de hiel drukken tegen over de kant waar je aan 't lepelen bent
En als ik er aan denk neem ik deze mee.. pas 1 keer geprobeerd thuis maar ging goed en lekker makkelijk
niet vergeten te stemmen op easy of heavy, in pol van kennismakingsrit
Zeg tegen die gasten dat ze laten weten wat ze willen!
dan heb ik ook een gedacht van het aantal personen