hoi,
de voorbije balade kreeg ik bij de controle de opmerking dat mijn (originele) uitlaat tegen de dB limiet zat en dat mijn demperwol er wss doorzit. kan iemand mij zeggen waar ik dit kan laten doen en hoeveel het mij ongeveer zou kunnen kosten
grtz
demperwol
Moderator: ghulst
LATEN doen???
een matje demperwol kost je iets meer dan 10 euro
je haalt de popnagels los van je uitlaat demper (doorboren) het eindstuk eraf halen , demper losnemen , oude wol eraf vegen , nieuwe eromheen wikkelen (evt bij elkaar houden met een stukje schilderstape , GEEN ijzerdraad o.i.d), en het zaakje weer inelkaar schuiven nieuwe popnagels erin om het eindstuk van de demper weer vast te zetten . je hoeft eigenlijk niet eens de demper los te nemen van de motorfiets.
een matje demperwol kost je iets meer dan 10 euro
je haalt de popnagels los van je uitlaat demper (doorboren) het eindstuk eraf halen , demper losnemen , oude wol eraf vegen , nieuwe eromheen wikkelen (evt bij elkaar houden met een stukje schilderstape , GEEN ijzerdraad o.i.d), en het zaakje weer inelkaar schuiven nieuwe popnagels erin om het eindstuk van de demper weer vast te zetten . je hoeft eigenlijk niet eens de demper los te nemen van de motorfiets.
4 strokes only !!
-
Waarom geen ijzerdraad?
Bij mijn demper heb ik wel ijzerdraad gebruikt. Niet te strak gewikkeld. Gewoon voldoende strak om hem weer goed in de demper te krijgen.
Bij mijn demper heb ik wel ijzerdraad gebruikt. Niet te strak gewikkeld. Gewoon voldoende strak om hem weer goed in de demper te krijgen.
ktm300mxc
ijzerdraad wordt roodgloeiend heet in de uitlaat en snijd de demperwol aan vellen zodat deze al na kort tijd door de gaatjes van je demper naar buiten wordt geblazen ...
in principe zijn alu popnagels BETER ...
want je moet toch om de zoveel tijd je demperwol vervangen en een aluminium popnagel boor je probleemloos weg , een rvs popnagel kan problemen veroorzaken met uitboren (zeker voor de iets minder handige rijders).
een 5 mm popnagel van aluminium is meer dan sterk genoeg voor deze klus.
in principe zijn alu popnagels BETER ...
want je moet toch om de zoveel tijd je demperwol vervangen en een aluminium popnagel boor je probleemloos weg , een rvs popnagel kan problemen veroorzaken met uitboren (zeker voor de iets minder handige rijders).
een 5 mm popnagel van aluminium is meer dan sterk genoeg voor deze klus.
4 strokes only !!
-
Daar ik behoor tot de minder handige rijders, ga ik toch overwegen om dit te laten doen
Toch bedankt voor de heel duidelijke uitleg
Toch bedankt voor de heel duidelijke uitleg
-
ik lees het hier al ... jullie gaan mij verplichten mijne demper om zeep te helpen
Ik zal het zelf eens proberen en als het dan niet lukt ... komt iemand van jullie het doen
Ik zal het zelf eens proberen en als het dan niet lukt ... komt iemand van jullie het doen