Dynorun

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Vandaag bij hans van wijk op de dynorun geweest, zie foto:

Op't achterwiel:
41,7pk bij 6500 toeren.
max 51Nm bij 4100 toeren

Ik heb hem eens naast de dynorun van Camocat gehouden. Vergeleken daarmee doet die het wel goed. Maar de man van de testbank vond 't wat tegenvallen.

De hoofdsproeier was bij volgas iets te veel, maar in het middengebied stond die juist weer veels te arm, zo arm dat die nauwelijks wat kon meten bij cruise snelheden. Zijn advies was naalden omhoog door de clipjes naar beneden te verplaatsen. Hoofdsproeier 3 tot 5 stapjes omlaag, dus ergens rond de 112,5 - 115,5. Want er zit nu een 117,5 sproeier, standaard van de sr42.

Met deze juiste afstelling was er mogelijk 3 tot 5 pk meer uit te halen.

Ik zal Stefan eens vragen te kijken naar de uitslag en zijn mening hier nog even planten.

Camocat run
Afbeelding
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Toch mooi om te zien dat de NM in een mooie rechte lijn loopt :wink:

raar dat er bij een betere uitlaat de sproeier kleiner moet..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik realiseerde mij dat er geen woord is gerept over de luchtschroef door de monteur.

Met de nieuwe sr42 carbs heb ik de luchtschroef nog op de oude 2.5slag staan, terwijl de sr42 1.5 slag vraagt.

Dan een vraag: als je de luchtschroef indraait komt er minder lucht in de motor en wordt in verhouding het brandstof mengel rijker doordat er minder lucht in zit. Klopt dit?

Hier nog een dynorun van een originele nieuwe DR 750:
Rond de 33kw = 44pk
56,4 nm.
Afbeelding
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

http://home.arcor.de/avehrenb/DR800maintenance.html

http://home.arcor.de/avehrenb/DR800Schrauberei.html

Dus schroef uit rijker..

Dr 750 tot '89
Hoofdsproeier #120, stationairesproeier #17.5, nadeldusche o-4

Dr 800 1990
#117.5, #40, o-5

Dr 800 # 130, #45, o-3

Maar zo als net aan de telefoon, waar de verschillen echt zitten :roll:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Thanks, dat antwoord zocht ik :wink:

waarvoor staat die Nadeldüse 0-4 0-5 en 0-3?

Stand van de gasnaald? En zo ja, vanaf waar gezien?
Zo te zien horen de sr42 carbs een extreme gasnaald te hebben?
N.b. wel op een 800cc cylinder en niet op een 750...
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nah, is kennelijk het gasnaaldhuis.. NR 16, 0-3

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-11.html
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Ej dat ziet er netjes uit .... die lijnen van jou DR zijn een stuk strakker dan die van de mijne.

'k heb hier trouwens nog een K&N openluchtfilter liggen ..... meer lucht ... maar je moet zorgen dat er geen water bij kan (en dát is dus de reden dat ik 'm niet gemonteerd heb)
Plaats reactie