L.S.,
Vandaag mijn banden vervangen voor een setje met noppen.
Alles lijkt weer netjes op z'n plaats te zitten maar ik ben niet zeker van de uitlijning van het awiel.
Ketting zit goed met de juiste hoeveelheid speling en de ketting stellers staan beide op stand 1. Als ik er recht achter zit lijkt het alsof de tanden van het tandwiel een beetje aan de linkerkant in de ketting grijpen.
Ben ik iets vergeten of is het bovenstaande OK?
Groeten, BJ
uitlijnen na bandenwissel
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Zitten de ringen tussen de brug en de naaf er goed in?
Check: http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-53.html
Of check je werkplaatshandboek (ook hier op het forum onder "diverse sites" te downloaden)
Is er speling te voelen op het achterwiel als je aan de velg sjort?
Voortandwiel wel goed gemonteerd?
Check: http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-53.html
Of check je werkplaatshandboek (ook hier op het forum onder "diverse sites" te downloaden)
Is er speling te voelen op het achterwiel als je aan de velg sjort?
Voortandwiel wel goed gemonteerd?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Jazeker, alles dubbel gecontroleerd aan de hand van die fishes.
Nieuwe lager zit er ook goed in. Voortandwiel is er niet af geweest en ziet er goed uit.
Zit totaal geen dwarsspeling in het wiel.
Misschien ben ik gewoon een zeurpiet die teveel naar milimeters kijkt?
Groeten, BJ
Nieuwe lager zit er ook goed in. Voortandwiel is er niet af geweest en ziet er goed uit.
Zit totaal geen dwarsspeling in het wiel.
Misschien ben ik gewoon een zeurpiet die teveel naar milimeters kijkt?
Groeten, BJ
Quote:''Assumption is the mother of all fuckups'', unquote.
-
He BJ, Welkom hier
Stand 1.. nieuwe ketting?
Je kan dan ff chekken of het v-tandwiel goed om zit..
Heeft een verdikking die naar de binnenkant moet wijzen, en andere kant is vlak, daar komt de bevestegingsring met de rubberring..
Gaat snel mis want lijkt logisch het anders om te doen.. had het laatst ook fout

Stand 1.. nieuwe ketting?
Je kan dan ff chekken of het v-tandwiel goed om zit..
Heeft een verdikking die naar de binnenkant moet wijzen, en andere kant is vlak, daar komt de bevestegingsring met de rubberring..
Gaat snel mis want lijkt logisch het anders om te doen.. had het laatst ook fout

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Wat ik mij kon herrineren was dat de opstaande rand in het voortandwiel juist naar de buitenkant moest zitten. Maar als het verkeerdom zit dan gaat de ketting tegen de carter bescherm ijzer aan lopen.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
ehh.. twijfel nu.. CW weet het wel.. hoop ik..
Ben positief verrast dat er zoveel reacties komen, eindelijk hulp.
Heb nog eens gekeken maar alles lijkt goed te zitten. Ketting is niet nieuw en ik had hem ook niet gebroken. De ruimte op de onderkant van de ketting is 4,5 cm, misschien dat ik hem een tandje strakken moet zetten. Zal morgen proberen een foto te maken van wat ik bedoel.
Heb nog eens gekeken maar alles lijkt goed te zitten. Ketting is niet nieuw en ik had hem ook niet gebroken. De ruimte op de onderkant van de ketting is 4,5 cm, misschien dat ik hem een tandje strakken moet zetten. Zal morgen proberen een foto te maken van wat ik bedoel.
-
Heya,
De ketting moet minimaal 4cm speling hebben van boven naar beneden..
Staand op zijstandaard.. door de lange veerweg achter varieerd de ketting spaning onder het rijden
De ketting moet minimaal 4cm speling hebben van boven naar beneden..
Staand op zijstandaard.. door de lange veerweg achter varieerd de ketting spaning onder het rijden

-
- Contacteer:
wezzel weet het maar al te goed, die dikke kant is een soort van spacer, als deze aan de verkeerde kant zit past het ijzertje van de carterbescherming er NIET meer op.
vandaar dat die eerst niet paste.. mja, dat doe ik nu nooit meer verkeerd..
over die milimeters, ik zou wel op de mm kijken bij mn achterwiel anders rij je bochtjes
zelf heb ik ongeveer het zelfde probleem nu.. heb net voor het weekend een nieuwe band gemonteerd, alles terug gezet, maar hij trekt ook n beetje scheef, terwijl alles recht gemonteerd is.
vandaar dat die eerst niet paste.. mja, dat doe ik nu nooit meer verkeerd..
over die milimeters, ik zou wel op de mm kijken bij mn achterwiel anders rij je bochtjes

zelf heb ik ongeveer het zelfde probleem nu.. heb net voor het weekend een nieuwe band gemonteerd, alles terug gezet, maar hij trekt ook n beetje scheef, terwijl alles recht gemonteerd is.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Goed kans dat ik er toch naast zit, is toch alweer 3 maanden geleden dat ik de voortandwiel los heb gehad. Maar wat nuttiger is om te weten is dat je er vanzelf achterkomt wanneer die verkeerd zit. Dan zal de ketting tegen de carterbescherm ijzer komen...verkeerd monteren kan dus eigenlijk niet...tenzij je een kleiner tandwiel gebruikt of het bescherm ijzer niet meer hebt.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
- Contacteer:
geen idee, maar ongetwijfeld een paar man hier die dat maar al te duidelijk weten,
ben wel al achter mn eigen probleem van het scheef wegtrekken van mn achterwiel op asfalt, mn achterwiellagers hebben nog nooit zoveel speling gehad dan nu :/
terwijl deze dr pas n maand of 2 inzitten.. knap.. SKF eh..? ik dacht kwaliteit.. maar t kan ook aan mn slopende rijgedrag liggen, ketting was gewoon op de normale spanning, ook niet te strak ofzo :/
ben wel al achter mn eigen probleem van het scheef wegtrekken van mn achterwiel op asfalt, mn achterwiellagers hebben nog nooit zoveel speling gehad dan nu :/
terwijl deze dr pas n maand of 2 inzitten.. knap.. SKF eh..? ik dacht kwaliteit.. maar t kan ook aan mn slopende rijgedrag liggen, ketting was gewoon op de normale spanning, ook niet te strak ofzo :/
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Yip, elke SR43 wiel past
CW, mischien lagers niet helemaal recht gehad, maar vorige week ook m'n a-wiel lagers van het noppenwiel vervangen na een paar 1000km, hadden een tikkie speling...
Viel me op dat er ook wat roest aanslag was uit het lager..
Denk dat het hard door de modderplassen de oorzaak is..
Zeer hogedrukspuit effekt als je met die 200kg door een plas stuiterd met 80

CW, mischien lagers niet helemaal recht gehad, maar vorige week ook m'n a-wiel lagers van het noppenwiel vervangen na een paar 1000km, hadden een tikkie speling...
Viel me op dat er ook wat roest aanslag was uit het lager..
Denk dat het hard door de modderplassen de oorzaak is..
Zeer hogedrukspuit effekt als je met die 200kg door een plas stuiterd met 80

Nee niet elk dr 800 voorwiel gaat in je sr43 passen.
De sr42 is ook een dr 800 maar met een 750 frame en wielophanging. En die heeft dus een 28cm schijfrem ipv een 30?cm schijfrem zoals de sr43's.
De sr42 zie je overigens niet heel veel en is alleen in 1990 gemaakt. Sommige staan misschien op kenteken als 1991. Maar je herkent ze snel genoeg: Dr 750 frame/kappen maar met dr800 als tekst.
De sr42 is ook een dr 800 maar met een 750 frame en wielophanging. En die heeft dus een 28cm schijfrem ipv een 30?cm schijfrem zoals de sr43's.
De sr42 zie je overigens niet heel veel en is alleen in 1990 gemaakt. Sommige staan misschien op kenteken als 1991. Maar je herkent ze snel genoeg: Dr 750 frame/kappen maar met dr800 als tekst.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
En minder boutjes om de remschijf vast te zetten.. 4 ipv 6 als ik het goed heb..
-
- Contacteer:
@zappa, dat is t m juist, ik heb die seal dr uit getrokken, want ik vond het maar raar, maar er zit geen roest in,
ik dacht idd ook dat het door mn zwemles acties kwam, maar dat is deze keer dus niet.. je ziet er helemaal niets aan
vanmiddag maar weer nieuwe lagertjes halen..
ik dacht idd ook dat het door mn zwemles acties kwam, maar dat is deze keer dus niet.. je ziet er helemaal niets aan

vanmiddag maar weer nieuwe lagertjes halen..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Heb ik voor €50 een awiel aangeschaft..... was smerig en hoefde alleen maar schoongemaakt te worden.
Yea right, van de meest afschuwelijke middeltjes gebruikt (ook die van het forum) in de hoop de velg schoon te krijgen.
Na een kleine
30 minuten slechts 10cm schoon gekregen met een staalbortel. De velg is aardige ingepit (is dit een woord?) en kan op de conventionele manier niet schoongemaakt worden.
Nu lijkt de enige optie om de velg te gaan stralen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Yea right, van de meest afschuwelijke middeltjes gebruikt (ook die van het forum) in de hoop de velg schoon te krijgen.

Na een kleine

Nu lijkt de enige optie om de velg te gaan stralen. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
Gewoon als cross wiel gebruiken
En had je al kruipolie geprobeerd? WD40 / Bronox Turbo spray? werkt goed

En had je al kruipolie geprobeerd? WD40 / Bronox Turbo spray? werkt goed

als je de velg met verf-afbijt insmeert en de lak eraf haalt, kan je `m polijsten en opnieuw lakken........ zonder spaken is dan wel het makkelijkst.
dat is tenminste wat ik met mijn chopper had gedaan en werkte!
maaruh, je wilde toch een lichtere motor? wat dacht je ervan om een alu ipv stalen rim te halen bij de motorsloop en deze te laten anodiseren.....?? 17"of 18" met 36 spaken als ik me niet vergis scheelt weer 2 kg
dat is tenminste wat ik met mijn chopper had gedaan en werkte!
maaruh, je wilde toch een lichtere motor? wat dacht je ervan om een alu ipv stalen rim te halen bij de motorsloop en deze te laten anodiseren.....?? 17"of 18" met 36 spaken als ik me niet vergis scheelt weer 2 kg
Ja nou, da's precies het probleem..... de velg is van aluminium.
Hoe ze'm ooit zo smerig hebben gekregen is mij een raadsel. Wordt dus een wat langer klusje dan ik dacht.
Hoe ze'm ooit zo smerig hebben gekregen is mij een raadsel. Wordt dus een wat langer klusje dan ik dacht.

-
- Contacteer:
laten stralen en spuiten zou ik zeggen.. da heb ik nu ook met mn weg-set laten doen.. weet het resultaat nogsteeds niet want heb nog geen tijd en zin gehad om ze op te halen..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
- Contacteer:
[offtopic]
ik krijg mn achterwiel lagers er niet uit :'(
[/offtopic]
ik krijg mn achterwiel lagers er niet uit :'(
[/offtopic]
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
amateur... lekker laten weken in kruipolie en morgen verwarmen